Ik gebruik ook zonnebloemolie, goed voor de darmen en vacht. Op advies van de DA. Elke ochtend een flinke scheut door het eten (niet gelijk te veel geven de 1e week ivm diarree)
Ik geef maiskiem olie, werkt perfect! Goed voor vacht, darmen en uithoudingsvermogen.
tine10
Geplaatst: 15-09-13 23:38
Hier ook zonnebloemolie. Veel goedkoper. Mooie glanzende vachten en voorkomt bijv zandkoliek. Mijn paarden krijgen het voer in emmers en die willen ze wel eens omschoppen in de wei, waardoor ze soms risico lopen om zand binnen te krijgen. Tip kreeg ik van mestonderzoekers.
Ze krijgen hier een scheutje, maar ik begrijp nu dat als ik er meer van geef, ze een beter uithoudingsvermogen krijgen?
mijn dierenarts heeft vorige week advies gegeven over mijn merrie die afvalt( is 28 jaar oud). zij vertelde dat zonnebloemolie goed is om een paard dikker te laten worden en het goed is voor meerdere dingen, zoals voorkomen koliek en uithoudingsvermogen. ze adviseerde om op te gaan bouwen met zonnebloemolie naar een max van 150 cc.
Wij geven iedere dag scheutje lijnzaadolie ter voorkoming van verstopping op aanraden van DA. Buurvrouw voert echter zonnebloemolie, omdat dit een stuk goedkoper is.