wachten tot ijzers vanzelf loslaten en er af gaan??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Yell

Re: mu paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:55

ShirleyA schreef:
caspertjuh schreef:
ja ik weet 't, 3 ijzers zijn er al af nou de laatste nog, maar mijn opa betaald voor de smid en is ouwerweds enzo en vind juist niet de smid laten komen is extra beschermlaag en slijten z'n hoeven nie zo hard, snap je hoe mijn opa denkt?

en ten 2e is het voor alle paarden nodig om de voetjes elke 8 a 10 weken even door n smid te laten bekappen! .

De smid komt voor mijn rijpaard iedere 9 a 10 weken voor nieuwe ijzers en mijn haflinger hoeft echt niet iederen 10 weken bekapt te worden. Ook de smid zelf zegt dat het echt nog niet nodig is dan. Dus niet alle paarden moeten om de 8 toto 10 weken.

Maargoed. Ik zou het andere ijzer er ook afhalen, om blessures te voorkomen, en inderdaad de smid bellen om de boel even weer netjes te maken

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:24

[quote="Yvonniej]

De smid komt voor mijn rijpaard iedere 9 a 10 weken voor nieuwe ijzers en mijn haflinger hoeft echt niet iederen 10 weken bekapt te worden. Ook de smid zelf zegt dat het echt nog niet nodig is dan. Dus niet alle paarden moeten om de 8 toto 10 weken.

[/quote]

idd, zie mijn reactie voor jou, die van mij hoeft maar 2 keer in het jaar

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:19

Mijn paard heeft ook een tijdje met 1 ijzer gelopen hoor..
Nooit iets van gemerkt..
Maar ik zou de hoefsmid wel even laten komen, net zo makkelijk!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:26

Citaat:

Maargoed. Ik zou het andere ijzer er ook afhalen, om blessures te voorkomen, en inderdaad de smid bellen om de boel even weer netjes te maken

Ben ik het mee eens !

Linet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:37

Je kan toch zelf het ijzer ervan afhalen