Wat moet ik nou!! Trailerprobleem, paard verkopen? :S :(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 11:33

het gaat erom dat ze overdwars staat... we hebben al een extra hoge, lange en brede 2 paardstrailer... dus met zo'n kleine wagen los ik het probleem nog niet op.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 11:33

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 11:34

Probeer eens iemand te vinden met een kleine wagen met een zijlader, waarin ze achterwaarts reist, en kijk of ze het dan nog doet.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 11:37

dat wilde ik net zeggen ja... als ik nl het geld voor mekaar heb voor een trailer kijk ik eerst naar en vrachtwagentje.. omat willem gewoon niet blij is met een trailer.

ik zeg alleen maar wat ik zou doen.. je kan wel allemaal trainingen en weet ik veel wat er tegen aan gooien, maar dan ben je je geld toch echt kwijt mocht het niet geholpen hebben.
als het psychisch is, is het gewoon moeilijk om te bestrijden, je zegt zelf dat het ineens zo is... en je weet niet hoe het gekomen kan zijn. een fobie is zo te ontwikkelen.. en verdomd moeilijk weer af te leren.

als mijn paard dan wel op de vrachtwagen probleemloos stond en zichzelf daar wel veilig zou voelen, dan zou ik het wel weten.
pas als je paard helemal niet meer te vervoeren zou zijn zou ik zoiets aangrijpen.

vrachtwagens kan je in alles soorten en maten kopen, van zijlaadklep tot gewone laadklep. ze kunnen overdwars staan, of gewoon rechtuit.
op mijn vorige stal hadden ze welliswaar een 6 paards vrachtwagen, van anemone, maar daar stonden de paarden achterwaarts... dus reden achteruit

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 11:41

ja inderdaad achterwaards moet ik nog proberen, maar ik ken verder niet iemand met zo'n zijlader.. en graag wil ik het probleem oplossen... ik heb gewoon het geld niet beschikbaar om een vrachtwagen te kopen.. en zo vreemd is dat niet denk ik.. Zou je een paard ook achterwaards kunnen laten reizen in een trailer denk je?

en pleas denk nou niet aan het aller onmogelijke om een 6 paardswagen aan te schaffen! ik heb de loterij helaas niet gewonnen.. Balingehof is No cure no pay.. dus wanneer dat 1000,- zou kosten en het probleem is opgelost heb ik dat er voor over..!

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 11:45

janinetjjj schreef:
famkespessoa schreef:
Mijn tip is: kijk eens op www.2moons.nl dat is de site van Petra Vlasblom: zij heeft mij super geholpen met mijn trailerprobleem: is honderd procent betrouwbaar en je kunt haar gewoon eens bellen: ze komt naar je toe en is niet absurd duur. Echt een aanrader, daar waar er ook heel veel kwakzalvers rondlopen.

Ook wel eens van gehoord, schijnt een goede te zijn

ik lees alleen op de site dat ze trailerladen aanpakken... Mijn paard loopt zo de trailer op en dan begint het probleem pas..
Ik zal hun ook even mailen bedankt voor de tip.

Nimmy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 12:02

ik heb de laatste tijd hetzelfde probleem, alleen dan periodiek en heftiger aan de linkerkant van de trailer dan rechts. zodra je m links zet wil je gewoon niet weten wat er gebeurt (heb er 1 keer bijgezeten, en hij zet zn voorbenen te ver naar achter, raakt in een bocht uit balans en moet dus omhoog springen...) terwijl aan de rechterkant het veel minder erg lijkt te zijn, zo nu en dan hoor je m wel flink meppen soms ook direct na een bocht, maar dat heeft hij altijd wel gedaan...
ga t topic eens volgen... wat bij mij wel helpt is enorm rustig rijden in bochten (en reed al rustig nu gewoon bjina stilstaand) en zo mogelijk hele ruime bochten maken... gelukkig is hij nog niet verder gekomen dan transsportbeschermers aftrappen (die krengen zien er nu dus ook egt niet meer uit)

Esther28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:27

Kris25 schreef:
...want bij mijn paardje is het andersom. Die wil de trailer niet op en zodra hij er eenmaal (na veel trekken duwen enz) opstaat is er niets aan de hand...

Ja dit klinkt heeeeel bekend. Niet de trailer in willen, alleen met een hoop engelengeduld en opnieuw en opnieuw en opnieuw enz enz en duwen aan de achterkant en zijkanten (hij trapt gelukkig niet) gaat ie er eindelijk. Als ie dan eenmaal staat, is er niets meer aan de hand.
Leuk en ik moet volg. week weer naar de veearts!!!

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 20:53

Ik mail met Balingehof en ze vertelde mij dat ze nog nooit hadden gehad dat ze zware trailerproblemen niet hebben kunnen oplossen. Dit geeft mijn goede hoop een hoogst waarschijnlijk gaat mijn paard daar dus nu in training. Bedankt voor de tips!

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:30

het is een vorm van angst. een paard kan zich niet coördineren in een trailer. voor het paard is het een hok wat raar beweegt. hoe groot de voorraampjes ook zijn, het paar zal een bocht bijv. niet zien aankomen. paarden die 'stampen' op de trailer, lopen gewoon opzij om hun evenwicht terug te vinden. door de opbouw van de trailer maakt dat veel herrie. sommige paarden zijn bang om te vallen wanneer ze uit evenwicht in een bewegende trailer staan. bij jouw paard is dit waarsch. ook het geval. een vrachtwagen is stabieler, en 'zwenkt' voor het paard van voor naar achter, omdat het paard dwars staat. dan kunnen ze ook hun evenwicht beter houden, en daarom is het voor het paard fijner. jouw paard is waarschijnlijk bang om te vallen. misschien is ze ooit in een bocht onderuit gegaan terwijl jij dat niet merkte. nu laat ze zich vallen omdat ze dat dan zelf in de hand heeft. zo kan ze tijdens de rit niet ineens onverwachts onderuit gaan.

Dealer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:47

Even 2 kleine puntjes:

1. Staat ze niet te kort vast. Een paard moet haar hoofd ruim kunnen bewegen om zelf evenwicht te bewaren. Mijn paarden kunnen in de trailer het hoofd helemaal omdraaien.
2. Heb je een trailerraampje recht naar voren of (schuinvoor)zijraampjes? Dit zou uit kunnen maken. Een paard dat recht vooruit kijkt schijnt wat meer moeite met evenwicht te hebben.

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 23:48

Ik heb haar inderdaad wel eens kort vast laten staan omdat ze met twee paarden op de trailer stond en ik niet wilde hebben dat ze met elkaar konden snuffelen. Maar het maakt nu niets uit of ze kort of vast staat.. Het voorraam is recht naar voren inderdaad..

Dealer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 08:25

Dan zou je eens kunnen proberen haar in heen 1,5 paards trailer met zijraampjes te zetten en wat langer aanbinden.
Klein kansje maar niet geschoten is zowiezo mis.

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 08:28

ik zou een soort 'busje' koopen
vriendin van mij had het ook en als je dan zo'n mini 'vrachtwagen' koopt. dan beweegt ze in de bogten allen naar vooren of naar acheren

Melisjee

Re: Wat moet ik nou!! Trailerprobleem, paard verkopen? :S :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 10:03

haii,
dit is idd een zwaar 'vaag' probleem. Vooral omdat ze(of hij ) wel gewoon in een vrachtwagen doet...Misschien vindt ze(of hij) de trailer onstabiel en een vrachtwagen (is groter maar miss voor haar/hij) stabieler. anders weet ik het ook niet

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 11:03

Ik persoonlijk denk inderdaad dat ze een keer haar evenwicht verloren is, en er te hard met de trailer is gereden door bochten.

Als ik zie hoe de meeste met paard + trailer rijden kan ik me vaak niet voorstellen hoe die dieren nog vrijwillig de trailer oplopen.
Bijna stilstaand en met een hele ruime bocht is ook eigenlijk de enige goede manier om door een bocht te gaan als je een paard in de trailer hebt.
Hard op rechte stukken maakt niet uit, dat voelen ze toch amper, maar bochten zijn gigantisch naar.

Balingehof boekt goede resultaten, die krijgen elk paard uiteindelijk rustig in de trailer, maar, als je weer door bochten gaat scheuren is dat natuurlijk ook zo weer verpest.

Op een (kleine) vracht wagen staan ze (zoals al een paar keer gezegt) heel anders, én, een vrachtwagen helt heel anders over dan een trailer. Trailers zijn veel wiebeliger, probeer zelf maar is in de trailer te blijven staan zonder dat je je vasthoudt In een vrachtwagen (of ter vergelijking, een stadsbus) is dat vele malen makkelijker.

Dus ik zou het Balingehof zeker proberen, maar ik denk ook dat je je rijstijl moet aanpassen. Veel mensen beseffen niet hoe ruim en rustig je bochten moet nemen zodat het voor het paard niet zo eng is....

(bij mijn paard ook, ik liet 1x mijn vader rijden met de trailer (asociale idioot ging met 30 om een rotonde heen, ik voelde haar gewoon omvallen), ik kreeg haar daarna meteen de trailer niet meer in, en toen ze eruit kwam was ze zeik nat, buiten adem en gestressed. Nu heb ik mijn rijbewijs en rijdt ik zelf, en sinds dat ik zelf rij (en dus enorm rustig en ruim door bochten, op rechte wegen geef ik ook wel gas) loopt ze heel makkelijk de trailer op (altijd in 1x), onderweg hoor en voel ik niets, ze komt altijd rustig en droog van de trailer af...)

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:05

hoewel zich laten vallen ook een serieus angstprobleem kan zijn, denk ik niet dat dat het geval is, aangezien ze er steeds rustig opstapt.

Aangezien het in de vrachtwagen wel goed gaat, lijkt het een balansprobleem.
Probeer eens om je paard achterstevoren in de trailer te zetten.
veel paarden vinden dat prettiger en kunnen gemakkelijker balans houden.

Durante

Re: Wat moet ik nou!! Trailerprobleem, paard verkopen? :S :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:16

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 14:37

Ik weet 10000% zeker dat we nooit te hard met haar hebben gereden, we rijden echt zo langzaam door de bochten enz. daar hebben we vanaf het begin af aan altijd al op gelet!

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 14:44

ditchie schreef:
het gaat erom dat ze overdwars staat... we hebben al een extra hoge, lange en brede 2 paardstrailer... dus met zo'n kleine wagen los ik het probleem nog niet op.

Misschien is je trailer te breed, dan heeft ze geen steun aan de wanden.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:58

ik zeg toch ook niet dat je een 6 paards vrachtwagen moet aanschaffen?? je verdraait mijn woorden steeds.

ik zeg alleen dat ik al eens een vrachtwagen(en toevallig was dat een 6 paards) heb gezien die ook de paarden achteruit vervoerd... dus als ze die in grote versies hebben, bestaan die er ook in kleine versies.

maar zoals hierboven ook al eens gezegd is.. dan heb je die training gedaan en dan gaat het daar goed, maar zodra je weer thuis bent begint het weer van voren.

ik weet niet of het met trailercursus ook zo is, maar met een correctiecursus moet je 2 keer in de week komen om les te volgen en zodat ze jou kunnen begeleiden met je paard om te gaan.
ik neem dan bijna aan dat de persoon die jouw trailer rijd ook op moet komen draven.. anders pak je het probleem niet aan.

en trailer te breed... heb ff geen zin om terug te scrollen. maar heeft zenooit in een 1 paards trailer gestaan??
willem loopt nl in een 2 paardstrailer vrijwel meteen op, met een 1,5 paards trailer moet je hem dwingen. die heeft juist weer het probleem datie het te klein vind en dus eng(hij is 1.78 en legt dus gewoon zijn kop op het dak)

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:59

ik zeg toch ook niet dat je een 6 paards vrachtwagen moet aanschaffen?? je verdraait mijn woorden steeds.

ik zeg alleen dat ik al eens een vrachtwagen(en toevallig was dat een 6 paards) heb gezien die ook de paarden achteruit vervoerd... dus als ze die in grote versies hebben, bestaan die er ook in kleine versies.

maar zoals hierboven ook al eens gezegd is.. dan heb je die training gedaan en dan gaat het daar goed, maar zodra je weer thuis bent begint het weer van voren.

ik weet niet of het met trailercursus ook zo is, maar met een correctiecursus moet je 2 keer in de week komen om les te volgen en zodat ze jou kunnen begeleiden met je paard om te gaan.
ik neem dan bijna aan dat de persoon die jouw trailer rijd ook op moet komen draven.. anders pak je het probleem niet aan.

en trailer te breed... heb ff geen zin om terug te scrollen. maar heeft zenooit in een 1 paards trailer gestaan??
willem loopt nl in een 2 paardstrailer vrijwel meteen op, met een 1,5 paards trailer moet je hem dwingen. die heeft juist weer het probleem datie het te klein vind en dus eng(hij is 1.78 en legt dus gewoon zijn kop op het dak)

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:04

1 tip, ga NOOIT zomaar je paard achterstevoren in de trailer zetten, daar zijn de trailers niet op gebouwd. Het verandert nogal wat in de balans van de trailer als je een paard de andere kant op zet. Wat denk je dat het doet met de druk op de kogel en de achterwielen? Niet echt veilig dus.

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 17:54

Thx voor de tip cissy daar had ik nog niet bij stil gestaan.. en ook nog niet geprobeert trouwens hoor

marlo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:10

ik heb ook zeer goede ervaringen met balingehof!!
mijn paard heeft er ook gestaan (wel voor andere problemen hoor)
maar ik heb er toen ook stage gelopen en ze zijn gewoon echt super goed! maar ook nog eens heel paardvriendelijk. ik heb veel gezien, en de ergste verhalen gehoord van 'gestoord gedrag' bij paarden, maar overal wisten ze wel raad mee.
zou ik echt proberen als ik jou was.