[Discussie]Springen met bandages om.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:13

Ik persoonlijk ben van mening dat bandages meer kwaad als goed doen. Bij onjuist gebruik kunnen ze losraken, afzakken of gaan drukken. Ook loopt de temperatuur onder de bandages vaak hoog op, wat natuurlijk niet bevordelijk is voor het paardenbeen. Zelf rij ik altijd met gewone peesbeschermers. Makkelijk aan te brengen en ze bieden toch meer stevigheid. Een peesklap is zo gebeurt! En als ik weet dat ik ga springen of dat mijn paard raar kan gaan doen, omdat ze bijvoorbeeld fris is, krijgt ze 3 in 1 beschermers om.

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:26

Pally schreef:
Ik persoonlijk ben van mening dat bandages meer kwaad als goed doen. Bij onjuist gebruik kunnen ze losraken, afzakken of gaan drukken. Ook loopt de temperatuur onder de bandages vaak hoog op, wat natuurlijk niet bevordelijk is voor het paardenbeen.

Correct aangebrachte bandages doen dus geen kwaad.
En loopt de temperatuur alleen onder je bandages op? En niet onder je peesbeschermers? Hoe kan dat dan? Peesbeschermers ademen helemaal niet. Bandages toch wel iets

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:13

xx_Irisje schreef:
ik bandageer achter wel eens,
omdat ze de balk nog wel een met dr achterbenen meenam en daar x wondje van had :
bandages beschermde genoeg om geen wondjes te krijgen.

voor de rest zijn wij bandageren op school verplcht.

maar dit dit is ze zoveelste discussie over banages..
misshcien de zoekmachine ?

Idd, daar geven bandages een beetje bescherming want als die idd een balk aan tikt heeft die toch minder kans op een wondje

Voor de rest ga ik helemaal met skitter mee: bandages bieden geen bescherming en waarom zouden die minder ademen dan peesjes?

xx_Irisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:17

bandages steunen niet, maar peesschermers ook niet.
daar onder word het ook warm en kan gaan schuren.
Natuurlijk bij echt strijken en aantikken geven peesbschermers meer bescherming!

maar een bandages moet wel goed aangelegt worden!

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:33

Maar daar heb je dan weer gelijk in
Als je bandages niet goed aanlegt dan is het idd niet goed voor de benen en breng je meer schade aan
(gelukkig kan ik ze goed aanleggen )

chelsea82

Re: [Discussie]Springen met bandages om.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:03

Ik gebruik altijd bandages.Zowel met dressuur als met springen.Tuurlijk bandages kunnen losschieten, maar dat heb je zelf in de hand.Bandageren moet je kunnen.Het is niet even een lapje stof om het been wikkelen hoor.Ik heb nog nooit een bandage los gehad.En je hebt tegenwoordig ook van die riempjes die nog als extra bescherming om je bandage kan.Gebruik die riempjes niet tijdens de training, maar wel tijdens ererondes.

Of je nu peesbeschermers of bandages gebruikt, ze beschermen allebei.Hoezo zouden peesbeschermers betere bescherming bieden?In principe zit een bandage om de gehele pijp.Bij een peesbeschermer zit er aan de voorkant alleen het klittebandje.Dus ja, het is maar hoe je dat bekijkt.

En het kan inderdaad dat een paard niet tegen peesbeschermers kan.Ik heb er ook 1 die iriterende plekjes krijgt van peesbeschermers.Zelfs die dure action beschermers werken bij hem niet.Hij kan waarschijnlijk niet goed tegen de neopreen.Het gaat teveel zweten en dat gaat iriteren bij het paard.Een bandage en onderlap is gewoon katoen.

En of je nu een bandage of een peesbeschermer gebruikt, onder beiden ontstaat hitte.Zelf vind ik de beentjes onder de peesbeschermers meer bezweet en warmer dan onder de bandages.

Iedereen zal zijn eigen ervarinen hierover hebben.
Maar voor het gebruik van bandages moet je er echt zeker van zijn dat je goed kunt bandageren, anders loop je inderdaad het risico dat het los kan raken.

Rachelle

Re: [Discussie]Springen met bandages om.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:07

Ik heb normaal altijd al voor peesbeschermers om en dan met springen doe ik achter bandages om. Dat doe ik dan om de voorkant van zijn achterbenen te beschermen als hij misschien een keer niet oplet en zijn benen tegen de balk stoot.
Maar dit is iets wat iedereen zelf naar eer en geweten voor zijn paard moet beslissen.