Een jaartje weg, maar m'n paardje dan?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Riddikulus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:14

Ik denk dat je het moet doen voor jezelf, eens nieuwe ervaringen opdoen. Wat betreft je paard zou ik (nu al) iemand gaan zoeken voor bijrijden. Als je nu al begint met laten verzorgen, en dan eventueel als je gaat de mogelijkheid bieden om paard te blijven verzorgen. Je kent je bijrijder dan al, je hebt dan een weloverwoge keuze gemaakt wie je paard gedurdende die lange tijd gaat verzorgen. Hem gewoon maar te leas aanbieden zou ik niet een-twee-drie doen. Je weet nooit waar ie terecht komt!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:32

gewoon meenemen

ik had mijn knol ook mee naar baarle nassau en later in wageningen

of desnoods een tijdje naar een opfok brengen, als je een ruin hebt tenminste

of ergens anders 24.7 op de wei knallen een paard vermaakt zich wel hoor

navaja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 17:25

Ik heb precies hetzelfde probleem...ik wil gewoon weg, mijn msn-naam is op dit moment heel toevallig ook "toe aan avontuur!".

Ik heb wel besloten dat ik, als ik ga, haar een jaartje naar een natuurgebied verhuis. Lekker tussen de andere paarden, lekker sterk worden...prima...
Ik ben veel banger dat een leaser haar niet rechtvaardig behandeld, dat zou ik enger vinden...

FenW

Re: Een jaartje weg, maar m'n paardje dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:20

Ik zou zeggen:
* Of verleasen, verhuren of verzorgstertje zoeken
* Jaar in het weiland doen
* Kan je haar niet op zo'n duingebied zetten? Waar paarden mogen lopen? Gewoon weer een jaartje helemaal paard zijn?

xx Carolien

KimDai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:24

Ja lekker een jaartje rust... Ik begrijp dat ze nu bij je ouders staat.. hebben die land? Misschien kan je haar op het land zetten en een advertentie zetten voor iemand die een stal zoekt en tegelijkertijd de verzorging voor jouw paard op zich wil nemen (de basisdingen... poetsen, hoevenkrabben, eten geven en uitmesten) en voor de rest dat je paard dan gewoon rust heeft of als je eens in de zoveel tijd er zelf bent met haar lekker gaat wandelen, longeren of recreatief rijden.