Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
prakkie schreef:oeps...jullie gaan schrikken bij de mijne:
prakkie is 1.60m en krijgt:
-3 kg sportbrok (verdeeld over 3 keer)
-3 kg 4 granenmix (verdeeld over 3 keer)
-2 kg muesli (verdeeld over 2 keer)
-2 keer daags grote bos kuil
-en een krat penen per week
maar ze is dus niet te dik (zie mijn profiel)
patos schreef:2x een handjevol sportbrok, daarnaast de hele dag weidegang en veel hooi. Ze is wat aan de dikke kant, en zo heeft soiezo al heel weinig brok nodig.

en veel huiswerk
ook loopt ze zowiezo 1 uur per dag in de molen.
RockyLover schreef:Momenteel is hij kreupel en krijgt 's ochtends 1/2 kilo biks + 1 plak hooi, 's middags 1/2 kilo biks en 's avonds 1/4 kilo biks +1 plak hooi. Hij stapt elke dag 3/4 uur en krijgt na het stappen 1/4 voerschep broodkruimels/muesli. Hij is momenteel onwijs druk, kan alleen maar gek doen.
prakkie schreef:prakkie krijgt idd erg veel.
Ik heb het ook in overleg met de DA gedaan.
Prakkie gebruikt om de een orf andere reden erg veel energie. Ik heb haar eerst op van alles laten onderzoeken door de DA, omdat ze zo magertjes bleef, terwijl ze toen op 3,5 kg voer stond (redelijk normale hoeveelheid). Alles onderzocht, maar er kwam niets uit. Toen zijn we haar voer gaan opvoeren en hebben toen nog een paar keer bloed onderzocht ivm mer de waardes in haar bloed (zodat ze niet ineens te veel van iets zou binnenkrijgen).
De bloedwaarden waren steeds allemaal goed en ze ziet er nu goed uit.
Vandaar dat prakkie dus erg veel voer krijgt, maar ja, de uitzonderingen bevestigen juist de regel, toch...