leren rijlaarzen niet meer aan of uit krijgen help?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

X_Armani_X

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 13:12

laarzen trekkers heb ik al anders krijg ik ze helemaaaal niet aan maar toen ik ze ging kopen glee ik er zo in helemaal geen moeite niks en nu krijg ik ze met geen mogelijkheid meer aan terwijl ik ook gewoon die sokken heb die je bij hyporama kan kopen (en toen dus ook aan had met passen)
Zakjes en dingen help allemaal niet ik kom er gewoon echt niet in en al heb ik ze dan aan met moeite krijg ik ze echt niet meer uit zonder pijn.
Maar goed ik zou ze toch wel kunnen ruilen hun zijn de gene die mij de verkeerde laars hebben gegeven kijk als ik ze nou net zo als je schoenen uit de winkel koopt zelf moet passen kan ik het wel begrijpen maar dat is natuurlijk nu niet zo.

En ze hadden me maten wel opgemeten van me kuit en de lengte.
Maar goed vandaag ga ik terug die man die daar over gaat was er van de week niet dus ik laat vanavond wel horen hoe het was gegaan kuss

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 13:13

Heb je ze net gekocht?

Hilde_92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:03

Ik heb ze ook,rits erin opgerekt,niks helpt.
Als ik ze emaal aan heb zitten ze goed,ze zitten helemaal niet te strak ofzo.

Ik hing net LETTERLIJK op mijn kop om mijn laarzen uit te trekken.
Ons ma en ik lagen helemaal dubbel.

Angeliek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:21

Kingsland heeft van die speciale sokjes waarmee je er ZOVEEL gemakkelijker in en uit komt. Als je die gebruikt in combinatie met talgpoeder, kom je er zeker in EN uit!

Anders moet je bij de betere schoenmaker er een rits in laten zetten, dat heeft bij mijn oude laarzen ook geholpen, alleen was de schoenmaker zo stom om er een te kwetsbare rits in te zetten.

OemmiejO

Re: leren rijlaarzen niet meer aan of uit krijgen help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:43

Een rits in zetten?

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:28

wat ik laatst heb gehoord is dat het te maken kan hebben met het koude weer... men zegt dat leer dan iets inzet, beetje samenkrimpt als het ware.

dat ze niet passen kan bijna niet, je hebt ze toch nog al een aantal keer aan gehad en ermee gelopen?

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:33

Hoe lang heb je ze al? Je zegt dat je ze eerst wel gewoon aan en uit kreeg en dat je er ook al mee gereden hebt?

Vreemd, dan zouden ze gewoon moeten passen.

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:37

Door koud weer krimpt leer vaak een klein beetje in, dat zou net dat vervelende verschil kunnen maken.
Verder dacht ik maar 1 ding: die laarzen zijn te klein!
Heb nu hetzelfde probleem en ik krijg klopkuiten als ik mijn laarzen aan doe... Gelukkig is dat bijna opgelost want ik heb nieuwe besteld.

Reem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:53

Ik heb daar ook veel problemen mee gehad. Eerst een tijd zakjes gehad, maar dat ging zo vies zweten. Toen pantykousjes, die werkten wel, maar het bleef moeilijk gaan.
Meerdere keren laten oprekken, maar ze bleven krap. In de zomer was het helemaal een ramp.
Toen heb ik de knoop doorgehakt en er ritsen in laten zitten. Heb er nog steeds geen spijt van, echt een uitkomst en helemaal niet zo duur (€40,-)!

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:11

OemmiejO schreef:
Een rits in zetten?

helpt niet
*heeft ervaring*

__Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:49

OHH Ik ken dit probleem!Ik heb dezelfde laarzen! Ik heb der echt veel problemen mee gehad! Bij me 1e paar kwam er een spijker uit me hak zetten, Nieuwe gehaald, ik denk het is dezelfde maat, Daar ga je wel van uit als je dezelfde maat besteld! maar die waren duss veeeel te groot! En nu weer nieuwe en de eerste paar maanden gaat het echt oliebol! Ik krijg er ook kramp in enzo! En kan der gewoon het eerste kwartier niet op lopen! Ik dach eerst omdat het kwam omdat ik ze in de zomer heb gekocht en toen niet naar school fietsen elke dag naar school, want als ik uit school kom krijg ik ze helemaal niet maar aan! Maar doordat het winter is kan ook want ik heb dit probleem vanaf de winter! Werkt een rits een beetje? Of andere probeer ik kousje even!
Succes nog met je laarzen!

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:30

ja misschien moeten ze gewoon ingelopen... vaak moet het leer ook wat soepeler worden nog he
en naar je been gaan vormen

EdelweissBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:58

en, heb je nieuwe laarzen gekregen?

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:41

ik ben ook wel benieuwd

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:17

krijg je ze ook niet uit met een laarzenknecht?

Wel vervelend ik denk dat je een te kleine maat hebt

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:24

Als je ze in de winkel wel goed aan en uit kreeg en je hebt er ook al mee gereden dan is de enige conclusie die ik kan trekken dat je kuiten dikker zijn geworden (gespierder of mischien ben je wel wat aangekomen, vocht vasthouden). Hier kan de winkel natuurlijk weinig aan doen.

Ik heb het zelf ook. In het weekend zitten mijn laarzen ruim. Als het heel warm is krijg ik ze niet aan (veel te strak) en na een dag werken zitten ze strak. Ik zet uit en krimp in met de dag. Mijn probleem, niet die van de winkel waar ik mijn laarzen gekocht heb....

Mareska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:20

Ik heb het van de week ook gehad, ik kreeg mijn laarzen al slecht aan, tijdens het rijden deed mijn rechterbeen vreselijk zeer en na het rijden kreeg ik ze niet uit..

Kwam dus doordat ik die dag al een hoop gelopen had en al flink wat gefietst, plus dat het koud was, heel vervelend.

Ben benieuwd hoe het met je laarzen is afgelopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:15

Watch_Me schreef:
OemmiejO schreef:
Een rits in zetten?

helpt niet
*heeft ervaring*

Helpt wel *heeft ook ervaring...*

Je moet ze er alleen ff wat ruimer is laten zetten, kan je gewoon aangeven bij petrie

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:51

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik had ze gekocht en een paar dagen later niet meer meer aan of uit te krijgen. Bij het passen (eind van de dag) zaten ze goed en ik had al eerder ervaring opgedaan met te krappe laarzen, dus ik wist wat ik deed. Bij mij was de oplossing veel water drinken en bewegen gedurende de dag. Ook ben ik in die periode afgevallen waardoor mijn laarzen steeds beter gingen zitten. Nu heb ik er nog wel eens last van, vooral als ik de hele dag op kantoor heb gezeten, maar voor nood heb ik altijd mijn chaps nog. En ja, ik moet het toegeven, ik ben weer wat aangekomen... vooral sinds mijn paard kreupel werd. Gelukkig kan ik nu weer rijden!

Maar soms (vooral in de zomer) is het verschil tussen kuitomvang in de ochtend en de avond (wanneer ik rijd) wel 2 cm, erg vervelend dus.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 19:50

Ik doe ook plastic zakjes om mijn sokken. Gaat perfect... Alleen je krijgt er wel zweetbenen van... Jak...

EdelweissBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 23:15

iedereen heeft het ook over zakjes, sokken, panty's enz., dat lijkt me toch geen juiste oplossing voor laarzen die je net hebt gekocht, die horen gewoon goed te zitten en zonder al te veel poespas aan en uit gaan. ( dan heb ik het er niet over bij wie de 'schuld' ligt dat ze de verkeerde maat heeft).

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 23:54

hmmm ik ben van plan leren laarzen te gaan kopen, maar als ik nu zo zie waar ik allemaal op moet letten....
Dat wordt nog een ramp

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 07:41

ik heb nu hetzelfde probleem, als je laarzen in de kou staan krimpen ze wat. Meestal helpt even doorbijten wel, dan zijn ze weer wat opgerekt en heb je er geen last meer van. Ik heb trouwens Cavallo's en ze zijn zeer zorgvuldig aangemeten.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 10:27

OOOH!!! ik heb gister precies hetzelfde topic gestart hierover!!!!!!

ik heb van de zomer petrie standaard gekocht, zaten helemaal goed, en nu in de winter heb ik pijn!!!!!!! verschrikkelijk, mijn kuiten worden helemaal afgekneld, ik kan bijna niet meer op mijn benen staan als ik ze aan heb, zo'n pijn doet het.
nu wi ik ze zaterdag aan omdat ik ga rijden op de manege, dus misschien zet ik ze bij de kachel of zo.

ik ga ze in ieder geval volgende week laten oprekken.

fijn om te horen dat het aan de kou kan liggen, dat vermoeden had ik zelf ook al, het kan toch niet dat ik alleen bij mijn kuiten gegroeid ben ik die paar maanden? gewicht is hetzelfde gebleven.

plastic zakjes helpen niks bij de kuiten, maar om ze uit en aan te krijgen wel. weet je wat je ook kan doen?
gouden tip van vandaag: je laarzenknecht gebruiken, dan krijg je ze een heel klein stukje uit. en dan schoppen met je been, echt zo heen en weer zwiepen!!! ik kreeg mijn laarzen ook met geen mogelijkheid uit, had er echt ruzie mee, en een vriendin zei dat ik dit eens moest proberen, en het gaat super! dus ik sta nu elke keer bewegingsoefeningen te doen na het rijden, haha! [b]

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 11:30

ZeFaNa schreef:
hmmm ik ben van plan leren laarzen te gaan kopen, maar als ik nu zo zie waar ik allemaal op moet letten....
Dat wordt nog een ramp

Als het goed is, hoef je zelf helemaal nergens op te letten maar doet de verkoper dat voor je