ervaringen met leningen voor paarden..!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

RUBYWHITE

Re: ervaringen met leningen voor paarden..!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:04

Ik zou voor zoiets dergelijks nooit geld lenen, ik weet niet eens of er wel leningen verstrekt worden voor paarden? Dan zou je gewoon op basis van je inkomen bij een bank een lening moeten afsluiten voor een x bedrag. Wetenden dat je elke maand met flinke rente het terug betaald en op het einde van de rit het paard 3x betaald hebt.

Mij is vroeger ook altijd ingegeven: lenen doe je alleen voor een huis. Ik kan met trots zeggen dat alle paarden die in mijn bezit zijn, de stal, bak, verlichting etc door mijzelf betaald zijn. Voor mijn paarden hoef ik niet te werken, het sparen voor een paard is juist hardstikke leuk. Bovendien lijkt een drukkend gevoel van afbetalen mij het meest onprettige gevoel wat er op aarde bestaat

intentions

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 13:13

mlvanmelle schreef:
Lenen is enorm duur, ik zou het niet zo snel doen en zeker niet voor een paard! Wat ook al eerder is gezegd: wat nou als het paard ziek wordt/dood gaat, dan zit je wel mooi met die lening.. Ik ben het er ook helemaal mee eens dat die reclames voor leningen verboden zouden moeten worden.. Het is echt niet zo geweldig als in de reclame!

Kan ze geen geld van familie lenen ofzo? DAt zou ik dan nog eerder doen..

nee ze kan niet van haar familie lenen .. ze heeft niet zo een goed contact meer met haar familie...!!

ze is helemaal alleen eigenlijk heeft alleen vrienden..!!
ze wilde aan mijn ouders vragen om te lenen maar ik wil zelf ook graag weer een paardje dus .. dat zit er niet in ik ga voor natuurlijk..!!

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:28

ik ben nu 20 heb 2 jaar geleden mijn paard gekocht, en had ook niet veel geld want je verdient als 18 jarige niet echt veel. maandelijks onderhoud kon ik betalen maar de aanschaf nog niet. Ik wilde dit paard zo graag hebben dat ik met de eigenaren heb afgesproken om gewoon te komen kijken en als ik het wat vond kwamen we daar wel uit. We hebben toen afgesproken dat ik de helft op afbetaling zou doen, contract opgesteld en elke maand een deel overgemaakt. toen hij afbetaald was kwamen ze de papieren brengen en was hij helemaal van mij
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 26-01-06 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

intentions

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 13:32

dat is miss ook een idee.. zal het tegen haar zeggen..!!

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:37

Het hangt helemaal van de situatie af waarin die vriendin zich bevindt!
Ik heb 2 jaar geleden ook een paard gekocht en 3500 euries bijgeleend bij een bank. Ik wilde dat paard gewoon ontzettend graag hebben en kon geen geld van m'n ouders lenen dus ben naar de bank gegaan, heb daar een gesprek gehad en goede afspraken gemaakt wat aflossen betreft.

Wij hebben thuis zelf stallen, land, en dergelijke, dus wat onderhoudskosten betreft ben ik maandelijks per paard nog geen 60 euries kwijt (inclusief verzekering!).

Als dat meisje een duidelijk overzicht heeft van haar inkomsten en uitgaven, dan kan ze zelf uitrekenen wat ze kwijt is aan het paard en of ze dat kan betalen. Mijn vader heeft garant gestaan voor de lening, omdat ik op het moment dat ik de lening afsloot nog studeerde. En heb 'm inmiddels ook afbetaald dus het kan best!

intentions

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 13:42

ja ze heeft wel alle kosten + extra's+ onvoorziene uitgaven uitgerekent en ze kan het makkelijk betalen met haar salaris

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:45

en het gaat om een paard van wat voor bedrag? ca?

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:59

Ik zou het persoonlijk nooit doen. Dan maar langer door sparen.. Gelukkig zijn er ook mogelijkheden om bijrijder te zijn, dus als je zelf geen paard kan veroorloven dan maar op een andere manier genieten van paarden..

Als zij zelf wel dat risico wil nemen, tja.. Als jij je mening daarover hebt laten weten maar zij bedenkt zich niet. Tja, is wat ze zelf wil. Dan denk ik niet dat het goed is als je het haar uit haar hoofd gaat proberen te praten..

Ik denk persoonlijk dat je je zaakjes slecht voor elkaar hebt als je een paar mbv een lening gaat kopen. Hoe weet je nu hoeveel onvoorziene kosten je in je budget moet meerekenen.. Mij niet gezien daarvoor dus..

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:03

Ik vindt als je iets niet kunt betalen moet je het niet kopen.
Tergenwoordig leent iedereen maar. Weet je he als je dadelijk eens huis gaat kopen dan vragen ze aan je of je nog leningen hebt zoja is het waarschijnlijk moeilijk om een huis te kopen.

En als er nou iets is wat 2000€ kost dan kun je het ook al niet betalen, weer een lening dan??? nee echt niet doen. Dan maar wat langer sparen

intentions

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 14:15

12000 ebn ze komt 3500 tekort

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:16

hoe oud is ze eigenlijk

marlo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:19

ik denk dat ik ongeveer de enigste ben die wel een lening heeft afgesloten voor mijn paard.
wilde zo graag een paard!, en ik kon gewoon niet meer wachten tot ik afgestudeerd zou zijn en genoeg geld gespaard zou hebben. ben wel nog studente en heb dus een studenten lening bij de postbank afgesloten. ben heel blij dat ik het gedaan heb.
ik zou denk ik nooit meer een lening afsluiten, maar ben wel heel blij dat ik het gedaan heb.
maar ja mijn paardje was ook wel iets goedkoper dan dit berag
( E 2300)

intentions

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 14:39

ze is 20

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:21

12000 en 3500 euro tekort?? jezus zeg, is die ff niet goed snik!!!
dit is gewoon een giga luxe probleem dan ben je al helemaal dom om daar geld voor te lenen.
een paard kopen, nou tot daar aan toe, maar dan meteen zo'n dure?? is een goedkopere niet goed genoeg..

ik zou zegen..a ls ze met gemak alle maandelijkse kosten kan betalen.. kan ze die paar maanden dat ook nog wel opzij zetten om die 3500 euro opzij te zetten...

ik vind dit echt belachelijk...

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:26

Ik zou geen lening afsluiten om een paard te kopen.
Wat als het paard ziek is? Dierenarts moet erbij komen? Als je daar geen geld voor hebt leen je meer, en voor je het weet zit je in een cirkeltje en je schulden bouwen zich maar op.

Zou wel wat lenen van familieleden, maar zou eigenlijk pas een paard kopen als ik wist dat ik genoeg geld per maand had, en ook nog over had om in een potje te doen.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:28

gekke_koei schreef:
dit is gewoon een giga luxe probleem dan ben je al helemaal dom om daar geld voor te lenen.
een paard kopen, nou tot daar aan toe, maar dan meteen zo'n dure?? is een goedkopere niet goed genoeg..

ik zou zegen..a ls ze met gemak alle maandelijkse kosten kan betalen.. kan ze die paar maanden dat ook nog wel opzij zetten om die 3500 euro opzij te zetten...

Ze heeft vast ook diep nagedacht over de verzekering, met zo`n bedrag betaal je ook elk (kwartaal/halfjaar/jaar) een x bedrag premie...

Zet nooit al je geld op 1 paard Heeft ze trouwens wel geld voor zadel, hoofdstel, stalling etc?

Chippewa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:32

Zo heel dom vind ik het niet hoor, al zou het mijn keus ook niet zijn...
Als je verder alles goed doordacht hebt qua kosten...lekker doen.
Om hier nou super negatief over te doen, tegenwoordig leent bijna iedereen wel op wat voor een manier dan ook...kleding via de wehkamp of otto...een auto...rood staan bij de bank (is ook lenen want je betaald rente), audio apparatuur nu halen in 2007 betalen...dus waarom niet voor een paard, omdat het een levend iets is ? zegt naar mijn mening niets over het feit dat het dan minder verzorgd gaat worden, omdat het geld van een lening is....

Groetjes Jenn

Danielle_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:35

gekke_koei schreef:

Hier sluit ik mij volledig bij aan.
Ik heb mijn paard zonder lening gekocht,al heb ik wel een lening,maar dat is mijn zaak.(ben oud en wijs genoeg)
Als je 8500 euro hebt,ga je toch niet lenen voor zo'n duur beest?
Komop zeg,er zijn zat paarden die je voor veel minder kunt kopen.

Maar het allerbelangrijkste vind ik dat je je maandelijkse lasten kunt betalen.
Zoals je stalling,voer en smid.
Nog belangrijker vind ik dat je je paard de beste medische zorg kunt bieden.
Kun je dit allemaal dekken met je inkomen,zie ik het probleem van een lening niet in.

Maar dit geval vind ik een uitzondering op de regel.
Echt te gek voor woorden!

Waar ik ook aan denk is dat als je zulke hoge eisen aan een paard stelt,ze dat ws ook zal doen bij het tuig.
Zadels groeien ook niet aan de bomen,evenmin als dekens.
En dat is slechts een fractie van wat je nodig hebt.

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:31

intentions schreef:

PARDON!!!! Die 3500 euro krijgt ze niet van de prijs af??
Als je argeloos een nieuwe middelklasse auto kunt kopen, dat kontant neer kunt leggen, dan kan die 3500 ook niet het probleem zijn.
Iets klopt hier niet, wat is me niet duidelijk.............

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:35

je vraagt geen 12000 voor een paard om hem voor 8500 weg te doen

Mayra_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:22

ikke schreef:
intentions schreef:

PARDON!!!! Die 3500 euro krijgt ze niet van de prijs af??
Als je argeloos een nieuwe middelklasse auto kunt kopen, dat kontant neer kunt leggen, dan kan die 3500 ook niet het probleem zijn.
Iets klopt hier niet, wat is me niet duidelijk.............

Je kunt een paard toch niet vergelijken met een auto .
3500 euro is erg veel geld om van de verkoopprijs af te halen.
als ik jou vriendin van Intentions dan spaarde ik nog lekker een tijdje door zodat ik het paard kon kopen van mijn "eigen" geld en ook nooit later met de problemen kom te zitten dat ik nog een lening open heb staan die nog moet worden afgelost. Veel succes er in iedergeval mee.

Mies7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:23

marlo schreef:
ik denk dat ik ongeveer de enigste ben die wel een lening heeft afgesloten voor mijn paard.
wilde zo graag een paard!, en ik kon gewoon niet meer wachten tot ik afgestudeerd zou zijn en genoeg geld gespaard zou hebben. ben wel nog studente en heb dus een studenten lening bij de postbank afgesloten. ben heel blij dat ik het gedaan heb.
ik zou denk ik nooit meer een lening afsluiten, maar ben wel heel blij dat ik het gedaan heb.
( E 2300)

Hihi nee ik heb ook een lening afgesloten om een paard te kopen (zie hierboven ergens ) dus je bent niet de enige!

Ik heb overigens ook 3500,- geleend, snap niet waarom iedereen er zo moeilijk over doet hoor...

intentions

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 07:28

RUBYWHITE schreef:
gekke_koei schreef:

Ze heeft vast ook diep nagedacht over de verzekering, met zo`n bedrag betaal je ook elk (kwartaal/halfjaar/jaar) een x bedrag premie...

Zet nooit al je geld op 1 paard Heeft ze trouwens wel geld voor zadel, hoofdstel, stalling etc?

ze is al naar de groothandel geweest om maten op te laten meten enz..
en heeft het geld als allemaa ..!!

ze betaalt dan ook een hele dure verzekering per jaar ..

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:21

3500 Euro is niet zo erg veel, als ze een paar maanden doorspaart heeft ze dat bedrag wel bij elkaar (neem ik aan, gezien de uitgaven die ze aan wilde gaan).
Als dit paard nu weg moet zou ik hem laten staan, voor 12000 Euro kun je wel een ander goed paard vinden
Wat voor niveau rijdt ze nu en wil ze rijden dan?

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:04

Mies7 schreef:
marlo schreef:
( E 2300)

Hihi nee ik heb ook een lening afgesloten om een paard te kopen (zie hierboven ergens ) dus je bent niet de enige!

Ik heb overigens ook 3500,- geleend, snap niet waarom iedereen er zo moeilijk over doet hoor...

Zo denkt tegenwoordig iedereen, en niet iedereen kan even goed met geld omgaan. Je ziet veel jongen mensen van 18 al in een splinternieuwe golg rijden en dan niet een standart uitvoering maar ook nog een de luxe versie. Tegenwoordig wordt er echt klakeloss maar geleend. Komt vast door die reclames op tv.
Weet je dat de rente voor een lening vaak iets van15-20% is. als je dan 3500€ in 4 jaar terug betaald (bijna alle leningen lopen 48 maanden. Je betaald dan al ruim 500€ euro meer. Je bent dan toch gewoon stom bezig