welke eisen stel jij aan een stal?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:38

Kenmerken waaraan een stal voor mij móet voldoen:
- de stalhoud(st)er te vetrouwen is, of dat ik dat gevoel iig heb. Zij is immers degene die mijn paard 'verzorgt'. Dus dat zij mijn wensen respecteerd en goed en verantwoorlijk met mijn paard omgaat.
- Loopstallen of paddocks zodat mijn paard niet alleen staat, zomers moet ze gewoon 24/7 het land op kunnen.
- Dat mijn hond gewoon mee mag en los mag lopen (super opgevoede hond, je merkt niet eens dat ie eris, hij houdt afstand van paarden, behalve van mijn paard, die twee zijn jut en jul.

Daarnaast is een bak die altijd te rijden is erg lekker, springmateriaal is handig, een kantine o.i.d. waar swinters verwarming is, goede kwaliteit kuil, gezelligheid, spuitplaatsten, goede ruimte voor mijn zadel e.d.. Maar dat zijn dingen die op de 2de plaats komen

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re: welke eisen stel jij aan een stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:59

De mogelijkheid hebben om der elke dag iig een halve dag buiten te kunnen zetten met of zonder andere paarden.Buitenbox of in iedergeval goede ventilatie.En nauurlijk schone stal,goed hooi enbrok

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:14

Dat hij zomers naar buiten kan,voldoende hooi en biks krijgt,dat er goed op de paarden word gelet(en toch wel voor mezelf het liefst een binnenbak

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:24

1) dagelijks weidegang of in de paddock kunnen
2) veilige accomodatie/stal
3) ruime lichte boxen

Mijn paarden staan ook aan huis, wellicht geen hypermoderne boxen maar wel mooi ruim, licht en voldoende frisse lucht. Paarden komen alle dagen buiten en er is altijd toezicht. Ik denk dat ik moeilijk zou kunnen aarden op een pensionstal. Nu is alles naar wens, betere verzorging etc bestaat niet, luxer accomodatie bijv. wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:44

ik ben best tevreden

> 5 min vanaf mijn huis
> goed geventileerde stal met veel ruimte, een luik naar buiten en naar binnen die uitkijkt op een koe
> altijd een stalmaat ook in stal
> iedere dag naar buiten kunnen zonder dat ze in de nattigheid staan en zo lang als ik zelf wil
> zomers 24 uur per dag op een goede wei ( geen kunstmest, goede afzetting, , leuk uitzicht, veel bewegingsruimte, en ik zie ze vanuit mijn slaapkamer
> een rijbak in de buurt in een park met een ponyclub en de mogelijkheid tot priveles
> zelf de tijden en het voer bepalen wat ze krijgen
> zelf de hoeveelheid stro en hooi bepalen

maar ja moet wel alles zelf doen he als ik ziek ben moeten ze ook verzorgd!

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:58

belangrijkste is dat ze 24/7 (zowiezo zomers) naar buiten kan.
als dit kan, dan vind ik het belangrijk dat het er rustig is (dus geen commerciele stal)
en dan vindt ik een goede bak/of goede uitrij mogelijkheden belangrijk.

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:59

ik zou trouwens ook voor optie 2 gaan....hoe meer luxe, hoe meer regels, en hoe meer drukte.

tuigie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 22:21

nou, achteraf wist ik eigenlijk ook wel welke keuze meer voor mijn paard geschikt zou zijn, maar toch weer ff lekker twijfelen.... waarom???
Tja en verder.... de keuze's qua stal zijn erg beperkt in de randstad... dus zal ik me maar gelukkig prijzig met strakjes 24/7 land op en zelf een keuze welke bodem bedekking in wil hebben nu.... Wel zag ik bij diverse reacties dat er stallen van 3 bij 3 of zelfs groter zijn..... geen overbodige luxe vind ik.....

ben gewoon op de verkeerde plek gaan wonen denk!!!!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:52

Als eerste natuurlijk een goed en eerlijk contact met de staleigenaar.
Daarna
-zoveel mogelijk weidegang, zowel winter als zomer.
-ruime, hoge stallen.
-iedere dag uitmesten.
-goed ruwvoer, en eigen keuze hardvoer.
-goede uitrijmogelijkheden.
-goede sfeer en weinig jongeren binnen de stal.
-goede afschutting van de wei, en goed onderhoud van wei en afrastering.
-goede bak met verlichting (geen voorkeur buiten of binnenbak).
-mogelijkheid om eigen instructrice mee te nemen.

Tsja op bijna alle punten gaat dit goed op mijn stal (behalve onderhoud weide, maar daar valt over te praten)

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:57

stallen, weiland en een plek waar je je kast kwijt kan, en een bak, met het liefst springaccomodatie