hoe staart wassen bij vrieskou?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bojangles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 10:25

Ik weet niet hoe dik de staart van je pony is??

Ik gebruik voor mijn appie met witte staart een klein emmertje. En kook 2 x met de waterkoker heet water Doe dat in het emmertje, en aanvullen met koudwater. Wel dat het nog redelijk heet is! Daarna beetje babyshampoo erin. Goed roeren. Staart van de pony erin hangen; en oppassen voor de staart wortel!! Eventueel naspoelen, maar als je heel klein beetje shampoo doet is dit niet nodig. Daarna meteen drogen met een handdoek.

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 12:45

ik ga toch maar voor de water-kook-methode. is wel wat meer werk; maar moet niet hebben dat hij dadelijk geen staart meer heeft!
bedankt voor alle tips...

Wien

Re: hoe staart wassen bij vrieskou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:04

Ik doe het gewoon met koud water... Het warme water wordt toch ook koud..!?? Ik hou wel zijn deken op en droog de staart en de benen wel met een handdoek. Maar voor de rest doe ik het gewoon hetzelfde als in de zomer. Alleen wat minder vaak...

Esther_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:49

Ik heb het vorig weekend nog gedaan. Maak de staart nat in een emmer warm water. Sop de staart in (niet de staartwortel) en dan snel naar buiten om uit te spoelen (ook dan niet de staartwortel). Even droogswiepen en klaar. En de benen van mijn paard waren niet nat.

monteaura

Re: hoe staart wassen bij vrieskou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:51

Heb je geen binnenplek? Trouwens, je kunt de staart ook schoonmaken door er over te wrijven.

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:58

Ik was dan maar niet. Wel heb ik de mazzel dat de staart van mijn paard zwart is en dus vrijwel altijd gewoon toonbaar.