Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Het lijkt mij allemaal niet zo'n probleem hoor. Als ik alle commentaar hier lees zal ik me ook moeten schamen. Zo ziet nl 'onze' week eruit:
Maandag: mijn moeder een half uur priveles en ik daarna 1 uur.
Dinsdag: 1 uur rijden
Woensdag: mijn moeder 's ochtends een half uur priveles
Donderdag: 's avonds longeren/rijden
Vrijdag: 1 uur rijden
Zaterdag: 1 uur rijden
Zondag: in de wei/los in de bak en soms rijden of longeren
Over het algemeen komt Barbiano elke dag 's ochtends in de wei mits het minder weer is en ik vind zeker dat hij het zo slecht niet heeft.
Tiko schreef:Tja, zoals de meeste vind ik dit een erg (lees: te) zwaar! Maar toch, als je dit schema al een hele tijd aanhoudt, en je paard blijft er nog steeds vrolijk, en gezond, zou ik niet weten waarom je je schema moet veranderen! Je moet alleen wel zorgen dat zowel jij als je paard er gezond en vrolijk onder blijven! wel snap ik niet waarom die bijrijder??!?!! Meer ruiters is (naar mijn mening) minder goed en makkelijk voor een paard!
MirageGidran schreef:oke, het gaat tegen het gevoel van ons mensen in, maar op zich is twee keer per dag beweging goed; ik zou willen dat ik die mogelijkheid had.
Alleen; alleen maar lessen, lessen, lessen, hij moet dus altijd letterlijk 'bij de les' zijn. en moet dus altijd geconcentreerd werken.
3 keer per week een lesje meedraaien vind ik persoonlijk genoeg.
Priveles is vaak nog wat "zwaarder" dan een groepslesje.
Maar ik zou toch zeker 1 vrije dag inlassen, bv. dat hij lekker zichzelf kan zijn in een paddock ofzo. En bv. 1 dag longeren ofzo, of een buitenrit, of als dat niet kan, lekker wandelen buiten.
Er is zoveel te verzinnen om het leuk te houden voor een paard, gebruik dat!
Succes, Ingrid
astridastrid schreef:Ook voor mijn paard zou het schema alleen maar goed zijn!
Die zou het ook alleen maar leuk vinden.
En trouwens, anders staat je paard alleen maar in zijn stalletje. Een beetje beweging en aandacht is alleen maar goed.
Alleen, ik zou het echt niet volhouden!!!!!!!!!!!!
Het schema TE ZWAAR????
Als je naar paarden op (de meeste!!!) maneges kijkt... die lopen vaker nog veel meer!
Ach, iedereen moet het zelf weten, maar te zwaar, dat vind ik echt onzin.
carlijn83 schreef:Of het te zwaar is verschilt heel erg per paard.
Hij zal het vast wel aan kunnen om 2 x per dag te lopen.
MAAR, het is alléén maar les, les en nog eens les. Lijkt me dat een paard dat een beetje zat gaat worden. Jy hebt na een dag school toch ook geen zin om 's avonds bijvoorbeeld weer de hele avond naar school te gaan![]()
En 1 ding snap ik echt niet, waarom hebben julie een bijrijdster???![]()
Jullie rijden er al met zn 2en op, en dan nog een bijrijdster ook?
Heel apart.
Ik zou er dus wel meer afwisseling in gooien. Dat 2x per dag hoeft niet zo'n probleem te zijn maar ga een x longeren ofzo.
pniekepnak schreef:Hee paardje,
jij bent de enige die kan weten of het goed is voor je paard om hem zo lekker aan het werk te hebben. Jij zegt dat er niets mis is met je paard, dat hij vrolijk is, hij gaat er lichamelijk ook niet aan onderdoor, nou ga dan lekker zo door! Dan vind ie het blijkbaar toch prettig om vaak zijn benen te strekken en dat kan ik me heel goed voorstellen! Ik denk dat jij heel goed voor je paard zorgt, en dat er helemaal niets mis is met je schema.
Wat is er trouwens mis met je andere paard, hij is kreupel, maar wat heeft ie?
xxx Pneekz
pniekepnak schreef:Hee paardje,
jij bent de enige die kan weten of het goed is voor je paard om hem zo lekker aan het werk te hebben. Jij zegt dat er niets mis is met je paard, dat hij vrolijk is, hij gaat er lichamelijk ook niet aan onderdoor, nou ga dan lekker zo door! Dan vind ie het blijkbaar toch prettig om vaak zijn benen te strekken en dat kan ik me heel goed voorstellen! Ik denk dat jij heel goed voor je paard zorgt, en dat er helemaal niets mis is met je schema.
Wat is er trouwens mis met je andere paard, hij is kreupel, maar wat heeft ie?
xxx Pneekz