merano dressuurzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mams

Re: merano dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:20

unamie schreef:
je hoeft er niet voor gestudeerd te hebben om daar een oordeel over te vellen
in mijn profiel zul je dan ook geen paard tegen komen met de (hals spieren) op de verkeerde plaats omdat het dier rugpijn heeft

Het is fijn om te weten dat jij zoveel van mijn pony en haar geschiedenis af weet, misschien kun je mij ook vertellen waar ze vandaan komt en wie haar ouders zijn en of ze in haar veulen periode goed behandeld is
Tjongejonge ik heb al veel onzin gehoord in mijn leven, maar dit slaat werkelijk alles.

Jij beweert dus dat mijn pony die (verkeerde) bespiering heeft opgelopen van een volgens jou een fout zadel. Ik vind het ook heel knap dat jij vanaf een foto kunt zien dat mijn pony rugpijn heeft

Sorry hoor deze hele discussie begint zo langzamerhand behoorlijk op mijn lachspieren te werken,ik ga dan ook niet meer serieus op jou beweringen in.
Er zijn genoeg andere mensen met verstand van dit soort dingen die ik meer respecteer.

Ik zou zeggen TS succes met je zoektocht naar een goed zadel.
Als je weinig te besteden hebt is een zadelmarkt zadel best te doen, als je er voor zorgt dat het goed past (laat dit anders door iemand met verstand controleren).
Heb je geen vertrouwen hier in, wat ik me goed kan voorstellen na deze discussie ga dan op zoek naar een goed 2e hands zadel via een ruitersportzaak en niet particulier.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:44

Gut, wat kunnen sommige mensen veel vanaf foto's zien.
Daar moet je wat mee gaan doen man, kan je vast veel geld mee verdienen.

Of een zadel nou duur of goedkoop is, laat het nakijken.
Als het goed op je paard past en jij er lekker in kan rijden is er niks aan de hand.

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:54

Helemaal eens met MissJ.

Kiimberly_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:01

amen

unamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:02

smiek schreef:
niet Maar ik ben er al wel over uit... zoals iemand al zei in dit topic denk ik dat ik toch door ga zoeken naar een kiefer of wintec dressuurzadel en dan maar voor een wat duurdere prijs, maarja dan ben ik er wel helemaal zeker van dat het goed is.

dat is idd verstandig
succes

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:27

samjo schreef:
Mensen jullie zullen het allemaal wel beter weten , maar als een
erkende zadelmaker

mij verteld dat een zadel goed ligt en dat ik dat best kan gebruiken zonder de rug van mijn pony`s te verknallen, wat dan? Negeren en toch gaan voor een duur zadel en dan over een jaar het zelfde probleem hebben en dan nog een keer veel geld uitgeven ?

welke "erkende" zadelmaker was dat die een merano goed keurd daar ben ik wel benieuwd naar

heb nog steeds geen antwoord op mijn bovenstaande vraag samjo
ik ben nl. benieuwd welke "erkende zadelmaker" zijn naam wil verbinden met het merk Merano
mag ook via pm

LecyTinker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:36

ok, ik ben na een paar berichten maar gestopt met lezen...
Ik heb ook een merano en ben er tevreden over...
je moet wel je qualiteit van je zadel aanpassen aan je rijdstijle en eisen.
Je moet niet verwachten dat een merano zadel net zo goed gaat zijn als een werth zadel of een stubben zadel of noem nog maar eens een duur merk... Ik ben een recreatie ruiter en daarom voldoet een merano super voor mij... ik heb een aantal merano zadels vergeleken en ben erg kritisch geweest in het kiezen uit al die merano zadels ( allemaal hetzelfde). Ga er eerst op zitten wanneer je hem daar ziet en onderwerp m aan een kritisch onderzoek... ik ben er ook slechte tegen gekomen, maar het is aan jou om de goede eruit te zoeken. Ik heb zelf een stubben zadel. Een oud zadel, nog in ontzettend goede staat, maar wel erg zwaar ( is al een jaar of 20 oud). Ik verwacht niet dat mijn merano 20 jaar mee gaat, maar dan kan je ook niet verwachten voor die prijs...
Ik zou dus zeggen, kwaliteit prijs vergeleken denk ik dat het zeker geen slechte koop is als je een nette merano vind... maar wil je echt voor het goede goede spul gaan, spaar dan even verder voor een duurder zadel met garantie op zo een beetje alles...
Maar ik ben zeker een voorstander voor zadelmarkt en dus ook de merano...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:17

unamie schreef:

welke "erkende" zadelmaker was dat die een merano goed keurd daar ben ik wel benieuwd naar

ik ben nl. benieuwd welke "erkende zadelmaker" zijn naam wil verbinden met het merk Merano
mag ook via pm

Mijn god zeg, wat probeer je nou te bewijzen?

LecyTinker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:23

zo wie zo kan ik het niet bevatten waarom alles waar geen merk plaatje op zit automatisch word afgekeurd... er zijn genoeg merano zadels in omloop die prima voldoen. En ik ben een van de gelukkige... en dat er zoveel merano zadels tweedehands worden aangeboden heeft weinig met het zadel temaken... misschien dat het je dan ook opvalt dat het vaak ruiters zijn die overstappen op een andere tak van de sport... als je eens ziet hoeveel westernzadels er ineens tekoop werden aangeboden... dat zegt ook niets over de qualiteit van het westernzadel maar meer dat mensen in een impuls een westernzadel hadden gekocht...
Nee mijn merano zit niet als een werth zadel, maar hij zit toch echt een stuk beter als mijn fietszadel... dus mij hoor je er echt niet over zeuren...

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:05

Grappig dat jij de Merano en de Werth steeds met elkaar vergelijkt. Ik ben van een Merano naar een Isabell Werth gegaan. Ik vind de Werth wel lekkerder zitten dan de merano, maar de merano zat ook zeker niet slecht. (op het feit na dat ie te groot voor mij was) Zoals idd al gezegd word; er zitten vast fijne zadels tussen. Ik heb, denk ik, net een verkeerde getroffen omdat die van mij naar 1 kant zakte. Toch zal ik er niet weer een zadel kopen.

Tatjanaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:19

iK heb nu gelooft een zadel van zadelmarkt. Een ASCOT DN 15 Dressuur. Overgekocht van iemand die er 3 jaar mee heeft gereden. Door een zadelmaker na laten kijken op me pony, lag netjes en goed!
Ben er zelf wel tevreden mee, alleen de langere ritten (van meer als 3-4 uur) worden toch pijnlijk voor je kont. Pas bij mij zijn er plekken bij de beugelriemen gekomen maar dat is omdat er waarschijnlijk zand tussen is gekomen en is gaan schuren.
Dus voor mij wel een goede ervaring met zadelmarkt

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:49

MissJ schreef:
Mijn god zeg, wat probeer je nou te bewijzen?

dat een zadel dat door de chinezen in elkaar is geflanst gewoon 10 keer niks is

mams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:27

unamie schreef:

mag ook via pm

samjo schreef:
Sorry hoor deze hele discussie begint zo langzamerhand behoorlijk op mijn lachspieren te werken,ik ga dan ook niet meer serieus op jou beweringen in.
Er zijn genoeg andere mensen met verstand van dit soort dingen die ik meer respecteer.

Ehm, Unamie volgens mij was ik heel duidelijk geweest. Dit is een zinloze discussie en ben niet van plan om hier verder nog tijd en energie in te steken.
Trouwens, ik ben niet van plan om een naam te noemen hier en ook niet via pm waarom niet? nou laat ik het zo zeggen: ik vertrouw jou namelijk niet en mijn zadel maker hoeft niet afgezeikt te worden door iemand die via mij via een foto kan vertellen dat mijn paard rugpijn heeft

Zoals ik al zei het werkt op mijn lachspieren

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:26

ah.. .wel van alles roepen maar ondertussen.. geheimzinnig doen

waar zeg ik trouwens dat jou pony rugpijn heeft ?

dit heb ik gezegt
unamie schreef:
in mijn profiel zul je dan ook geen paard tegen komen met de (hals spieren) op de verkeerde plaats omdat het dier rugpijn heeft

maar ws ben je niet zo zeker van je zaak dat je je aangesproken voelt
en je bent idd heel duidelijk geweest
de ts heeft ineens niet meer zo'n zin in een merano

mijn zadel maker (van triest uit meppel ) vind merano zadels leuk voor de sier aan de muur

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:56

mensen zullen we ons maar gewoon stil houden.

het is heus wel mogelijk dat er ook goede reactie op de zadels zijn. het is jou en jou zadelmaker hun mening dat het flut zadels zijn.
nou klaar hou jij je bij jou woord en wij bij de onze. en opgelost is de boel

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:06

unamie schreef:

dat een zadel dat door de chinezen in elkaar is geflanst gewoon 10 keer niks is

Ik vind het een beetje zielig en gefrustreerd overkomen, sorry.
Rij jij nou lekker op jouw zadels rond, en laat mensen die bij zadelmarkt willen kopen ook hun gang gaan.
Je mening is nu wel duidelijk.
Ik zou er nooit een zadel kopen omdat ik liever 1x een goed zadel koop waar ik jaren mee vooruit kan, maar als mensen hiervoor kiezen, is dat hun keuze, en ik zie er het probleem niet van.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:25

MissJ schreef:
als mensen hiervoor kiezen, is dat hun keuze, en ik zie er het probleem niet van.

het is inderdaad ieders keuze daar heb je gelijk in
het boeit mij ook niet wat iemand voor spullen koopt ..behalve een zadel
want een paard heeft niets te kiezen... hij moet het doen met het zadel wat ze op zijn rug leggen
en in dit geval een scheef zadel die hem pijn doet..
paard heeft zadeldwang, en doet zijn oren plat met aansingelen
of doet zijn hoofd omhoog met rijden want het heeft pijn
of misdraagt zich... help ik heb een vervelend paard
maakt niet uit, we nemen gewoon een hulppteugel.. en hup rijden maar
dát is wat ik om mij heen zie gebeuren
het is zó oneerlijk tegenover die paarden
zagen meer mensen dat maar eens in

Kiimberly_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:15

joh dan ,,
iemand stelt een vraag en gelijk komt er een hele discussie