Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

ellepel schreef:ik heb het eens gehad, 2 paarden buiten gezet en paard van een ander hapt zo een hele hoek uit mijn deken.
zij heeft haar verzekering gebeld, ik kreeg de volledige deken vergoed( lapje erop was ook prima maar kreeg t hele bedrag)
enige wat ik moest doen is doorgeven welk merk het was en wat de nieuwwaarde was.
dus t zit gewoon bij iemand zijn W.A. in, trouwens elk dier wat iets kapot maakt ben je W.A. verzekerd.
Billy schreef:Het zal misschien van je verzekering afhangen.
Aan de andere kant, als er een dominant paard in de groep stond bij mijn paard, ging een van beiden uit de groep. Als het paard zo vervelend is, wie zegt dat de deken dan het enige is wat stukgaat?
Super dominante ruin die 2 merries bij zich had lopen en mijn jonge ruin, vrouwtjesdief liep aan de andere kant van de draad. Hij natuurijk neuzen met een merrie en die ruin gaat door het lint, trapt alle draden stuk en heeft mijn ruin een half uur lang achterna gezeten. Een ravage in die wei
alles liep door elkaar, maar ik wilde mijn ruin op een ander stuk, want de volgende keer wordt hij in elkaar geslagen en toen kreeg ik te horen dat ik een zeikmuts was en dat dat het risiko was van je paard op de wei, dus dat hij kapot geslagen wordt he? Die ruin was de baas op de wei, dus dat risiko liep hij niet, voel je? Met veel moeite heb ik mijn paard op een ander stuk kunnen zetten, want niemand wilde zijn paard naast die ruin, want die dekte ook nog de merries
Die eigenaresse bleef steevast volhouden dat dat allemaal risiko's zijn van paarden op de wei. Haar paard liep nooit een risiko, de paarden van anderen. Dat paard hoorde gewoon achter een degelijke omheining en er hoorde zeker geen ruin die altijd met merries aan het snuffelen is, zoals de mijne, naast te lopen, maar een ruin of merrie die alleen oog heeft voor wat groen is.

mirgino schreef:een paar jaar geleden had ik een erg dominante ruin en die stond bij meerdere paarden in de wei.
toen kwam er ook een stalgenootje dat mijn paard haar deken kapot gebeten had.
was al een oudere deken en een winkelhaakje van 2x2
en niemand had gezien dat hij het gedaan had ,maar goed ,ik heb mijn wa gebeld en ze heeft het volle pond 250 gulden! vergoed gehad
zelf heeft ze de deken toen geplakt en nooit een ander gekocht.
ik hjad nog wel gezegd dat als ze een nieuwe deken kon kopen ik haar oude deken dan wel wilde hebben ,maar daar wilde ze niet aan.
maar ik heb mijn verz gebeld om gezeik op stal te voorkomen.
mischien is het een ander paard geweest of een spijker in de muur,wie zal het zeggen.
maar het is netjes opgelost en op stal bleef de sfeer goed!
dus als mensen zeuren of eigen schuld,moet je je paard er maar niet bij zetten!
wat een gel.u.l!!! bel gewoon je wa verz ,daar ben je nou verz voor!!!!
ik vind dat gewoon iemand dwars zitten ,als het jou overkomt zal je ook blij zijn als de deken vergoed wordt.

Phynix schreef:Iedereen in NL moet WA verzekerd zijn
), maar ik heb helaas een andere ervaring met iemand anders.
Jol1 schreef:Mirgino, ik vind het niet zo netjes van je stalgenootje dat ze dan haar oude deken niet aan jouw gaf. Ze heeft toch een hele nieuwe kunnen kopen! Op deze manier lijkt het of ze er alleen maar beter van wil worden.