kapot gebeten winterdeken wie betaald

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: kapot gebeten winterdeken wie betaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:21

ik heb het eens gehad, 2 paarden buiten gezet en paard van een ander hapt zo een hele hoek uit mijn deken.

zij heeft haar verzekering gebeld, ik kreeg de volledige deken vergoed( lapje erop was ook prima maar kreeg t hele bedrag)
enige wat ik moest doen is doorgeven welk merk het was en wat de nieuwwaarde was.

dus t zit gewoon bij iemand zijn W.A. in, trouwens elk dier wat iets kapot maakt ben je W.A. verzekerd.

Mettetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:26

Mijn paard heeft de deken van mijn stalgenoot en goede vriendin onherstelbaar beschadigd. Mijn WA verzekering heeft dit betaald. Snelle afhandeling geen probleem!

Nu komt het, mijn paard heeft vorige week de tweede deken kapot gebeten(we hebben het beide zien gebeuren). De verzekering neemt het wederom in behandeling. Ik heb goede hoop dat ook deze keer de deken wordt vergoed.

Zo niet, heeft mijn stalgenoot grote pech! Ik heb direct aangegeven na de eerste keer dat het weer zal gebeuren (mijn stalgenoot koopt niet de sterkste dekens) dus een andere vriendje leek me een betere optie.

Dit is nu ook gebeurt. Ik heb mijn stalgenoot wel op het hart gedrukt dat ze nu van dit geld een "echte" deken moet kopen met een hoge denier en scheurvastheid.

WA verzekering dekt de schade dus. Je moet als paardeneigenaar wat moeite doen, dus het ligt ook een beetje aan je stalgenoot!

Zo is mijn net nieuwe mobiele telefoon kapot getrapt door het paard van dezelfde stalgenoot. Ze heeft ook de moeite genomen haar verzekering te benaderen. Voor wat hoort wat.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:31

Ja lastig wij hebben ook eens in zo'n situatie gezeten bij het binnen halen van de paarden werd er 1 heel kwaad en die valt de pony van mijn vriend aan echt de hele deken van voor naar achter open gescheurd ik was achteraf wel blij dat ze de deken op had anders had ze open gelegen.Mijn vriend netjes naar die mensen toe nee hoor wij zijn niet verzekerd.Nou ja zeg iedereen heeft een WA verzekering.Ik snap heus wel dat zoiets kan gebeuren als er 30 paarden bij elkaar staan maar er was gezien dat hun paard het had gedaan ze hadden toch even kunnen informeren voor ons het ging ons er helemaal niet om dat we geld van ze wilde zien maar als het nu gewoon door de verzekering vergoed werd was wel fijn voor ons geweest.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:51

ellepel schreef:
ik heb het eens gehad, 2 paarden buiten gezet en paard van een ander hapt zo een hele hoek uit mijn deken.

zij heeft haar verzekering gebeld, ik kreeg de volledige deken vergoed( lapje erop was ook prima maar kreeg t hele bedrag)
enige wat ik moest doen is doorgeven welk merk het was en wat de nieuwwaarde was.

dus t zit gewoon bij iemand zijn W.A. in, trouwens elk dier wat iets kapot maakt ben je W.A. verzekerd.

Goh klinkt me bekend in de oren

Billy: Dat is toen idd ook gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:56

Waarom niet je WA aanspreken ipv zo moeilijk doen? Toch kleine moeite? Toch beter voor het stalklimaat lijkt mij? Heb je een dominante ruin die altijd lekker met die tanden op de rug van de paarden zit en dan een deken kapot maakt, kun je wel steeds roepen, eigen risiko, maar wel flauw hoor.

Dus als hun kinderen aan het voetballen zijn en de bal wordt iets te ver geschopt en de buitenspiegel van een auto wordt er afgeslagen door de bal, is het eigen risiko, moet je je auto maar niet daar zetten? Dan niet, lijkt me, maar als je paard een dure deken vernield, roepen we, eigen schuld dikke bult, moet je paard maar niet bij de mijne lopen. Maar als dat paard de dag erop die ander pakt?

Flauw hoor.

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:01

De verzekering betaald dit soort dingen niet.
Zoals eerder al werd gezegd: je neemt het risico door paarden bij elkaar te zetten en dus de kans loopt dat dit soort dingen gebeuren.
Is heel vervelend maar helaas wordt het dus niet vergoed.
Heb zelf mijn waterdichte winterdeken moeten laten maken omdat deze ook kapot gebeten is (koste me 12,50).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:06

kennelijk vergoed de verzekering wel zoals eerder gezegd.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:10

Het zal misschien van je verzekering afhangen.
Aan de andere kant, als er een dominant paard in de groep stond bij mijn paard, ging een van beiden uit de groep. Als het paard zo vervelend is, wie zegt dat de deken dan het enige is wat stukgaat?

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:19

Tja, soms is het niet zo eenvoudig en moet je kiezen tussen op stal of toch maar in die groep met die ruige.....

Lucifer123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:23

t is gewoon je eigen risico, dat kan altijd gebeuren. die eigenaren van dat paard hebben toch ook geen invloed op hoe hun paard zich gedraagd?

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:25

Pantarhei, al moet ik andere stalling zoeken......

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:30

Billy schreef:
Het zal misschien van je verzekering afhangen.
Aan de andere kant, als er een dominant paard in de groep stond bij mijn paard, ging een van beiden uit de groep. Als het paard zo vervelend is, wie zegt dat de deken dan het enige is wat stukgaat?

Helemaal gelijk in, maar dan wordt er ook weer gezegd, eigen risiko. Dat heb ik bij de hand gehad. Prikpaaltjes, draadje op kniehoogte Super dominante ruin die 2 merries bij zich had lopen en mijn jonge ruin, vrouwtjesdief liep aan de andere kant van de draad. Hij natuurijk neuzen met een merrie en die ruin gaat door het lint, trapt alle draden stuk en heeft mijn ruin een half uur lang achterna gezeten. Een ravage in die wei alles liep door elkaar, maar ik wilde mijn ruin op een ander stuk, want de volgende keer wordt hij in elkaar geslagen en toen kreeg ik te horen dat ik een zeikmuts was en dat dat het risiko was van je paard op de wei, dus dat hij kapot geslagen wordt he? Die ruin was de baas op de wei, dus dat risiko liep hij niet, voel je? Met veel moeite heb ik mijn paard op een ander stuk kunnen zetten, want niemand wilde zijn paard naast die ruin, want die dekte ook nog de merries Die eigenaresse bleef steevast volhouden dat dat allemaal risiko's zijn van paarden op de wei. Haar paard liep nooit een risiko, de paarden van anderen. Dat paard hoorde gewoon achter een degelijke omheining en er hoorde zeker geen ruin die altijd met merries aan het snuffelen is, zoals de mijne, naast te lopen, maar een ruin of merrie die alleen oog heeft voor wat groen is.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:56

een paar jaar geleden had ik een erg dominante ruin en die stond bij meerdere paarden in de wei.
toen kwam er ook een stalgenootje dat mijn paard haar deken kapot gebeten had.
was al een oudere deken en een winkelhaakje van 2x2
en niemand had gezien dat hij het gedaan had ,maar goed ,ik heb mijn wa gebeld en ze heeft het volle pond 250 gulden! vergoed gehad
zelf heeft ze de deken toen geplakt en nooit een ander gekocht.

ik hjad nog wel gezegd dat als ze een nieuwe deken kon kopen ik haar oude deken dan wel wilde hebben ,maar daar wilde ze niet aan.
maar ik heb mijn verz gebeld om gezeik op stal te voorkomen.
mischien is het een ander paard geweest of een spijker in de muur,wie zal het zeggen.

maar het is netjes opgelost en op stal bleef de sfeer goed!

dus als mensen zeuren of eigen schuld,moet je je paard er maar niet bij zetten!
wat een gel.u.l!!! bel gewoon je wa verz ,daar ben je nou verz voor!!!!

ik vind dat gewoon iemand dwars zitten ,als het jou overkomt zal je ook blij zijn als de deken vergoed wordt.

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:59

Ik ga dit topic even uit voorzorg volgen. Heb net een mooie
Bucas deken gekocht. En ben niet van plan om die om de 2 maanden te kopen...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:09

mirgino schreef:
een paar jaar geleden had ik een erg dominante ruin en die stond bij meerdere paarden in de wei.
toen kwam er ook een stalgenootje dat mijn paard haar deken kapot gebeten had.
was al een oudere deken en een winkelhaakje van 2x2
en niemand had gezien dat hij het gedaan had ,maar goed ,ik heb mijn wa gebeld en ze heeft het volle pond 250 gulden! vergoed gehad
zelf heeft ze de deken toen geplakt en nooit een ander gekocht.

ik hjad nog wel gezegd dat als ze een nieuwe deken kon kopen ik haar oude deken dan wel wilde hebben ,maar daar wilde ze niet aan.
maar ik heb mijn verz gebeld om gezeik op stal te voorkomen.
mischien is het een ander paard geweest of een spijker in de muur,wie zal het zeggen.

maar het is netjes opgelost en op stal bleef de sfeer goed!

dus als mensen zeuren of eigen schuld,moet je je paard er maar niet bij zetten!
wat een gel.u.l!!! bel gewoon je wa verz ,daar ben je nou verz voor!!!!

ik vind dat gewoon iemand dwars zitten ,als het jou overkomt zal je ook blij zijn als de deken vergoed wordt.

Ja fijn is het niet, als je zelf net en nieuwe deken gekocht hebt en het paard van een ander sloopt hem weer

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:13

nee, dat zou ik ook niet leuk vinden!

en daarom is het een kleine moeite om het even aan je verz door te geven.

ik heb het binnen 1 mnd 2x gehad.
ze zeiden op het kantoor toen wel dat als het nog vaker gebeurt ze wel komen kijken hoe de situatie in de wei dan is.
en dan zal er een andere oplossing gevonden moeten worden.
maar als het een paar x per jaar gebeurt is dat echt niet erg.
ze hebben bij mij toen netjes uitgekeerd.

ik moet zeggen dat ik het uit eigen zak niet gedaan zou hebben ,of er hadden mensen het moeten zien gebeuren!
nu werdt er gewoon aangenomen dat het mijn ruin was.
maar goed ,ik ben verz en maak er geen punt van!

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:17

Jij niet veel mensen maken er juist wel een probleem van, daardoor wordt de sfeer op stal ook niet beter. Gelukkig heb ik er nu geen last meer van, als het nu gebeurd zijn het onze eigen paarden, die de dekens van elkaar kapot maken. Dan valt er weinig te verhalen

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:33

Mirgino, ik vind het niet zo netjes van je stalgenootje dat ze dan haar oude deken niet aan jouw gaf. Ze heeft toch een hele nieuwe kunnen kopen! Op deze manier lijkt het of ze er alleen maar beter van wil worden.

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:43

ik heb dus zo een lieve ruin die graag z'n tanden in andermans spullen zet, niet uit dominatie maar puur uit spelen en kijken hoelang het mee blijft geven.. toen ik hem in pension had staan heeft hij dus bij een ander paard de deken in 2 stukken getrokken. Ik heb met de eigenaar van dat paard afgesproken dat ik op mijn kosten de deken liet maken ( was een wat oudere deken) maar heb ook meteen tegen de pension eigenaren gezegd dat hij het deken seizoen maar apart moest staan want had niet veel behoefte aan nog een paar reparaties te betalen.. De pension houder deed niet wat ik zei, en ja hoor 2 wkn later was het weer zover, iemand helemaal over de zeik naar me toe.. En ik de pension houder erbij gehaald.. Ik had immers opdracht gegeven mijn paard alleen te weiden ( wat makkelijk kon, maar hij vondt het zielig voor mn paard) de pensionhouder heeft die deken voor zijn rekening genomen met pijn en moeite..
nu heb ik hem thuis staan, en al met de jaren komen en hij ouder en wijzer word word het ook minder.. Als hij nu een deken sloopt scheelt het wel dat het van èèn van mn eigen dieren is..
Heb antibijt op dekens gesmeerd kripbox etcetc maar niks helpt, hij heeft zelf ook een hekel aan dekens, als je hem de deken omgooid is hij heel boos, maar aan z'n eigen deken gaan sjorre heeft hij in die 7jaar dat ik hem heb nog nooit gedaan!!
ps zomers loopt hij gewoon bij de rest en is er niks aan de hand, het is echt puur op die dekens gericht

Waratje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:45

Phynix schreef:
Iedereen in NL moet WA verzekerd zijn

Doe mij eens de tekst van die wet? Want voor zover ik weet is dat niet zo. Alleen motorvoertuigen (incl. brommers) zijn verplicht WA verzekerd, verder is het bij mijn beste weten nog steeds vrijwillig om een WA voor particulieren te nemen.
Neemt overigens niet weg dat het reuze onverstandig is om NIET WA verzekerd te zijn, maar da's een ander verhaal

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:46

Ja, ik weet het niet... Ikzelf zou mijn verzekering bellen (als mijn paard andermans deken sloopt, betaal niet voor niets premie ), maar ik heb helaas een andere ervaring met iemand anders.

6 jaar geleden had ik een nieuwe winterdeken gekocht en ik zette mijn pony ermee buiten in de bak. Wat ik niet had gezien, was dat een stalgenoot haar pony erbij zette. Ik had met haar afgesproken om onze pony's uit elkaar te houden als de mijne een deken op had. Binnen 5 minuten een winkelhaak van 30cm bij 30cm. Haar reactie: 'ja sorry, ik kan er ook niets aan doen, moet je maar anti-bijtspray kopen'.

Ik ben toen dus overgegaan op de canvas dekken met anti-bijtspray, die kreeg hij niet stuk.

Al met al heeft die pony in een jaar 4 dekens van mij gesloopt, omdat zijn baasje schijt had aan de afspraak die wij gemaakt hadden.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:51

Ja gezellig hoor zulke mensen. Ik vind trouwens wel dat de sloper uit zo'n groep moet en niet een ander omdat die toevallig een deken op heeft. Bij ons werden ze op een gegeven moment om en om apart gezet. Vind ik dikke onzin, die van mij is het probleem niet, laat het paard wat het doet maar apart staan! Ben toch blij dat ik daar nu geen last meer van heb, je blijft nieuwe dekens kopen zeg

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:58

Jol1 schreef:
Mirgino, ik vind het niet zo netjes van je stalgenootje dat ze dan haar oude deken niet aan jouw gaf. Ze heeft toch een hele nieuwe kunnen kopen! Op deze manier lijkt het of ze er alleen maar beter van wil worden.

klopt helemaal

ze heeft het geld toen lekker in haar zak gestoken en de winkelhaak[2x2cm] zelf gelijmd!

maar goed voor de goede vrede ,heb ik daar geen drukte omgemaakt.

ik had tegen de verz gezegd dat de deken makkelijk gerepareerd kon worden,maar ze hebben zelf zoveel geld overgemaakt.
zij moest toen een rek van de deken opsturen en heeft een rek van een dure deken opgegeven.
maar dat moeten ze zelf weten ,dan moet de verz maar komen kijken.

ik had persoonlijk mijn kapotte deken wel gegeven en ook echt een niewe gekocht van het verz geld.

maar goed ,iedereen is anders!

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:01

neej hor, is nie moeilijk. Het wordt gewoon vergoed. Wij hadden dat vorige winter ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:34

Mijn dekens zijn ook nooit vergoed.Er zijn er al verschillende gesloopt.één die te drogen hing over een rand en iemand had zijn paard daar gezet en dat paard heeft mijn deken in stukken gescheurd.Er kon zelfs geen sorry af.De staleigenaar heeft nog geprobeerd met de mensen te praten ,maar nee ze deden daar niks aan.En dan mijn andere dekens worden regelmatig vernield door een jonge ruin in de groep.Hij vernielt niet alleen dekens ,ook halsters en de omheinig.
Het meisje waar hij van is voelt zich ook erg rot eronder,het is een heel braaf paard onder zadel maar erg vernielzuchtig.En ik vind het zo banketstaaf om er iedere keer om te lopen zeuren,maar al met al begint het aardig in de kosten te lopen.Mijn vliegendeken heeft er bv.maar 1 dag opgelegen was net nieuw en echt grote scheuren in getrokken.Ik heb hem zo goed als het kan hersteld ,het is wel geen gezicht ,maar ja.Er bied zich ook niemand aan om iets te betalen of te repareren en een andere stal vinden waar het goed is ,is ook niet zo simpel