jullie trailers,wat zouden jullie voor deze trailer betalen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 09:30

Is nier helemaal waar Imker, wat betreft de auto wordt er gekeken naar het gewicht dat daadwerkelijk wordt getrokken en niet naar het maximale gewicht dat op de papieren staat.

Voor het rijbewijs (dus of je wel of geen E nodig hebt) wordt er wel gekeken naar de gewichten op papier en niet naar het werkelijke gewicht.

Het is een beetje verwarend, maar als het gewicht onder de 1500kg blijft mag de Carina hem gewoon trekken, de bestuurder heeft dan wel een B E rijbewijs nodig ivm met het gewicht op papier.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is, stuur anders maar een PB.

daniel79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 13:39

imker schreef:
Hee Manon, ik wil echt niet vervelend doen, maar een Toyota carina mag maximaal 1500 kilo trekken, en je moet niet uitgaan van het gewicht dat je daadwerkelijk trekt (je zal trailer + pony ongeveer 1200 kilo hebben) maar wat je trailer mag laden, en dat is 2000 kilo. Je bent dus gewoon in overtreding.
Je zal zeggen, wat een ****zooi, wat een muggezifterij, maar als je de KLPD tegenkomt, kan je naar huis bellen, om te vragen of er niet iemand is met een zwaardere auto, die je naar huis kan brengen. Je krijgt er een fikse boete voor, en het ongemak dat het met zich meebrengt.

Yeps, volgens mij telt ook het gewicht wat de trailer *mag* laden, niet hoeveel je er daadwerkelijk inzet (dus bijna geen enkele 'normale' personenauto mag een 2-paards trekken). Maar wat denk ik nog belangrijker is dan een bekeuring van de KLPD, als je brokken rijdt zul je denk ik weinig van de verzekering terug krijgen...

odis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 15:47

Als je met B-rijbewijs rijdt, kijken ze naar wat de trailer totaal aan gewicht mag hebben dus ledig gewicht trailer + max. laadvermogen van trailer.

Als je met E-rijbewijs rijdt, kijken ze naar wat er daadwerkelijk aan gewicht achter de auto hangt. Dus het gewicht van trailer + het gewicht van het paard wat er in staat.