wennen aan laarzen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:18

Gewoon mee rijden. Of je kan er zo een hak verhoger in doen, dan doet het minder pijn in de knieholtes.
Gebruik de zoekfunctie eens.

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:22

ja idd even een hakje erin de 1e paar weken, die dingen blijven goed zitten en als ze dan iets zijn gaan zakken de hakjes er weer uit halen. hakjes kun je gewoon bij de schoenmaker halen.

Puchje

Re: wennen aan laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:07

Dat is een goeie!
Bij Divoza zeiden ze tegen mij dat ik geen hakje nodig had als ik er'gewoon de boodschappen mee ging doen'...
Nou, ik rij nu zonder laarzen of chaps, maar ik wil ze wel erg graag gaan proberen óp het paard. Alleen het opsteigen met die krengen in je knieholten...
O man, krijg al pijn als ik er aan denk!

Irisamaire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:25

Saskia9 schreef:
Ik heb nu een hele nette ligging van mijn benen,zodra ik de chaps weer aandoe gaan ze weer zwabberen

Ja dat heb ik dan weer wel inderdaad. Vooral boven de sprong blijft mijn been met laarzen prima liggen, terwijl zonder laarzen ze nog wel eens teveel 'mee willen vliegen'
Maar toch, het gewone rijden, veel liever een paar stalschoenen.
Ik vind dat er met laarzen er iets voor de 'scheenbeen' hulp zit, heb het idee dat je met laarzen die toch minder goed kunt doseren.
Vooral bij gevoelige paarden vind ik dat een fijne drijvende kracht.

Winnylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:36

Hallo iedereen,

Ik had dan ook nog een klein vraagje, ik heb ook leren rijlaarzen besteld maar dan de Mountain Horse Sportive Rider met zo'n rits aan de achterkant. Maar is het dan precies hetzelfde met inrijden dat het zo'n pijn doet?
Ik moet in ieder geval wel wennen aan de hoogte ervan en ze zitten vrij strak, maar dat loopt uit zei de verkoopster. Rij nu overigens met thermolaarzen, rubber laarzen of mini chaps.
Bij de rubber laarzen had ik wel dat ze niet strak genoeg zaten en ik mijn hiel in de laars optrok en mijn beenligging dus bagger was, hoop in ieder geval dat dit zal verbeteren.

Alvast bedankt, groetjes...

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:21

Nou voor mij moet de inloop ellende volgende week nog beginnen . Je kunt er dus het beste meteen mee op het paard stappen?

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:30

Ik heb sinds een half jaar ook leren rijlaarzen en bij mij hielp het goed om er veel mee te fietsen en te wandelen zodat ze naar je voeten gaan staan. Ik heb er wel een rits achterin zitten, dus het was wel makkelijk als het echt even helemaal niet meer ging met die blaren kon ik iniedergeval de rits open doen

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:08

Ik hoorde dat het beter was om er niet mee te gaan fietsen,autorijden of traplopen. Is dit waar? Ik wil namelijk graag mijn laarzen heel houden.