Kuil of hooi

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

zweetvos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 12:39

Nogmaals bedankt allemaal!
Ik begin met 's avonds kuil voeren. En dan overdag buiten wel hooi of ik kijk even hoe het gaat.
Misschien staat ze in het begin nog niet bij de groep en kan ik dan van allebei een beetje geven.
Met de tijd ga ik dan ook op stal over op hooi.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:22

Ik voer liever kuil maar omdat hooi goedkoper is en je je er niet in kan vergissen geven we lekker hooi .

Mies7

Re: Kuil of hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:28

rick_erika schreef:
wij voeren kuil.

Dit omdat hier toch nog een aantal belangrijke vitamines en mineralen in zitten. In hooi zit bijna niks meer in, hier moet je ook veel meer van voeren, want het weegt natuurlijk ook niks. Kuil is bijna te vergelijken met gras. Dus ook veel natuurlijker, wij hebben twee ponys en krijgen allebei niks anders als kuil, alleen na het rijden krijgen ze een halve kilo brok.
Ze staan zomer en winter buiten. en hebben dag en nacht kuil liggen. zodat ze hun eigen behoefte kunnen aanvullen en ik moet zeggen dit gaat prima

Natuurlijk moet je met kuil wel altijd uitkijken wat je er nog bij voert, want inderdaat eiwit bulten zijn natuurlijk nooit goed.

Onze paarden kunnen ook onbeperkt kuil eten. Het is vrij droog kuil en het ziet er mooi uit en ruikt lekker! Onze paarden zien er gewoon 'goed' uit, niet te dik en niet te dun en ze vinden het erg lekker. Voorheen kregen ze in de winter altijd hooi, maar ik vind zelf dat er meer voordelen aan het voeren van kuil zitten. Bovendien bevat hooi bijna geen voedingsstoffen en kuil daarentegen wel.

Overigens heoven eiwitbultjes niet te ontstaan vanwege een overmaat aan eiwitten in het voer, maar zijn ze gewoon een allergische reactie op een bepaalde stof (is per paard verschillend).

Marietje1990

Re: Kuil of hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:31

Wij voeren ook kuil. Het voordeel vind ik dat het minder stoffig is maar de pony van mij vriendin wil het niet eten die heeft liever hooi. Mijn pony eet eerst zijn kuil op en dan pas zijn biks ..