rijden jullie met een harde ondergrond?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Rijkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 13:15

Onze bak is nog niet hard geweest gelukkig.
Als ie wel hard is rij ik niet, dan heeft ze lekker vrij of ga ik naar de buren met binnenbak.

Natje_86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 13:18

Als de bak echt keihard is, rijden we niet. Ook omdat het niet helemaal gelijk is.

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 13:49

De bak is erg hard dus daar rijd ik niet in. Ik heb gister een staprit gemaakt van 1,5 uur, zijn we toch even lekker bezig. Draven kon helaas niet, want ik was bang dat ze zou zwikken, maar daardoor was ik dus echt door en door bevroren.

milo

Re: rijden jullie met een harde ondergrond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:16

nee, hij stuikeld snel en dan issie weer kreupel meteen. rambo is al oudr en ik moet goed oppassen met hem. maar we stappen wel.

lucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:51

ff een reactie op Ir111

gewoon helemaal niks doen lekkr losgooien en poetsen en wandelen
kan hij gewoon helemaal bij komen. doe ik met mijn pony nu ook.
je kan beter een maandje trainen en en een weekje rust en dan weer vedr gaan. die van mij heeft nu decmber en januari rust gekregen, ook omdat het nie lekr weer is om in een buiten bak te werken deze maanden zijn goed geschikt voor een rust periode

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:58

Zolang de ondergrond hard is maar wel vlak, kun je rustig draven en stappen. Dat doen paarden die voor de wagen lopen ook
Ik heb dus vandaag zowel gelongeerd als gereden.
De galop sla ik uiteraard over maar verder ging het prima.

muisz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:30

wij rijden niet ivm de risico's van verstappen of verzwikkingen .. meestal staan ze dan wel lekker los met n paar zolang het rustig blijft komen ze toch nog lekker buiten en voor de beweging stappen we gewoon op de laan ..

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 00:13

bij ons is de bovenlaag tot nog toe steeds goef geweest, dus konden we rustig rijden. Alleen na een cm of 10 in de diepte werd de bak wat hard, maar dat vind ik goed genoeg.

Als de bak echt keihard dicht is gevroren dan vraag ik altijd aan mijn papa of hij hem van te voren even los wil trekken of ik vraag of hij hem wil vlakken voor de vorst, dan kunnen we voorzichtig toch een beetje ons gang gaan. Ideaal toch.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 00:54

Charos schreef:
Ik ben een beetje verbaasd om te lezen dat veel mensen wel longeren maar niet rijden. Je paard op een rondje laten rennen lijkt me nl. veel belastender dan dat je erop gaat en de hele bak doorrijd.

Wij longeren dan ook sneller, maar dat komt voornamelijk omdat de paddock vaak niet hard is en de buitenbak wel.
Dus ja dan kies je voor de beste grond.

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 08:06

@ lucydan: ik bedoelde eigenlijk: wat voor werk doe je dan normaal met je paard dat hij daar geestelijk van bijkomen moet...

Shirlemiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 08:09

Mijn tinker is chroisch bevangen en mag alleen op zachte grond gemend worden,dus zij heeft bijna de hele winter vrij.Ze staat weld e hele dag in een kale wei tot Maart en dan in een zandpaddock en dan gaan we weer starten met mennen.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 08:09

Alleen over de weg. Als ik aan het buiten rijden ben en dan alleen stappen. Met dit weer niet. Dan ga ik even wandelen ofzo. En laat hem lopen waar het niet glad is.

andiamo97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 08:20

Wij hebben in principe wel een binnebak, maar gister was het weer woensdag (en dus kinderlessen-middag op de manege) en dan is de bak eigenlijk de hele tijd bezet. Dus ik heb hem s'ochtends lekker losgegooid, hij voelt zelf goed aan dat ie dan niet moet gaan lopen keten. En s'middags, toen had het zonnetje alweer een tijdje op de bak gestaan, heb ik hem rustig gelongeerd. Toen was het goed te doen, ookal stond ik nog steeds te bibberen van de kou, de grond was toch gedeeltelijk ontdooid (vreemd.. haha)

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 09:57

Ook wij hebben een binnenbak, dus rijden is geen probleem.
Alleen de buitenbak is wat hard geweest, meestal mag hij er dan gewoon lekker los in en kan hij zelf kijken hoe en waar hij loopt.

ChrissiejJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:32

Ik kan met mijn pony niet in een buitenbak of wat dan ook. Ja een binnenbak is een half uur rijden! En het bos is dus ook niet altijd even begaanbaar... Wat te doen? Ik wil haar wel lekker beweging geven. Vooral nu de wei een aantal maanden niet meer beschikbaar is. En ze kan helemaal niet tegen stilstaan hahaah.

none

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:40

Ik heb hem gisteren rustig kunnen longeren, vandaag was de bak weer te hard.
Dus eigenlijk niet veel, als het even kan rustig stappen of draven.

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:32

Als de bak een beetje hard is ga ik nog wel rijden (meestal alleen stappen en draven) maar als de bak zo hard is al dat ie nu is ga ik niet rijden maar gewoon langs de weg met mijn pony wandelen

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:33

Ik heb eigenlijk altijd nog kunnen rijden. De bak word gesleept en is mooi recht hard zeg maar. Er word dan zelfs gegalopeerd.