vitamine- stoot/spuit

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 12:56

bij de boerenbond heb je ad3 nogwattes vitamine supplement, staat bij de koeien en schapen spullen, is ook gewoon voor paarden, is veel goedkoper als de paardenspuiten, omdat alles waar het labeltje paard op staat, veel duurder is .
moet je drie dagen achter elkaar ove het voer geven, paarden reageren er supergoed op.
ik geef die van mij het altijd voor en na een cross.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:08

crossmonster schreef:
bij de boerenbond heb je ad3 nogwattes vitamine supplement, staat bij de koeien en schapen spullen, is ook gewoon voor paarden, is veel goedkoper als de paardenspuiten, omdat alles waar het labeltje paard op staat, veel duurder is .
moet je drie dagen achter elkaar ove het voer geven, paarden reageren er supergoed op.

\
is dat een flesje met groen etiket en bruin spul erin?
met een flacon waar je iets inhoog pompt?

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:21

ik ga het maar eens bij mijn pony proberen, ze is een beetje futloos. ik denk zelf dat elk paard er anders op reageerd. er zijn maar weinig middelen met vitamines enzo er in waarvan ik denk dat het onzin is. voor de een werkt dit, voor de ander werkt dat. kwaad kan het zowieso niet, dus is het een kwestie van uitproberen.

ik weet niet meer wie het zij maar naar mijn mening zijn die likstenen met vreemde kleurtjes en smaakjes niet zo geweldig als ze er uit zien. ik heb ook echt het idee dat er meer kleur en smaak stoffen in zitten dan gezonde dingen. maar dit is ook weer: smaken en meningen verschillen.

magriet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:21

Ik zie een vitaminestoot niet als DE oplossing maa soms kan het wel helpen. De mijne at veel mest en laat dat nu veel meer liggen. Het kan iig geen kwaad om er eentje te geven.

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:19

XlucienneX schreef:
crossmonster schreef:

\
is dat een flesje met groen etiket en bruin spul erin?
met een flacon waar je iets inhoog pompt?

klopt

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:21

ik gebruik hem ook.. meestal voor een wedstrijd of als ik zie dat een van paarden een beetje duf, sloom , of verkouden is.. heb er altijd in de kast liggen !!

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:24

die van mij is op dit moment ook heel suf
dus ik dacht er ook aan om hem 1 te geven als opkikker

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:34

dat kan absoluut geen kwaad, bedenk wel dat het ook een reden kan hebben dat hij zo suf is!

Memuska

Re: vitamine- stoot/spuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:39

Memuska krijgt er sinds haar 20e eentje per maand in de maanden met de R. Ik geef meestal Equivital pasta.

viola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:37

Net zoals vele al zeiden heb ik ook van mijn DA gehoord dat zo'n vitaminespuit niks uithaalt. Het lichaam heeft regelmatig de juiste vitamines nodig om er daadwerkelijk beter van te kunnen worden. En dagelijkse aanvulling zal idd wel werken.

reginasangel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:12

Het kan het lichaam (net als bij mensen trouwens) een opkikker geven ALS de dip komt door vitamine gebrek. Als je paard goed voer krijgt zal een vitamine stoot over het algemeen niets uithalen. Overige vitaminen scheidt het lichaam nl meteen weer uit.

Als je paard regelmatig duffe periodes heeft dan kan je hem beter gewoon wat fruit geven. Dat kreeg ik iig te horen van mijn dierenarts toen ik mijn paardje net had (gekocht met een waslijst aan problemen)

viola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:17

reginasangel schreef:
Het kan het lichaam (net als bij mensen trouwens) een opkikker geven ALS de dip komt door vitamine gebrek.

Maar dat zal dan toch maar van korte duur zijn want als je verder niks verandert is het vitamine tekort de volgende dag weer net zo groot.

reginasangel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:23

Ligt eraan als het bv door de herfst komt kunnen wat extra vitaminen helpen te voorkomen dat je (paard) een verkoudheid krijgt. Maar idd als het daar niet aan ligt moet je beter voer geven.

Unseen

Re: vitamine- stoot/spuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 10:16

RUBYWHITE schreef:
porcherijder heeft gelijk, ik heb het ook gedaan en hoorde onlangs van mijn da dat het echt zonde geld is. Nu voer ik extra supplementen bij, niet omdat mijn paarden verkouden zijn oid. Ik doe het ook alleen winterdag omdat het voer rantsoen vaak dan ook wat anders is...

Wat voor soort supplementen voer je dan ? Ik heb ook een keer zo'n vitaminespuit gegeven, maar als dat niet helpt....

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:49

@reginasangel: ik geef mijn paard elke dag fruit en toch krijgt zij een keer in de zoveel tijd en voor een wedstrijd een vitamine-stoot, in fruit zitten niet alle vitamine/mineralen, en een vitamine-stoot vult dat weer aan