Alani schreef:Ondanks je reactie, plaats ik 'em toch maar effe
Van magnesium worden veel paarden inderdaad rustiger van (je kunt het altijd proberen). Kijk uit met kruiden muesli's, hier zit namelijk er veel suiker in. En zoals bekend suikers zorgen ook weer voor energie.
Eigenlijk kun je je afvragen welke brandstoffen voor energie jouw paard binnenkrijgt. Brandstoffen zijn onder andere olie/vetten, eiwit en suikers. Als hij kuilvoer krijgt met een hoog eiwitgehalte kan dat ook een reden zijn waardoor hij barst van de energie. Je kunt dan een scheutje azijn (lees gewone natuurazijn) over zijn voer doen. Azijn lost (overtollig) eiwit op!
Ik heb zelf ook een hete merrie op stal staan, dus is weet hoe lastig dit kan zijn als je moet vechten tegen het voer. Zij krijgt ook maar een halve kilo brok per dag en ze is nog drachtig ook. Meer heeft ze gewoon niet nodig.
heel erg bedankt voor je reactie. misschien dat we gewoon overstappen op een basisbrok van ander merk misschien is ie daar fijner op.
hij krijgt hooi wat een beetje naar kuil neigt, het zit ook in die grote balen maar in de zomer krijgt hij gewoon pakjes en daar zit eigenlijk niks in en dat is ie ook druk dus daar ligt het niet aan. als andere basisbrok niet help kijk ik wel een keer naar iets van muesli.
mijn instructrise heeft wel eens gezegt dat ze van pavo 2 keer zoveel moest voeren als van subli!! om het zelfde resultaat te krijgen. dus misschien als we overstappen naar pavo gaat het beter hier zit dan waarschijnlijk toch minder in ofzo.
weet iemand dat of er in subli haver zit??
verdere reacties en ervaringen zijn welkom!!
, maar denk dat dat net iets te ver is voor je...als je toch geintresseerd bent, geef je me maar een seintje. Dan zoek ik naam, adres en telefoonummer wel op. Het is een "maalder" en heeft voor de paarden de ongepelde versie en voor de mensen de gepelde en gestampte. Misschien kan je een wat grotere partij bestellen?

, dus zeker positief