Dure spullen altijd beter..?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Showjumper

Re: Dure spullen altijd beter..?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:31

Vind de hoofdstellen van Dy'on en Hervé Godignon erg goed, soepel leer en blijven lang mooi. Een Kieffer hoofdstel hoef ik in ieder geval nooit meer, heb 4 weken geleden een gekocht en vorige week brak een bakstuk. Zoiets vind ik niet kunnen bij een hoofdstel dat 3 weken oud is.

Kwaliteit en pasvorm van peesbeschermers vind ik ook heel verschillend, vooral lederen peesbeschermers. Heb een tijdje KenTaur peesbeschermers gehad, die na nog geen 10 minuten helemaal gedraaid om het been zaten. De peesbeschermers van bijv. Prestige daarentegen vind ik wel een goede pasvorm hebben.

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:36

Mijn ervaring is dat de stelling waar is.
Maar dat is wel afhankelijk van een aantal factoren, zoals hoe intensief word het gebruikt en hoe ga je er mee om.
Ik loop bijna de hele dag in rijkleding en zit bijna de hele dag op het paard, mijn spullen worden dus zeer intensief gebruikt, maar ik ben wel heel zuinig en voorzichtig met de spullen.
Mijn ervaringen met merken :

Mijn dressuurzadels zijn van ainsley.Blijven er perfect uitzien, slijten heel weinig.Heb er meerdere dus ben er super tevreden over.Een vriendin heeft er 1 2e hands gekocht.Ziet er ook nog super oud.Het is kwaliteit.

Mijn dekjes zijn allemaal van Anky.Blijven perfect liggen, zien er super uit.En blijven heel mooi, terwijl ze wekelijks de was in gaan.Heb ze al ruim 2 jaar en zijn nog als nieuw.Krimpen en verkleuren niet.

Hoofdstellen zowel de trens als de stang en trens hoofdstellen zijn van Passier.Hele goede kwaliteit.Zacht en soepel en blijven mooi, zelfs na een aantal jaren zien ze er nog als nieuw uit.Heb er nog nooit wat van stuk gehad, zitten mooi om het hoofd, paard krijgt geen schuurplekken.Echt kwaliteit maar wel duur.

Dekens van Anky.Heb heel veel soorten dekens gehad en kon steeds een nieuwe kopen omdat de dekens nooit mooi bleven liggen.Heb de goedkoopste en de duurste dekens gehad en het was telkens weer drama.Nu met de Anky dekens ben ik er van af.Deze blijven perfect liggen, schuiven niet, zijn mooi, lekker warm.Alle paarden hebben ze om, neem geen andere merken meer.Ben zeer tevreden.Ze zijn nu trouwens goedkoper dan eerst.Scheeld weer.

Rijbroeken en kleding heb ik ook van Anky.Het blijft super.Krimpt en verkleurd niet ondanks het vele wassen.Zit heerlijk.Het is mooi.En het is kwaliteit.Doordat ik hele dagen in een rijbroek loop moet het wel een beste tijd meegaan.De broeken slijten niet, blijven er perfect uitzien.Als ik bv.een eurostar of HH koop kan ik hem na een maand weggooien omdat ik er helemaal doorheen ben.Dan is het voor mij dus goedkoop is duurkoop.

Mijn ervaringen zijn dat de duurdere artikelen wel beter zijn.Maar dat is afhankelijk van hoe je het gebruikt.Iemand die 1 keer in de week rijd hoeft echt niet perse het duurste van het duurste te hebben en kan heel lang met een goedkoper hoofdstel of rijbroek doen.Maar asl je de spullen zeer intensief gebruikt is goedkoop duurkoop.

trix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:40

Hmm.. nou ik had een halfjaar terug ofzo mocht ik 3 paardrijbroeken uitkiezen.
Nou had 1 kentucky en 2 harry's horse.Maar het rare was dat ik ze alle 3 evenveel droeg en dat de kentucky als eerst kapot(gaar) ging..
Dus ik kies nu voor de harry's horse!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:47

Uitermate interessant topic! Ik loop ook al heel lang met deze vraag rond.

Ik was heel trots op mijn pasgekochte Kieffer hoofdstel, maar nu ik bij een stalgenootje heb gezien wat er binnen vijf jaar allemaal niet kapot is gegaan aan dat ding vraag ik me af of ik wel de kwaliteit heb gekocht die ik dacht te kopen.

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:54

Bij veel gewone spullen gaat wel vaak het principe van 'goedkoop, duurkoop' op.
Bij sportspullen ook, maar omdat die sowieso vaak gaan slijten, wel merk het dan ook is, koop ik het liever niet al te duur. Een beetje er tussen in gaan zitten denk ik.
Zo zonde lijkt me dat hè, met je dure leren rijlaarzen van 500 euro in een modderbak rijden. Ik koop ze daarom ook gewoon niet.

Maar ik denk inderdaad dat dure spullen vaak wel beter zijn, maar niet altijd. Dat verschilt enorm, en ik denk daarom dat niemand je een eenduidig antwoord kan geven.

Destinietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:01

Ik denk dat het zeker per product verschilt, maar met sommige merken vind ik het zeker niet! De broeken van kentucky kosten bijvoorbeeld al snel 180 E terwijl je exact dezelfde broek hebt van NedHorse voor 99 E. Met leren zit, steekzakken noem maar op. En die blijven nog langer mooi ook. Mijn kentucky is alweer een jaartje versleten terwijl ik mijn Nedhorse evenlang heb, en die pilt nog niet eens!

Ik denk ook dat je met veel merken gewoon voor "het merkje" betaald en niet alleén voor de "betere" kwaliteit.

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 19:25

ik heb ook geen goeie ervaringen met Kentucky.. wel met kieffer trouwens, ik rijd al 4 jaar met 1 kieffer hoofdstel. nu zakt de neusriem wat uit maar er is verder niets aan te zien hoor.. goed hoofdstel en nog steeds mooi.

chelsea: ik dnek dat niet iedereen zo'n portemonne heeft als jij

Lucifer123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:29

het ligt aan het product. maar bijvoorbeeld je hebt 1 rijbroek van HH voor 30 euro en een rijbroek van pikeur kost 90 euro, dan kun je 3 broeken van harrys horse van kopen. en stel dan dat die pikeur veel eerder kapot gaat, heb je toch veel meer aan harrys horse.

EdelweissBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:36

Ik heb over het algemeen best dure rijbroeken/goede merken, maar haal ze pas al er een flinke korting af is gegaan. Vorig jaar heb ik op equitana een broek van 35 euro gehaald, kon nooit echt wat wezen dacht ik, maar ik vond de kleur zo leuk. Nou, ik wil daar zeker nog een broek van, het is zo'n fijne broek en ziet er nog zo mooi uit. Dus gaat niet altijd op duurder is beter.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:43

Ik ben nog op zoek naar een mooi hoofdstel, Kieffer is dus geen aanrader? Denk wel dat de levensduur van iets, vooral leer, wel afhangt van hoe je ermee omgaat. Ik doe door goed onderhoud jaren met een hoofdstel van toen 50 gulden, maar wil nu wel eens wat moois.

Ik kijk naar de dingen die ik koop. Mijn dekje is van harry's horse, want ik wil af en toe een nieuwe. Dure dekens heb ik ook niet want dat slijt ik er niet aan af, mijn paarden staan weinig onder dek. Ik heb wel een duur zadel, duur mentuig(beide na ondervonden te hebben dat goedkoop duurkoop is) en bijv. eskadron peesbeschermers omdat je het over de benen van je paard hebt. Ik zou op zich wel een rijbroek van harry's horse willen want ik heb járen met mijn zwarte broek van eurostar gedaan, maar die zitten bij mij voor geen meter: zonder overdrijven wel 25 broeken gepast en ik heb nu weer een eurostar en een mountain horse. Ik koop dus dure dingen wel duur(zoals een zadel snappen jullie) maar ik zal niet snel een dure modejas of setjes kopen omdat dat nu eenmaal in is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:44

Wat ik me eigenlijk afvroeg, ik heb een goedkope cap van harry's horse, zou die nou zoveel slechter zijn dan de pikeur cap die 6 x zo duur is?

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:36

HH rijbroeken vind ik totaal geen pasvorm hebben, ik hem er 1 gehad en vond hem afschuwelijk zitten, ik heb Pikeur, Cavallo en Kentucky, vind ze super, merk wel veel verschil (ik rij ook vrijwel elke dag 1,5 uur intensief) USG is van Kieffer als ik me niet vergis, het B-merk ervan, net als Stubben CTD heeft
Het ligt er ook aan hoe je er mee om gaat, ik vet braaf elke twee wekn al mijn spullen in, merk of geen merk, alles blijft dus mooi en soepel. Wel is het goedkopere spul (hoofdstellen ed) vaak dikker en stugger leer, vind het lastig bij de gespen enz.
Verder qua zadels, ja er zit veel verschil tussen een zadelmarktzadel en een Stubben, dat is een krakkemikkige stationsfiets vergelijken met een luxe BMW

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:54

mijn ervaring is van wel.
ik heb momenteel 2 stuben en 1 daleman zadel die zijn al ouder dan 24 jaar af en toe nalaten kijken enz. doen het prima!
heb ook kieffer halsters die ze 24/7 om hebben, doen het ook nog prima na zo´n 10 jaar oid.
kiefer, stuben en passier hoofdstellen gaan ook nog errug goed mee na 25 jaar.

verder heb ik merkkleding van anky enz. ook daar die ik na 1 jaar iedere week zoveel mogelijk dragen geen slijtage aan

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 21:13

[***]: ik rijdt nu al 4 jaar met een kieffer hoofdstel en het bevalt mij prima
bij GPA betaal je denk ik ook voor de naam.. verder is het eigenlijk zo dat als je van je paard af valt dat je dan gelijk een nieuwe cap moet kopen (niet dat iemand dat doet maarja) en dat is bij die GPA niet zo..

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 07:03

Justarman schreef:
chelsea: ik dnek dat niet iedereen zo'n portemonne heeft als jij

Zoals ik al zei, de producten zijn duur, maar in mijn geval is dit goedkoper dan wanneer ik telkens nieuwe spullen moet halen.Met veel paarden is het juist duur als je telkens je spullen moet vervangen.Dus in mijn geval is goedkoop duurkoop.

Ik gaf ook aan dat er mensen zat zijn die minder intensief rijden en het met de MOOIE goedkopere spullen heel goed kunnen doen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 08:06

Is het ook niet vaak zo dat wanneer iemand 1 slechte ervaring heeft (maandagmorgenmodel, verkeerd/slecht onderhoud) gelijk het betreffende merk een stempel krijgt van minder goed of slecht?

Wij hebben meerdere anky-pads, sommige al 1,5 a 2 jaar, worden altijd na het rijden uitgewassen en nu heb ik er 1 (van de nieuwe collectie) die slordig genaaid is en waarvan een naad dus loslaat... dan is het toch niet gelijk zo dat alle ankypads slecht genaaid zijn?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 08:28

Margreet schreef:
Als je het wilt hebben over kwaliteitsspul, noem dan niet Kieffer als voorbeeld...

ik vind Kieffer wel degelijk kwaliteits producten hebben. Bij mij op stal rijden bijna alle recreanten met een Kieffer zadel en die zien er allemaal nog tiptop uit, zelfs degene die al meer als 15 jaar uitzien

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 08:32

Wou je kwaliteit zien?

DIT is kwaliteit:
I present you: mijn waterbuffellederen Stubben uit 1977:
(heeft zelfs nog een houten boom )

Afbeelding

En die gaat om de dag aan de bak, de andere dag is mijn springzadel ingebruik
Geen naadje versleten, niets is los, er zitten zelfs nog de eerste originele singelstoten aan, tip top in orde

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 08:41

dat jou stubben zadel al bijna 30 jaar meegaat wil toch niet zeggen dat kieffer geen goede kwaliteit is?????

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 08:52

ik heb genoeg kieffers gezien waar ik niet blij van wordt
Vind het leer niet mooi en toch echt niet duurzaam, de stokoude kieffers zijn wel van een betere kwaliteit, maar die troep die nu verkocht wordt Gisteren stond ik te wachten in de ruitersportzaak, keek even bij de hoofdstellen, pakte een stubben en een kieffer, maar wat een verschil is dat zeg
Ik vind kieffer troep, een ander vindt het geweldig, so be it

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 10:08

@alina: ik heb zelf een kieffer hoofdstel en ik ben hier wel heel tevreden over
ik rijd er al 4 jaar mee en hij ziet er nog heel mooi uit. (ik krijg deze week een nieuwe ) maar wat die kieffer zadels betrefd vind ik het wel bagger..! ze zitten hard en de zweetbladen slijten als ik weet niet wat.. verder vind ik het leer nogal stijf.. maar bij de hoofdstellen niet. en het is natuurlijk maar hoe je ermee om gaat

@chelsea: ja ik begrijp wel wat je bedoelt hoor * ik rijd zelf ook met de ainsley dressuurzadels en met de pessoa dekjes van ongeveer 60 euro per stuk.. maar ze blijven mooi en ik hoef niet elke keer nieuwe te kopen.. ik heb ook zo'n dekje van equi horse, zo'n hele dikke waarvan ze zeggen dat ej die een jaar kan gebruiken zonder dat je hem hoeft te wassen.. nou dat doe ik niet ik was hem om de week maar dat is echt een top dekje.~..! hij kostte ook 100 euro maar die heb ik ook al 4 jaar..

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 10:17

het ene Kieffer hoofdstel is de andere niet...
Ik kan een passier van 559 euro ook niet vergelijken met een stuebben van 115 euro... en vergeet daarbij ook niet hoeveel en vaak je hem gebruikt en het onderhoud.

Een zadel dat dagelijks gebruikt wordt op meerdere paarden icm een ruiter die niet goed opstijgt KAN een scheve boom opleveren.. zowel bij Kieffer, Passier of Stuebben... maar dat vertelt niet gelijk of een kieffer boom eerder scheef trekt dan een passier of weet ik welk merk.

een zadel dat dus vaker gebruikt wordt zal sneller slijten dan een zadel dat amperr gebruikt wordt

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 10:33

leuke conclusie alane

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 11:20

Ik merk wel verschil tussen duurdere en goedkopere merken, rijdbroeken bijvoorbeeld blijven veel langer lekker zitten en heel dan goedkope rijbroek van HH bijvoorbeeld. Net als bij jassen en deken, duurdere blijven vaak veel langer waterdicht en de vulling blijft langer dik. En met leer van hoofdstellen ed hetzelfde liedje.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 11:23

Justarman schreef:
leuke conclusie alane

Jaren onderzoek zijn daaraan voorafgegaan
Uren studies en vergelijk.... veldonderzoek en theorie vergelijk enzovoort....