wie is er om de ruimte naar het buitenland verhuisd?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:46

Ik ben naar Duitsland verhuisd met mijn vriend, ook om de ruimte. Hoewel we hier heerlijk wonen, gaan we toch verhuizen. Het is nog niet duidelijk of dit in NL of in DL is. We wonen nu erg ver van veel vrienden en familie, en willen dus toch weer dichterbij gaan wonen. Maar duitsland blijft zeker een optie, aangezien we een eindje duitsland in wonen, en we ook nog in de grensgemeenten kunnen gaan wonen.... Voor de ruimte en de rust zit je hier in ieder geval goed, we hebben 1,3 hectare, en de paarden dus aan huis staan. Ik wil ondertussen niet anders meer, de paarden blijven aan huis. Verder zijn er hier iets minder regels als in NL, wat ook wel fijn is, al worden de regels ook hier ieder jaar een beetje meer. Verzekeringen enzo waren erg gemakkelijk te regelen, zelfs als je duits erg slecht is....

elibeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:51

interresant topic.. ga ik in de gaten houden

oakly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 10:21

Ook ik ben er zo een die voor de ruimte naar Duitsland is gegaan, het bevalt ons heel goed.
Ook is er weinig wat ik in Nederland mis, er is een ding... de mensen in Nederland zijn over het algemeen wat losser, vrijer, maar verder ga ik voorlopig nog niet terug.
Kids gaan hier naar de Kindergarten en ik ga alleen naar nederland als ik op bezoek ga bij vrienden of familie.
Wij wonen in de buurt van Nordhorn en hebben nu 2 paardjes aan huis.

_Spooky_

Re: wie is er om de ruimte naar het buitenland verhuisd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 10:35

Ik ben nog niet naar het buitenland verhuist, maar we zitten er wel over te filosoferen.....

Jan heeft familie in Australie, en het klimaat daar zou voor mijn lijf ook veel beter zijn....
Het lijkt me heerlijk, echt....

Echte concrete plannen zijn het nog niet, we gaan eerst volgend jaar vier weken holiday vieren en wat onderzoek doen.....

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:53

Ik zou het wel willen, naar Frankrijk of Spanje......Ik droom nog even lekker.....

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:59

Ik ga uiteindelijk ook, over 5 tot 10 jaar, maar nooit van me leven naar Duitsland, de taal staat me niet aan Daardoor kan ik er nooit wonen, eigenlijk wil ik uit Europa, zoals Canada, australie en mss Zuid Amerika....

Voorlopig blijven het vakanties daar naar toe maar ooit.....droom.....*zucht*

Ook ik wil puur voor de ruimte en omdat ik dingen mis in NL, maar die hou ik voor mezelf Dat is een heel andere discussie

palham

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 15:18

Woon reeds 2.5 jaar in Duitsland, vanwege de liefde voor mijn vriend . Hier in de buurt van Duesseldorf is het een beetje de randstad van Duitsland, dus niet heel veel ruimte en zijn de huizen in deze buurt helaas ook niet veel goedkoper dan in Nederland. Echter, wij gaan eind dit jaar naar een dorp midden tussen de bossen wonen, dus dan wel meer ruimte en waarschijnlijk heb ik een stal gevonden voor mijn paardje 5 minuten fietsen van mijn toekomstig huis, waar hij de gehele dag buiten kan zijn.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 15:35

Mijn vriend en ik lopen al een tijdje met vage plannen om naar Nieuw-Zeeland te gaan. Ook vanwege de ruimte daar en de regeltjes hier. Maar het is wel weer meteen een heel eind, ik denk niet dat mn moeder het leuk zou vinden

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 16:25

Als het aan mij lag waren we al verhuisd.
Ik heb een gruwelijke hekel aan drukte, en vind Nederland veel te vol gebouwd. Zou het heerlijk vinden om bijvoorbeeld in Duitsland of Oostenrijk te wonen, lekker bij een bos in alle rust, paardje aan huis.

Gooi dan ook regelmatig een balletje op bij mijn ouders, want aangezien mijn vader nu alweer wat jaartjes werkeloos thuis zit is niets onmogelijk. Maar helaas, er wordt alleen maar om gelachen, en bij mijn zusje hoef ik helemaal niet aan te komen want die "gaat noooooooit weg bij dr vrienden". Tja, puber van 14.
Dus wie weet, later, 'als ik groot ben'.

ijspeert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:31

Ook wij zijn vanwege de ruimte verhuisd bijna 2 jaar nu
Hebben nu een boerderij met 8 ha land.
Hebben nu 3 paardjes de kinderen sprekend vloeiend duits.
Gaan hier naar school want we wonen in Hessen net de rand van Sauerland.
Mijn man is zelfstandig geworden en werkt door heel Europa.
We hebben ook een vakantiewoning dus de gehele zomer hebben we Nederlandse vakantiegangers.
Ik mis het geen minuut.
We zijn goed ingeburgerd hier ons dorp heeft ook maar 105 inwoners.
En ik rij zo de velden en bossen in.
En aangezien we ook nog dol zijn op skieen de dichtbijzijnde lift is nog geen 15 min en binnen 45 min zijn we in Winterberg.

Dus ik hoeft niet meer terug.

Zie homepage www.mnky.de

saskiagek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:04

Ik ben dan pas 13 maar wil ook zo snel mogelijk weg uit Nederland. Het is hier veel te vol en overal ligt afval op straat en waar hebben we nog een groot natuurgebied? Ik wil later ergens naar de bergen en dan lekker met een fjord ofzo buitenritten maken.

Moesji

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:19

Ik wil ook emigreren als ik later 'groot' ben. Het liefst een huis met veel eigen land voor de paarden (op zijn minst wil ik er 2 of 3 of of of ), ik weet nog niet precies waar, hoef ook niet perce in Europa te blijven. Natuurlijk wel het liefst ergens waar het warm is Kan er nu al uren over dagdromen! Gelukkig is mijn vriend ook vóór

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:26

kopenhagen schreef:
soms ben ik nederland helemaal zat, zijn er hier mensen die naar bijv. duitsland of frankrijk zijn verhuisd omdat de huizen en grond daar goedkoper zijn en er nog meer ruimte is. graag jullie ervaringen, heimwee of juist helemaal niet? mis je je familie niet? en hoe zit het met belasingen en verzekeringen. en werk?

Wij wonen op een prachtige lokatie in zuid-oostfriesland op een boerderij met een slordige 40ha grasland...mooi aan de rand van het bos en lekker centraal...Om de ruimte en locatie zou ik niet zo snel hoeven te verhuizen, toch hebben we wel eens overdacht om Nederland te verlaten met alle bekrompen regeltjes etc.

Wat mij zelf een prachtig land lijkt is toch wel denemarken of zweden... vooral ook omdat je hier prachtig kan rijden...zuid duitsland is ook mooi...maar als ik weg zou gaan, wil ik ook echt weg en dan verder weg dan duitsland

_yvonne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 09:11

we zijn zaterdag in duitsland geweest om naar de omgeving te kijken , waar we een mooi huis hadden gezien! het zag er leuk uit. leuk dorpje met winkels en scholen enzo!!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:07

En als buitenlander worden toch een stap te veel is, in Groningen en noord-Friesland is ook nog wel iets leuks te vinden.

sidneylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:35

Wij zijn ongeveer 3 jaar geleden naar Belgie verhuist en het bevalt prima we willen hier echt niet meer weg. We wonen in Oud-Turnhout en dat is echt een fijn dorp. Mijn oom en tante zijn een jaar na ons ook verhuist naar Belgie en die willen er ook niet meer weg. Het is echt aan te raden.

elibeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 09:45

zijn er mensen met ervaringen naar Spanje verhuizen?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 09:51

Huertecilla schreef:
kopenhagen schreef:
soms ben ik nederland helemaal zat, zijn er hier mensen die naar bijv. duitsland of frankrijk zijn verhuisd omdat de huizen en grond daar goedkoper zijn en er nog meer ruimte is. graag jullie ervaringen, heimwee of juist helemaal niet? mis je je familie niet? en hoe zit het met belasingen en verzekeringen. en werk?

Wij zijn al weer meer dan 5 jaar geleden naar het bergachtige hart van andaluciá vertrokken en met geen minúút spijt.

We missen niets en familie komt hier gráág op vakantie. Vrienden en kennissen ook; zó graag dat we daar vooraf duidelijke regels voor hebben opgesteld, want we zijn ghier niet gaan wonen om de vakantie van een ander te sponsoren.

Inmiddels is het hier niet meer zo goedkoop; onroerend goed hier is in die 5 jaar zo'n 150% meer waard geworden.

Werk is er zát.

Over belastingen en verzekeringen moet je een boek kopen en een locale expert raadplegen; in principe zijn de verchillen binnnen de oude EC-landen niet wereldschokkend.

Het is echter geen goed uitgangspunt om ergens van wég te willen. Het is nergens ideaal; per saldo is de optelsom van sterke en minder sterke punten overal wel zo'n beetje gelijk. Het verschil zit in wat de verschillen voor joú waard zijn. Hecht je veel waarde aan voorspelbaarheid en een goed geregelde basis zodat je voor een paardenbuikpijntje de veearts fluks kan laten komen, dan zit je in Nederland zo slecht nog niet hoor; NL heeft héél veel moois, ook om paard te rijden.
Ben je bijzonder zelfredzaam, wil je ook zo leven en hecht je bijvoorbeeld een winkelhaak in je paard zonder aarzeling wel zelf, dan woon je in het ergens in de wouden van de Extramadura beter op je plek dan in een NL-nieuwbouwwijk.
Daar zit een wereld van mogelijkheden tussen.
'Hier laat je wat, daar vind je wat' heet dat in goed NL.

HC

dacht het dus wel!