opvoedprobleempje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Re: opvoedprobleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:40

ja maar ik bedoel probeer ook een keer in de zoveel tijd je pony in een opfok te doen en laten rennen. ff lekker laten rousen. Ik ga er altijd met een halster touw mee achter aan en dan zeg ik tegen ze anders worden jullie dik. En dat mag niet. en ze lijken er ook nog lol in te hebben ook. Dus ik zeg niet dat je niet meer moet gaan wandelen.

MissJeanny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 20:53

nee dat weet ik hoor, ik vertelde het gewoon even. Maar ik weet geen opfok in de omgeving want het lijkt mij ook heel goed voor ze als ze even rennen.
Maar ik vond een shetlander van iemand en die moest ook wat beweging en misschien ga ik binnenkort even kijken of die twee soms even kunnen ''spelen''

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 08:08

Okeej, dan horen we wel weer wat er veranderd.

Mellow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:08

afbouwen met krachtvoer, meer hooi geven.
een kilo is echt veel te veel.
mellow is 3 jaar, onder het zadel en krijgt momenteel nog helemaal niks!!

MissJeanny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 20:26

eej miepje, ik bouw al af
eerst wel topic lezen he

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 07:18

Ik volg je topic even, dus wil graag verslag horen he;)

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 07:32

Ik denk dat het gewoon de fase is waar ze in zit. Het werd al eerder gezegd maar volgens mij is ze gewoon blij. Het is heel goed voor jonge paarden om ze af en toe even te laten rennen, is goed voor de doorbloeding en botopbouw. Als het lastig wordt op de weg en je bent bang dat je haar niet houd zou je in uiterste geval een bitje erin kunnen hangen. Ik heb mijn jonge paard altijd aan het halster met touw en nog een half hoofdstel met bit waar ook een touw aan vastzit. Zodat ik niet de hele tijd aan het bit hoef te hangen maar als er nood aan de man is kan ik hem toch stoppen aan het bit (ik moet over een hele drukke weg om bij de bak te komen). Ik hoef het eigenlijk nooit te gebruiken.

Verder is het denk ik belangrijk dat je zelf heel rustig blijft lopen en je niet mee laat sleuren. En omdat ze het leuk vind om naar de bak te gaan zou ik het zeker 1 x per week blijven doen. Op zich is het niet raar dat ze fris is: het is een jonge pony! Succes ermee.

MissJeanny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 20:56

@luuz, ja, ik heb haar dit weekend dus losgelaten in de bak en toen deed ze dus niks en was ze zo fris aan het touw, maar toen heb ik dat topic pas gemaakt dus ik kan niet echt zeggen of er al verbetering in is gekomen.
Ik heb nog niet gewandelt, heb de hele dag stage. Misschien donderdag of vrijdag.

@EvaSuzanne
ik denk ook dat het de fase is en dat het bix wat meespeelt. Dus ik ga iets minderen en kijken of ze daar niet onder lijd. Ik vind het te weinig als ze alleen op hooi leeft.
En ik ben niet echt bang om haar te houden, ik ben sterk genoeg en ze doet ook geen moeite om van me weg te komen. Ik wil alleen in het opvoeden geen fouten maken, dus ik vroeg me af wat ik eraan kon doen. Ik ga zeker niet stoppen met het beweging 1 keer in de week, persoonlijk ben ik ook van mening dat dat gezond is.
Bedankt in ieder geval van iedereen

Freggel

Re: opvoedprobleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 23:43

Als je bang bent dat je paard te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt als je geen biks meer voert dan kun je ook gaan overwegen om PAVO Aura koeken te gaan voeren.

Daar zitten wel de nodige vitamines/mineralen in maar niet de hoeveelheid energie als in brok.