Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Overigens ging je vroeger gewoon hele dagen op concours dus ik zie ook niet in waarom een paard niet een dagje op de trailer kan staan (maar dan ben ik vast weer dierenbeul
). Hier in Belgie moet je trouwens ook vaak zat 's ochtends om 9 uur rijden en 's avonds tegen half 6 de prijsuitreiking doen (LRV). Ben wel even benieuwd hoe jij weet dat de baas naar huis kan

Urielle schreef:Ik denk dus dat dat eerder gebeurt wanneer je in de vrieskou staat te kleumen dan wanneer je erna een warme kantine/foyer/bar in kunt
Hoe weet jij trouwens dat de baas op concours geen tijd heeft om naar huis te gaan? Misschien heeft baas er een in de B en een in het Z mee oidOverigens ging je vroeger gewoon hele dagen op concours dus ik zie ook niet in waarom een paard niet een dagje op de trailer kan staan (maar dan ben ik vast weer dierenbeul
). Hier in Belgie moet je trouwens ook vaak zat 's ochtends om 9 uur rijden en 's avonds tegen half 6 de prijsuitreiking doen (LRV). Ben wel even benieuwd hoe jij weet dat de baas naar huis kan
)
. Shaar schreef:Jullie 'zadelkamer met automaten' zou ik zelf niet echt heel gezellig vinden, maar dat is mijn mening.
Op mijn mange hebben we wel een bar, maar voor zover ik weet hangen hier echt geen zuiplappen dag en nacht rond
Er is wel eens een feestje op de manege, en dan kan ik me best voorstellen dat er wat gedronken wordt. Maar als mensen bij ons nog moeten rijden drinken ze sowieso niet, dat lijkt me wel erg belachelijk.
Verder ga ik met Lusitana mee. Er wordt bij ons van alles verkocht, en dit is echt wel voor een deel bepalend voor de inkomsten. En ook bij ons is het meer een bar waaraan veel gebabbeld wordt
Nee, ik vind een bar juist gezellig!
marquez1 schreef:Het kan inderdaad zo zijn dat je om andere redenen je paard eens een dag op de trailer moet staan, als het echt niet anders kan ja oke dan moet dat maar een keer. Maar wij proberen het altijd zo te regelen dat een paard niet de hele dag hoeft te staan. .
Steffie89 schreef:Shaar schreef:Jullie 'zadelkamer met automaten' zou ik zelf niet echt heel gezellig vinden, maar dat is mijn mening.
Op mijn mange hebben we wel een bar, maar voor zover ik weet hangen hier echt geen zuiplappen dag en nacht rond
Er is wel eens een feestje op de manege, en dan kan ik me best voorstellen dat er wat gedronken wordt. Maar als mensen bij ons nog moeten rijden drinken ze sowieso niet, dat lijkt me wel erg belachelijk.
Verder ga ik met Lusitana mee. Er wordt bij ons van alles verkocht, en dit is echt wel voor een deel bepalend voor de inkomsten. En ook bij ons is het meer een bar waaraan veel gebabbeld wordt
Nee, ik vind een bar juist gezellig!
amen![]()
Ik ben het helemaal met je eens. Ik wil niet naar mijn pony gaan, rijden en meteen weer gaan. De gezelligheid erom heen moet ook leuk zijn.

. We rijden een uurtje en gaan dan allemaal naar de bar waar we heel veel plezier maken
!
.
Als ik dan kijk naar die andere manege, hun bar is wel gezellig, maar de mensen zijn er niet zo gezellig

) maar ik ken een groot aantal mensen die naar een "slechtere" manege gaan enkel voor die bar. En dat vind ik onzin. bonitobol schreef:@shaar: ik begrijp je mening, maar je zou eens moeten binnengaan in onze zadelkamer die uitkijkt op de binnenpiste met krukjes en tafeltjes en ook een kerstboom met kerstmis en zo .. en tekeningen van de kleinsten en foto's van de evenementen enzo. Dat is écht ook gezelligAls ik dan kijk naar die andere manege, hun bar is wel gezellig, maar de mensen zijn er niet zo gezellig
![]()
Wat jij opnoemt, foto's, kerstboom ed, hebben wij namelijk ook
En met themawedstrijden, zoals Halloween, hangt de kantine ook vol met enge skeletten, spinnenraggen, rode lichtjes enz. 
bonitobol schreef:@marquez1: zou het jou een zorg zijn? Sorry, maar dat is geen leven voor die kinderen. Zelf ben ik 15 en ik heb enorm veel medelijden met die kinderen die daar nog laat rondlopen met ouders die zich bezuipen. Dat hoort gewoon niet! En dat vinden mijn ouders ook.. Arm paardje idd, maar ook arme kinderen!!
bonitobol schreef:@evikes: tja daar heb je het, we rijden een uurtje en gaan dan naar de bar. De bar bepaalt voor veel mensen de keuze van de manege ( zeg niet dat het bij jou zo is) maar ik ken een groot aantal mensen die naar een "slechtere" manege gaan enkel voor die bar. En dat vind ik onzin.

bonitobol schreef:@marquez1: zou het jou een zorg zijn? Sorry, maar dat is geen leven voor die kinderen. Zelf ben ik 15 en ik heb enorm veel medelijden met die kinderen die daar nog laat rondlopen met ouders die zich bezuipen. Dat hoort gewoon niet! En dat vinden mijn ouders ook.. Arm paardje idd, maar ook arme kinderen!!
Steffie89 schreef:marquez1 schreef:Het kan inderdaad zo zijn dat je om andere redenen je paard eens een dag op de trailer moet staan, als het echt niet anders kan ja oke dan moet dat maar een keer. Maar wij proberen het altijd zo te regelen dat een paard niet de hele dag hoeft te staan. .
Wat maakt het nou uit of een paard in een 3x3 (misschien groter) stal staan dan in een trailer voor een paard uur?

bonitobol schreef:@evikes: tja daar heb je het, we rijden een uurtje en gaan dan naar de bar. De bar bepaalt voor veel mensen de keuze van de manege ( zeg niet dat het bij jou zo is) maar ik ken een groot aantal mensen die naar een "slechtere" manege gaan enkel voor die bar. En dat vind ik onzin.
. En ik vind het er super gezellig
het is ook wel leuk als je gereden hebt om samen met je vrienden gezellig iets te drinken in de warme bar
. Urielle schreef:Ik heb je al een PB'tje terug gestuurd.
Overigens krijgt mijn paard op de trailer ook gewoon zijn eten en drinken hoor, dat hoort er bij natuurlijk.
Maar even je paard thuisbrengen kan alleen als je in je eigen naaste omgeving rijdt. In Belgie koos ik zelf geen concoursen uit, dat doet de vereniging en dat kan best eens aan de andere kant van de provincie zijn. Dat is vaak om een uur of 6 a 7 op de trailer en 's avonds tegen 7 a 8 uur weer terug.
Als ik weer in Nederland ga starten dan gaat het dichtstbij Bergen op Zoom of Breda zijn, vanaf mijn huidige stal schat ik dat op een goed uur. Vind ik toch te ver om even op en neer te rijden
En dan kan het dus nog zijn dat je met een ander paard een hogere proef moet rijden of met iemand meerijdt die een hogere proef moet. Nou ja, dan hebben ze wel de vriendjes![]()
![]()