bar in de manege, pro of contra?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:07

De naam BAR kun je natuurlijk gewoon veranderen in kantine of FOYER. Dan is het negatieve er wel af.
Vind roken absoluut not done voor paarden mensen in het algemeen, maar, ik heb liever dat ze in de kantine roken dan in de stal...

laverite

Re: bar in de manege, pro of contra?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 21:25

Ik ben blij dat het bij de meesten wel een postitieve bar of foyer of kantine sfeer is. Ik heb het echter al vaak anders gezien.

marquez1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:41

Het zou mij eerlijk gezegd een zorg zijn als mensen zich bezuipen en hun kinderen te laat in bed komen. Als ze hun paard maar fatsoenlijk verzorgen.
Ik kan er niet tegen als mensen les hebben gehad, hun paard 5 min. uitstappen, zweetdeken erover en aan de paal binden. Ze gaan dan zelf gezellig aan de bar hangen terwijl dat paard daar maar een beetje heeft te staan. Die had al lang in zijn stalletje kunnen staan. Maar dat zelfde vind ik op concours. Ik vind het sneu als een paard uren in de trailer moet wachten omdat baas lief nog geen tijd heeft om naar huis te gaan.

Eerst je paard en dan jezelf verzorgen.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:02

Ik denk dus dat dat eerder gebeurt wanneer je in de vrieskou staat te kleumen dan wanneer je erna een warme kantine/foyer/bar in kunt
Hoe weet jij trouwens dat de baas op concours geen tijd heeft om naar huis te gaan? Misschien heeft baas er een in de B en een in het Z mee oid Overigens ging je vroeger gewoon hele dagen op concours dus ik zie ook niet in waarom een paard niet een dagje op de trailer kan staan (maar dan ben ik vast weer dierenbeul ). Hier in Belgie moet je trouwens ook vaak zat 's ochtends om 9 uur rijden en 's avonds tegen half 6 de prijsuitreiking doen (LRV). Ben wel even benieuwd hoe jij weet dat de baas naar huis kan

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:22

Ik stem voor de bar; na een fanatieke les is niets zo fijn als een koud biertje samen met je lesgenoten. Even gezellig napraten over allerhande onderwerpen hoort wat mij betreft gewoon na een les. Daarnaast versterkt het ook de verenigingsband. Gewoon gezellig.

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:31

bij ons op de manege is het super gezellg in de foyer. Zo kan je dus vanuit de foyer de bak zien waar ze rijden, maar dat is geloof ik bij de meeste maneges wel. Ze schenken er wel gewoon alcahol en er wordt ook gerookt, maar het is er super gezellig (en ik drink zelf helemaal nooit geen alcahol i.v.m medicijnen en ik rook ook niet) vooral als er een wedstrijd is geweest, dan zit iedereen gezellig nog even bij te kletsen. Waarom zou dat niet samen kunnen? Als iedereen zijn eigen verantwoordelijkheden kent waarom niet.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 09:58

ik sta bij een kleine pensionstal waar helemaal niets is... we hebben nog geens stopcontact voor een waterkoker ofzo... dus wat dat betreft zou ik het geweldig vinden om weer een klein 'iets' te hebben waar je in ieder geval yuit de wind kan staan of zitten en een bakkie aanmaakkoffie kan maken

ik ben niet voor of tegen een kantine/bar, maar ik denk wel dat het ligt aan de manier waarop ermee om gegaan wordt.
de manege waar ik vroeger stond had een grote kantine, waar menig man lekker bier zat te hijsen... de stal waar ik daarna stond had een kantine, waar op zondag iedereen een patatje at en wat te drinken nanm en waar het gewoonb gezellig was, zonder zatlappen. doordeweeks kon je daar gewoon een soepje ofzo krijgen en dat was het

marquez1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 10:18

Urielle schreef:
Ik denk dus dat dat eerder gebeurt wanneer je in de vrieskou staat te kleumen dan wanneer je erna een warme kantine/foyer/bar in kunt
Hoe weet jij trouwens dat de baas op concours geen tijd heeft om naar huis te gaan? Misschien heeft baas er een in de B en een in het Z mee oid Overigens ging je vroeger gewoon hele dagen op concours dus ik zie ook niet in waarom een paard niet een dagje op de trailer kan staan (maar dan ben ik vast weer dierenbeul ). Hier in Belgie moet je trouwens ook vaak zat 's ochtends om 9 uur rijden en 's avonds tegen half 6 de prijsuitreiking doen (LRV). Ben wel even benieuwd hoe jij weet dat de baas naar huis kan

Het kan inderdaad zo zijn dat je om andere redenen je paard eens een dag op de trailer moet staan, als het echt niet anders kan ja oke dan moet dat maar een keer. Maar wij proberen het altijd zo te regelen dat een paard niet de hele dag hoeft te staan. We doen het zelfs zo dat als er voldoende tijd zit tussen de proef en de prijsuitreiking we eerst de paarden naar huis brengen (ervan uitgaande dat je dan geen ere ronde hoeft te rijden )

voor de verdere uitleg pb ik je even .

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:10

Shaar schreef:
Jullie 'zadelkamer met automaten' zou ik zelf niet echt heel gezellig vinden, maar dat is mijn mening.

Op mijn mange hebben we wel een bar, maar voor zover ik weet hangen hier echt geen zuiplappen dag en nacht rond
Er is wel eens een feestje op de manege, en dan kan ik me best voorstellen dat er wat gedronken wordt. Maar als mensen bij ons nog moeten rijden drinken ze sowieso niet, dat lijkt me wel erg belachelijk.

Verder ga ik met Lusitana mee. Er wordt bij ons van alles verkocht, en dit is echt wel voor een deel bepalend voor de inkomsten. En ook bij ons is het meer een bar waaraan veel gebabbeld wordt

Nee, ik vind een bar juist gezellig!

amen

Ik ben het helemaal met je eens. Ik wil niet naar mijn pony gaan, rijden en meteen weer gaan. De gezelligheid erom heen moet ook leuk zijn.

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:13

marquez1 schreef:
Het kan inderdaad zo zijn dat je om andere redenen je paard eens een dag op de trailer moet staan, als het echt niet anders kan ja oke dan moet dat maar een keer. Maar wij proberen het altijd zo te regelen dat een paard niet de hele dag hoeft te staan. .

Wat maakt het nou uit of een paard in een 3x3 (misschien groter) stal staan dan in een trailer voor een paard uur?

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 12:28

Steffie89 schreef:
Shaar schreef:
Jullie 'zadelkamer met automaten' zou ik zelf niet echt heel gezellig vinden, maar dat is mijn mening.

Op mijn mange hebben we wel een bar, maar voor zover ik weet hangen hier echt geen zuiplappen dag en nacht rond
Er is wel eens een feestje op de manege, en dan kan ik me best voorstellen dat er wat gedronken wordt. Maar als mensen bij ons nog moeten rijden drinken ze sowieso niet, dat lijkt me wel erg belachelijk.

Verder ga ik met Lusitana mee. Er wordt bij ons van alles verkocht, en dit is echt wel voor een deel bepalend voor de inkomsten. En ook bij ons is het meer een bar waaraan veel gebabbeld wordt

Nee, ik vind een bar juist gezellig!

amen

Ik ben het helemaal met je eens. Ik wil niet naar mijn pony gaan, rijden en meteen weer gaan. De gezelligheid erom heen moet ook leuk zijn.

Ja maar je hebt niet noodzakelijk een bar nodig voor gezelligheid.

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:41

Waar wil je dan zitten? In de winter wil ik echt niet zitte kouwkleumen in de stalgang met een plastic bekkertje drinken.

Shaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:45

@ bonitobol: Dat is waar, maar goed, dan hebben we eigenlijk helemaal niets nodig om het 'gezellig' te hebben. Pak een paar stoelen, babbel er op los, en het is gezellig.

Maar ik vind daarnaast ook de sfeer die er hangt bijdragen aan de gezelligheid. En een bar, met leuke lichtjes, decoraties, veel mensen er omheen ed. vind ik dan sfeervoller en gezelliger dan een kleine zadelkamer met een automaat

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:53

Ik zou geen manege meer willen zonder bar!

Op de manege waar ik nu sta is er een bar en het is er altijd super gezellig, en nooit zatlappen . We rijden een uurtje en gaan dan allemaal naar de bar waar we heel veel plezier maken !

Ik zou niet meer zonder gezellige bar kunnen

Maar in jouw geval is het wel anders. Ik zou als ik jou was toch kiezen voor de manege zonder bar. Als het niveau van de lessen hoger ligt, vind ik toch het belangerijkste .

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 12:54

@shaar: ik begrijp je mening, maar je zou eens moeten binnengaan in onze zadelkamer die uitkijkt op de binnenpiste met krukjes en tafeltjes en ook een kerstboom met kerstmis en zo .. en tekeningen van de kleinsten en foto's van de evenementen enzo. Dat is écht ook gezellig Als ik dan kijk naar die andere manege, hun bar is wel gezellig, maar de mensen zijn er niet zo gezellig

@steffie89: bij ons is het verwarmd hoor, en toch is het geen bar

@marquez1: zou het jou een zorg zijn? Sorry, maar dat is geen leven voor die kinderen. Zelf ben ik 15 en ik heb enorm veel medelijden met die kinderen die daar nog laat rondlopen met ouders die zich bezuipen. Dat hoort gewoon niet! En dat vinden mijn ouders ook.. Arm paardje idd, maar ook arme kinderen!!

@evikes: tja daar heb je het, we rijden een uurtje en gaan dan naar de bar. De bar bepaalt voor veel mensen de keuze van de manege ( zeg niet dat het bij jou zo is ) maar ik ken een groot aantal mensen die naar een "slechtere" manege gaan enkel voor die bar. En dat vind ik onzin.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:04

bonitobol schreef:
@shaar: ik begrijp je mening, maar je zou eens moeten binnengaan in onze zadelkamer die uitkijkt op de binnenpiste met krukjes en tafeltjes en ook een kerstboom met kerstmis en zo .. en tekeningen van de kleinsten en foto's van de evenementen enzo. Dat is écht ook gezellig Als ik dan kijk naar die andere manege, hun bar is wel gezellig, maar de mensen zijn er niet zo gezellig

Ik begrijp jouw standpunt ook wel, maar ik vind een bar, zoals ik het hierboven beschrijf, dan gezelligér dan een kleine ruimte met een paar krukjes en tafeltjes Wat jij opnoemt, foto's, kerstboom ed, hebben wij namelijk ook En met themawedstrijden, zoals Halloween, hangt de kantine ook vol met enge skeletten, spinnenraggen, rode lichtjes enz.

bonitobol schreef:
@marquez1: zou het jou een zorg zijn? Sorry, maar dat is geen leven voor die kinderen. Zelf ben ik 15 en ik heb enorm veel medelijden met die kinderen die daar nog laat rondlopen met ouders die zich bezuipen. Dat hoort gewoon niet! En dat vinden mijn ouders ook.. Arm paardje idd, maar ook arme kinderen!!

Hier ben ik het wel mee eens. Mensen die zich liever vol zuipen dan op hun kinderen te letten hebben IMO geen verantwoordelijkheid.

bonitobol schreef:
@evikes: tja daar heb je het, we rijden een uurtje en gaan dan naar de bar. De bar bepaalt voor veel mensen de keuze van de manege ( zeg niet dat het bij jou zo is ) maar ik ken een groot aantal mensen die naar een "slechtere" manege gaan enkel voor die bar. En dat vind ik onzin.

Dat de bar voor sommige mensen de keuze voor een manege bepaalt, vind ik ook redelijk vreemd. Mij gaat het daar in ieder geval totaal niet om. Ik ben 2 jaar geleden van manege gewisseld vanwege de kwaliteit van de lessen, en niet vanwege de bar. Ik geloof best dat er mensen zijn die hun keuze hier wel op baseren, maar hier zullen dan, denk ik, ook wel weer een aantal mensen bij zitten die de sfeer van de bar verkiezen boven zoiets als jullie hebben, bonitobol
Maar begrijp me niet verkeerd he, jullie gezelligheidshoekje probeer ik echt niet af te kraken hoor

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:20

Bij ons op stal hebben ze wel een "bar". Al vind ik het woord niet echt passend, bij die benaming krijg ik nogal een negtief idee. Dat is bij ons zeker niet. Ook is er nog eens een hoog niveau in de lessen en per combinatie al gesteld.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:20

bonitobol schreef:

Hier ben ik het wel mee eens. Mensen die zich liever vol zuipen dan op hun kinderen te letten hebben IMO geen verantwoordelijkheid.

Dan delen wij die mening, alleen kun je mensen niet veranderen, en ben ik zeker niet de aangewezen persoon om die mensen de les te lezen over de opvoeding van hun kinderen.

marquez1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:23

Steffie89 schreef:
marquez1 schreef:
Het kan inderdaad zo zijn dat je om andere redenen je paard eens een dag op de trailer moet staan, als het echt niet anders kan ja oke dan moet dat maar een keer. Maar wij proberen het altijd zo te regelen dat een paard niet de hele dag hoeft te staan. .

Wat maakt het nou uit of een paard in een 3x3 (misschien groter) stal staan dan in een trailer voor een paard uur?

In een stal voelt een paard zich thuis en naar mijn mening op een trailer niet (tenminste die van mij niet). Een paard kan zich draaien, liggen drinken en eten op zijn stal en is in gezelschap van zijn kameraadjes. Dus zou ik als paard zijnde denk ik liever op stal staan dan op de trailer.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:47

Ik heb je al een PB'tje terug gestuurd.
Overigens krijgt mijn paard op de trailer ook gewoon zijn eten en drinken hoor, dat hoort er bij natuurlijk.
Maar even je paard thuisbrengen kan alleen als je in je eigen naaste omgeving rijdt. In Belgie koos ik zelf geen concoursen uit, dat doet de vereniging en dat kan best eens aan de andere kant van de provincie zijn. Dat is vaak om een uur of 6 a 7 op de trailer en 's avonds tegen 7 a 8 uur weer terug.
Als ik weer in Nederland ga starten dan gaat het dichtstbij Bergen op Zoom of Breda zijn, vanaf mijn huidige stal schat ik dat op een goed uur. Vind ik toch te ver om even op en neer te rijden
En dan kan het dus nog zijn dat je met een ander paard een hogere proef moet rijden of met iemand meerijdt die een hogere proef moet. Nou ja, dan hebben ze wel de vriendjes

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:55

bonitobol schreef:

Neen, ik heb me absuluut niet laten leiden door of er een bar is of niet in de manege waar ik nu sta. Als ze geen goeie lessen zouden aanbieden zou ik daar niet gaan staan. Maar bij ons zijn er goeie lessen, alé, heb mijn privélesgeefster, er zijn leuke mensen en er is een bar . En ik vind het er super gezellig het is ook wel leuk als je gereden hebt om samen met je vrienden gezellig iets te drinken in de warme bar .

marquez1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:05

Urielle schreef:
Ik heb je al een PB'tje terug gestuurd.
Overigens krijgt mijn paard op de trailer ook gewoon zijn eten en drinken hoor, dat hoort er bij natuurlijk.
Maar even je paard thuisbrengen kan alleen als je in je eigen naaste omgeving rijdt. In Belgie koos ik zelf geen concoursen uit, dat doet de vereniging en dat kan best eens aan de andere kant van de provincie zijn. Dat is vaak om een uur of 6 a 7 op de trailer en 's avonds tegen 7 a 8 uur weer terug.
Als ik weer in Nederland ga starten dan gaat het dichtstbij Bergen op Zoom of Breda zijn, vanaf mijn huidige stal schat ik dat op een goed uur. Vind ik toch te ver om even op en neer te rijden
En dan kan het dus nog zijn dat je met een ander paard een hogere proef moet rijden of met iemand meerijdt die een hogere proef moet. Nou ja, dan hebben ze wel de vriendjes

Dat klopt soms kan het niet anders zeker niet als je verder van huis bent. Wij hebben de "luxe" om meestal een reistijd te hebben van ongeveer een half uur tot driekwartier. Als we verder weg gingen en meerdere paarden meenamen gingen we ook wel eens met de vrachtwagen. En met een auto. Als we dan prijs hadden werden de paarden alvast naar huis gereden en kwamen wij na. Ik moet wel zeggen dat ik begrijp dat niet iedereen zo'n horde mensen mee kan nemen op concours die even de paarden naar huis brengen. Dus als het niet anders kan zul je mij niet horen hoor. Ik erger me ook niet aan mensen die het hun paard zo goed mogelijk proberen te maken, maar iedereen kent die mensen toch wel? Waarvan je denkt dat kan ook wel anders (geen hooinet, water, bodembedekking, etc.).

maar we gaan geloof ik behoorlijk oftoppic mijn pb box staat open

UrbanL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:18

Ik sta op een luxe stal met bar en heb ik bewust voor gekozen naar rijden en trainen zoek ik ontspanning en gezelligheid. Ik rij voor de lol en train hard maar niets lekkerders is na het rijden nog even wat te drinken aan de bar soms een cola en soms een biertje. Ben je gelijk een zuiper als je een biertje aan de bar drinkt????. Ook geniet ik lekker van een warme choco met rum na het rijden. En voor het rijden neem ik vaak een kopje koffie.

Hoe mensen met alcohol omgaan is hun eigen probleem het is hun keuze. Ik denk dat het een heel normaal idee is dat er niet gedronken wordt voor het rijden. En dat iemand de hele avond aan de bar zit en pas laat zijn paard uitlaat is hun probleem niet het mijne. Ik bemoei mij daar niet mee. Ik zie dat veel mensen bij ons bewust wachten op het einde van de avond ivm de drukte.
Dat kinderen nog laat op stal lopen is niet mijn zaak ik kan er wel wat van zeggen maar ja wat bereik ik ermee? Ruzie??.

Als je geen bar wilt en geen gezelligheid ga je lekker bij een boer staan waar het niet is. En trouwens of je een bar in loopt ja of nee is OOK nog altijd je eigen keuze.

Mooi he het is allemaal je eigen keuze dus niet klagen als je ervoor kiest.

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:32

ben het hellemaal met je eens prisca
Ik vind ook niets gezelliger dan na het rijden samen met je vrienden nog wat lol te gaan maken in de bar

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:55

Hm.. tjaa.. Op de maneges die ik ken hebben ze gewoon een kantine waar ook wel alcohol wordt geschonken. Het is er altijd erg gezellig en het is erg goed voor de portemonnee van de manege eigenaar !