paard weggeven...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jol1

Re: paard weggeven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:01

Wij hebben ons paard 2x in bruikleen gegeven. Het is een paardje met artrose die nog wel voor buitenritten te rijden was. We hadden beide keren geen contract opgesteld, we hadden mondelinge afspraken gemaakt en hadden daar een goed gevoel bij. De afspraak was dat beide partijen ten allen tijde het paard mochten terugbrengen of terughalen.
De eerste keer is het paard na een aantal maanden teruggebracht omdat de ouders van het meisje hadden gemerkt dat ze haar vriendinnetje het paard liet verzorgen en rijden en zelf er weinig mee deed. (En daar vonden ze het onderhoud te duur voor) De tweede keer hebben we het paard zelf teruggehaald, omdat we een wei achter ons huis konden kopen en haar daar nu oud kunnen laten worden. De mensen waar ze toen was, vonden dat erg jammer, (ze stond er als "leermerrie" voor jongere paarden) maar ze begrepen het wel. Wij hebben er dus goede ervaringen mee, maar misschien hebben we het ook 2 keer erg goed getroffen.

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:07

ik zou heel erg oppassen als je hem "weg geeft / uitleent " stel je voor dat je het zelfde krijgt als die man die al die paarden zomaar doorverkocht ofso ! wat laatst in Opgelicht was die Bram hagen?!
vreselijk lijkt me dat als je dat overkomt!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 02:35

Wij hebben het vorig jaar met Bjorn gedaan.

dynamiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 07:20

bambi schreef:
Als je een nou gewoon eeen contract opstelt met daarin goede regels dan kan jou niets overkomen.
Daarin kan je duidelijke afspraken maken dat ie niet door verkocht mag worden zonder jou toestemming, doen ze dit bv. wel moeten ze jou een geldbedrag verschuldigd zijn (zo heb je ook garantie als ze het toch stiekem willen doen)

Ik ben juist op zoek naar een contract, heeft iemand dat vor mij?
Ik krijg namelijk ter bruikleen een gezelschap paardje erbij.

savath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 07:47

http://www.theguardianofhorses.com/ hier kun je je paard veilig naartoe brengen,ze werken zelfs samen om gestolen paarden terug te vinden,ze zitten in herselt,niet ver van waar ik steeds gewoond heb.

je kan eens contact opnemen,je bent dan nog niets verplicht.

Whoknows

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:52

casanova schreef:
er was een paardenopvang in nederland onder de naam Men. KOSTER.Hij zou werken voor de dierenbescherming en paarden herplaatsen.

veel mensen ingetrapt,alle ponys verdwenen!!

Vertel me alles over deze meneer Koster!

Alvast bedankt

Whoknows

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:02

Als je paard je lief is, NOOIT gratis weggeven.

Bedenk tevens dat "kontrakten" door kwade lieden gewoon verscheurd worden.

Papieren niet meegeven is eveneens geen probleem voor hen.

Reacties als "Ik wil er niets voor betalen maar kan er wel goed voor zorgen" deugen NIET. Iedereen weet dat een paard onderhouden geld kost.

Of zelf houden. Of zelf beeindigen.
Hard maar waar.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:03

ik heb loulou ook weggegeven.

ze had artrose en kon daardoor alleen nog recreatief bereden worden.

ze is nu van de duinwatermaatschappij is wassenaar. en wordt ingezet als begrazer in dat gebied. (foto's in m'n profiel)

contract opstellen enz heeft vrij weinig nut. dat zag je ook wel bij bram hagen.
als je paard weg is kun je hooguit een schadevergoeding krijgen, maar je paard ben je kwijt en je zult misschien nooit weten wat er met hem is gebeurd.

papieren zijn geen rechtsgeldig eigendomsbewijs dus je hebt er ook vrij weinig aan om die zelf te houden. en ook zonder papier kan een paard doorverkocht worden.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:30

Waarom eigenlijk niet naar een tehuis waar paarden die iets mankeren hergeplaatst worden voor bijvoorbeeld gezeldschapspaard of dergelijke

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:43

Ik heb mijn eerste pony gehad.
Ik verzorgde haar al 1 jaar toen de toemalige eigenaar overleed.
De familie had er niemand voor die het dier wilde verzorgen.

Mijn zus heeft haar draver aan zijn verzorgster gegeven.
Mijn zus had veel last van haar rug en is daardoor gestopt.
Dit paard was al niet helemaal zuiver op de benen dus niet erg geschikt voor de verkoop.

beide paarden hadden op moment van overname geen papieren.
ze waren ook nog gezond en konden nog gereden worden.

savath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:35

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:35

Zou je niet eens kunnen informeren of ze als oudere (ok ze is nog jong maar wel ouder) tussen de veulens kan staan in de opfok?
Als een soort leermerrie, het geld per maand zou dan relatief laag zijn en ze kan lekker haar gang gaan.
Misschien dat er zelfs een opfok is die hier blij mee zou zijn en zegt gooi dat paard hier maar gratis neer, maar zou er niet op rekenen.

nokemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:09

ben dus zelf iemand die dat soort pony's opvangt,heb er nu 4,waarvan ik er 1 echt 'gekocht heb,de rest is echt "gratis"weggegeven.
Ik vind het erg leuk om te doen,er gaat veel tijd en geld in zitten,maar heb het er erg graag voor over.
Helaas heb ik maar plek voor 4 paardjes,en zit ik voor nu dus "vol".

Malkesta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:21

Ik heb een paard gekregen van de vriendin van mijn zus onder de voorwaarde als het niet gaat dan geef ik hem terug! Zij kan hem niet ineens komen ophalen dat is niet de afspraak tenzij ik zelf zeg, hij is te oud en dan mag ie bij haar ook oud worden. Maar hij blijft eerst bij ons tot ie 50 is!!