hoe hoog springen jullie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Dunja_

Re: hoe hoog springen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:19

De hoogte is denk ik niet belangrijk
als je gaat beginnen met wedstrijden toch in de B beginnen.
Eerst maar conditie en kracht opbouwen om een heel parcour rond te komen voordat je de hoogte in gaat.

Ik heb ook een D pony maar ik denk niet dat ik zal gaan starten hahaha moet dan namelijk bij de paarden mee doen (wel dressuur starten)

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:34

ben het met nijna iedereeneens.. techniek = belangrijker dan hoogte!! ik heb heel lang alleen maar aan de techniek gewerkt.. nu spring ik dubbels (1 of 2 galopsprongen) van 1.25 m met mijn D-pony van 12 jaar... ik denk dat het niet ggoed is om met een 3,5 jarige 1.00 te springen!! Vlasta - ben het met je eens

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:45

Omdat mijn pony nog maar 3,5 jaar is spring ik hooguit 40 cm. Het lijkt me niet goed voor haar benen om nu al 1m te springen en ik riskeer liever niet want ze heeft maar 4 benen en 1 rug.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:51

Ik denk ook dat de techniek belangrijker is. Af en toe had ik met vrijspringen wel de neiging om de boel hoger te bouwen, maar heb me toch in kunnen houden en aan m'n paard gedacht. Mijn paard heeft onder t zadel tot 70cm gesprongen. Ze is nu ongeveer 1.63m.
Met vrijspringen laat ik haar niet te vaak springen, gaat er meer om dat haar techniek beter word. Maakt dan volgens mij niet uit of het een lage of hoge sprong is. Wil eerst dat m'n paard vertrouwen krijgt en er plezier in heeft. Vind het niet fijn om te zien dat als een paard weigert en voor de hindernis staat de ruiter hem er als nog over heen probeerd te trappen...dan rij je er toch gewoon opnieuw op aan?

Bambino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 11:42

Tja als ze we de pony beleerd hebben op 3 jarige leeftijd en hij is b klaar dan gaan we ermee springen en ja vnd de hoogte is niet belangrijk techniek wel.

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 12:13

Ik spring niet elke dag. Maar wel 1x in de week in de springles. En dan gaat het meestal tot een hoogte van 1.20m
Van mij hoef je je paard niet te trainen op hoogte! Maar op techniek en basculatie. En dat kun je alleen maar trainen door wat sprongetjes te maken. En dan hoeft het helemaal niet hoog opgetrokken te worden!