Wie gaat er werken voor zijn paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Noeni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:18

ik zou het zeker doen als ik het niet zelf hoefde te betalen ben pas 12

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:23

Ik heb een paard gekocht toen ik werkte,ik was 17,
Ik betaal alles zelf,

_rosita_

Re: Wie gaat er werken voor zijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:24

ik heb op mijn 8e een pony gekregen van mn ouders, die hebben zij tot zijn dood (afgelopen zomer) betaald... nu(ben 22) heb ik zelf een paard gekocht en betaal daar alles zelf voor

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:36

Ik betaal ook alles zelf en heb hier een bijbaantje en mn stufi voor

mieamore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:48

heb samen met mijn dochter een paardje zij is dertien en werkt er ook voor, is nog niet veel wat ze verdiend maar ze heeft er wel voor over.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:51

Ik ben nu 16 en heb een bijbaantje. Ik denk dat ik dit alles op spaar zodat ik als ik 18 ben me rijbewijs kan betalen. Als het lukt dan he.
Als ik klaar ben met school en ik heb vast werk (hoop ik) dat ik dan pas ga beginnen aan een eigen paard

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:11

Ik heb mijn merrie op mn 16e gekocht, van mijn eigen geld en ik betaal ook alles zelf voor haar van het geld wat ik verdien met mijn bijbaantje. Nu ben ik 19 en heb ik er nog een paard bij, helemaal van mijn eigen geld.

Ik vind het ook niet meer dan normaal dat je zelf moet werken om iets te betalen, wat voor je ouders veel geld extra zou kosten. Het is iets wat JIJ graag wilt en dan vind ik ook dat je er zelf voor mag gaan werken .

di_Segno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:12

Ik heb mijn paard gekregen, en mijn ouders betaalden eigenlijk alles, nu ik een baantje , betalen mijn ouders alleen de stalling.. wel normaal toch..

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:15

ik ben 16 jaar
ik doe ook weekendwerk en heb ook hard gewerkt voor mijn paard
ik heb 5 paarden van thuis gekregen en toen kwam mijn 6de eraan
als ik het zou vragen zouden mijn ouders hem wel betalen maar ik wou bewijzen dat ik het ook wel kon

nu betaal ik wekelijks 80 euro onderhoud (we hebben zelf weide,.. die 80 euo is gemiddeld soms meer , soms minder)

vriendinnen snappen het niet dat ik tot 16u tot 1.00u ga werke in de weekenden maar ik vindt het leuk als ik dan daarna allemaal mooie spulletjes kan kopen voor mijn schatjes:D

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:16

Ja vind ik ook altijd leuk. Dat je gewoon zelf naar de winkel kan gaan met je pin en je niets aan je moeder hoeft te vragen

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:21

k ben 18 en mijn ouders betalen mijn paard al bijna 6 jaar, en ze blijven deze de komende jaren ook nog betalen. Maar ik wil er nu eigenlijk wel een paardje bij voor wedstrijden maar die moet ik dan zelf betalen. Dus daar moet ik nog even diep over nadenken

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:28

ik heb sam ook op mijn 16e gekocht en betaal ook alles zelf. ik doe een interne opleiding dus werk en leer in de zelfde tijd

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:00

Ben niet anders gewend

Kocht mijn eerste paard pas toen ik 18 was en op mezelf woonde.

Ik wil ook NIET weten wat ik allemaal zou kunnen doen met het geld dat maandelijks naar het paard gaat (stalling, brandstof auto, wedstrijden, lessen, etc etc etc etc etc) haha!

Maar het is het absoluut waard en ik vind het ook echt érg goed dat je zelf gaat werken om je paard te kunnen bekostigen/onderhouden !

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:08

Ik doe niet anders joh ben gaan werken na mij eindexamens toen was ik 15 bijna 16. In december heb ik luck gekcoht en betaal nu trouw iedere maand iets meer als de helft van de stalling maar de rest betaal ik allemaal zelf! Nu gaat het wel iets moeilijker met de hoge ziektenkosten

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 23:08

Ik kreeg mijn paard op mijn 11de en mocht meteen aan het werk in de zaak van mijn ouders, mijn salaris hielden hun zodat ik ook mee betaalde aan het paard.

Zaterdag en donderdag op de markt, maandag in de winkel.

En tegenwoordig werk ik gewoon full time voor mijn paardjes

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 11:42

Saskia9 schreef:
Ik heb een paard gekocht toen ik werkte,ik was 17,
Ik betaal alles zelf,

Hier hetzelfde.
Mijn ouders willen wel sponsoren, maar dat wil ik niet.
Het is mijn hobby, dus mag ik ervoor werken/sparen.
Simpel zat.

Ik werk elke donderdag in de dierenwinkel, en zaterdag bij een boer.

daantjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 11:56

hey
ik heb mijn paardje gekregen van mijn ouders maar ik werk vor zijn stalling dat is 60 euro in de maand niet veel maar toch zelf betaal ik dan nog het weidegeld en dat is dus plus 25 in de maand. en zijn winterdeken zweetdeken en vliegendeken en al dat soort spulletjes betaal ik ook zelf
en jhet is het zeker waard

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 11:58

ik heb mijn pony gekregen van mijn ouders en opa.
maar ik werk nu wel gewoon voor haar onderhoud..

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:13

Hoe combineren jullie dat met je school/werk/paarden...

Want ik werk ook en moet ook naar school (ook stage enzo) maar ik ben bang dat als ik me eigen paardje heb dat ik der geen tijd meer voor hem . En hoeveel werke jullie per maand?

groetjes

Mirkim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:20

Jep, ik heb mijn paard zelf gekocht ( en mijn broer heeft nog meebetaald omdat ik een weddenschap gewonnen had ) toen ik 18 was.. Ik ben nu bijna 22 en ik werk er nog steeds hard voor. Gelukkig staan mijn ouders achter me, ik betaal mijn paard wel helemaal zelf, maar mocht ik een keer kleren nodig hebben, willen zij mij sponseren, en zij hebben de trailer gekocht!

LysetteD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:45

Ik heb helaas geen eigen paard. Maar mijn ouders betalen en brengen mij en mijn zus al 9 jaar lang naar de rijlessen 1x in de week. Maar ik zou graag voor mijn eigen paard werken.. maar ik denk dat ik dan eerst nog wel even bezig ben. En als ik hem dan eenmaal heb, dan heb je nog altijd van die kosten die er onverwachts bij kunnen komen. Dierenarts.. enz. En ik ben ook erg bang dat wanneer ik het paard heb.. ik er geen tijd voor heb omdat ik juist voor hem moet werken. en als ik dan ga studeren. Zou het paard dan moeilijk mee kunnen op kamers he. Een paard in een studentenhuis
Maar zodra ik afgestudeerd ben en een baan heb. Zal ik keihard voor een eigen stal met paarden gaan werken!

SjilliejJj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 14:40

ik werk zaterdag
en maandag heb ik stage tot 17u en dan ga ik om 18u werken tot 23.30

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 14:42

ik vind het wel normaal eigenlijk....

ik moest alleen een keuze maken of mijn pony moest de deur uit en ik kreeg een paard of ik moest zelf voor een paard gaan sparen...ik was toen 15 en een week later gingen we naar een paard kijken wat ik heb gekocht

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 14:45

Ik vind het eigenlijk ook wel normaal.
Toen ik 14 was begon ik met werken omdat ik graag mee wilde betalen aan Twister, ik kreeg voor mijn 15de verjaardag Marinde en hiervoor werk ik nog steeds heel hard.
Ik probeer meer werk te vinden of ergens waar ik fulltime kan blijven, maar dat is moeilijk te vinden, zeker omdat ik binnenkort wordt geopereerd en sollicitaties kan ik dan nog niet doen.
Ik ben dus wel van plan nog een baan erbij te zoeken en ik heb me al opgegeven om in de zomervakantie fulltime te gaan werken bij waar ik nu werk.
Niet meer dan logisch om te werken voor iets wat je graag wilt.

kenneth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 15:53

ik ben 16 heb 2 paarden en me ouders betalen ze heb ook een broer maar ja die heeft zoon zijn hobbys .
maar ja later als ik zelf ga werken ga ik natuurlijk wel mee betalen