Krijgen jullie paarden....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

r0dY

Re: Krijgen jullie paarden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:20

mn pony krijgt: s'ochtends 1kilo havewr 1 kilo bix, eind van de morgen dik plak hooi. als mn oom thuis komt rond 3 uur krijgt ze een paar plakjes brood en een wortel, en eind van de middag 1kilo haver en bix en laat op de avond plak hooi.

mn paard krijgt: s'ochtends 1kilo sportbrok later op de ochtend 2 plakken hooi. tussendoor wortels eind van de middag 1 kilo bix en laat op de avond plak hooi. en soms nog brood

r0dY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:23

ohja en mn pony krijgt ook nog lijnzaadolie, en een vitaminespuit en ze heeft een liksteen.

moet er voor mn paard nog 1 kopen en die gaat ook aan de olie

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:39

Onze paarden krijgen brokken, bietenpulp en wortelen. Doen ze het goed op.

maaike_vdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:42

Mijn pony's hebben een liksteen tot hun beschikking.
En de Shet krijgt in het voorjaar een vitaminespuit om haar door de verharing te helpen, dat gaat namelijk vrij moeizaam.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:46

Die van ons hebben ook liksteen! Verder eens fruit enzo!

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:51

Melly heeft een liksteen, en een soort mineralending wat naar drop ruikt, die ligt dan een uurtje per dag bij haar in de stal. Daar moet ze ook aan likken .

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:51

Margreth schreef:
waarschijnlijk Foenegriek

Haha, dat gebruik ik ook bij het koken Indiase curry's (niet uit zo'n emmer uit de paardenwinkel hoor , van de Turkse kruidenkraam op de markt)

Ik neem aan het om dezelfde (vermalen) zaadjes gaat.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:58

Niets (meer). Ze heeft een tijd knoflook gehad tegen vliegen, maar heb mijn twijfels of dat wel voldoende werkt.
En ze heeft een tijd voedingssupplementen gehad aangezien ze verdacht werd van artrose, maar gelukkig bleek dit niet het geval.

En dus staat ze op niets. Paarden horen in principe alles uit het voer te halen.
Dus pas als ik echt iets opmerk zou ik gaan supplementen gaan bijvoeren.

[edit] Natuurlijk krijgt ze wel wat fruit, zoals appels en wortels, maar dat is alleen als lekkers.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:19

Mijn paarden staan op stimix en hooi, winterdag geef ik ze wel een vitamine stoot en ze hebben het hele jaar rond een zout/mineralen liksteen in hun voerbak. Momenteel krijgen ze ook dagelijks totalsupply supplementen erbij...en zo nu en dan wortelen

maaike_vdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:27

Oh ja, mijn pony's krijgen ook winterpeen en appels, maar waarschijnlijk bedoel je meer de voedingssupplementen?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:30

Hier krijgen ze lijnzaadolie. Gedroogd brood, muslie basisbrok en af en toe kalk.

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:33

De mijne krijgt geen extra voedingssupplementen. Als je het nodig zou hebben zou ze het zeker krijgen maar de eigenaar geeft haar geen overbodige dingen omdat ze het bijvoorbeeld zo lekker vind.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:02

Pavo Vital, af en toe zeewier, af en toe gedroogde rozenbottels, af en toe een scheutje zonnebloem olie.
Verder veel wortels en een kilootje muesli.

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:31

Die van mij staan gewoon op brok (Equiral) en hooi en ze hebben een liksteen (gewoon basis wit ding). Daar doen ze het prima op en ze hebben voor de rest niks nodig. Ik mik wel eens een wilgentakje in de stal, maar dat is gewoon goed voor de tanden en natuurlijk snoepen ze wel eens een appeltje, wortel of sinaasappel.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:35

Antoinette schreef:
Niets (meer). Ze heeft een tijd knoflook gehad tegen vliegen, maar heb mijn twijfels of dat wel voldoende werkt.
En ze heeft een tijd voedingssupplementen gehad aangezien ze verdacht werd van artrose, maar gelukkig bleek dit niet het geval.

En dus staat ze op niets. Paarden horen in principe alles uit het voer te halen.
Dus pas als ik echt iets opmerk zou ik gaan supplementen gaan bijvoeren.

[edit] Natuurlijk krijgt ze wel wat fruit, zoals appels en wortels, maar dat is alleen als lekkers.

haha, dat heb ik ook gedaan...het was bijna meer "tegen mij" dan tegen de vliegen....
Wat stonk dat zeg..en de vliegen hadden er geen last van

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:35

Mijne krijgt foenegriek. En soms zemelen, en lijnzaad. En 's zomers verse knoflook, elke dag een teentje.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:40

mijn paard krijgt zo nu en dan brood/wortels/appels
en soms een vitaminen stoot (spuit) van sectolin
en soms zeewier
als ze hoest/kucht krijgt ze foene griek

[edit] natuurlijk heeft ze een liksteen
en in de zomer wil ik nog wel eens knoflook geven tegen de vliegen

Loveable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:43

Even offtopic: Kun je je paard gewoon musli geven, van quaker bijv? Of moet je speciale musli hebben?

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:45

Loveable schreef:
Even offtopic: Kun je je paard gewoon musli geven, van quaker bijv? Of moet je speciale musli hebben?

dat lijkt me niet goed omdat er vaak ook rozijnen in zitten en het is veel fijner ik zou het gewoon bij paarden muesli houden hoor

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:46

Loveable schreef:

Nee lijkt mij niet. Die dingen zijn vaak gesuikerd en dat kan nooit echt goed zijn. Ik zou lekker even een baaltje muesli halen bij de lokale voerboer.

Loveable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:48

En waar koop je paardenmuesli? Ik kan me zo geen voerboer bedenken?

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:50

Tsjah. Bij mij in de buurt heb je firma Plaisier in Heerjansdam waar je voer kunt kopen. Voor de rest verkopen sommige paardenwinkels het ook zoals Sta Rho in Rhoon en ook Mr Ed is Maasdijk. Even rondvragen en bellen dus bij jou in de buurt.

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:51

je kan muesli bij fourage handelaren kopen, bij de welkoop etc en bij sommige ruitershops het je het ook wel.
waar koop je je brok? kun je niet vragen of hun ook muesli verkopen dit lijkt me de kortste klap.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:55

Sansje schreef:

Nee lijkt mij niet. Die dingen zijn vaak gesuikerd en dat kan nooit echt goed zijn.

Kijk dan voor de gein eens op de etiketten van paardenvoer... zit vrijwel altijd suiker en andere rotzooi in....

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:58

Mijntes krijgt elke dag musly (zon kilo schep) met knoflookpoeder en zonnebloemolie...
en ook nog elke dag een appel