Je nieuwe paard komt, en dan ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lestria

Re: Je nieuwe paard komt, en dan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:18

Citaat:
Hoe doen jullie dat dan met een wedstrijd, moet t paard dan ook een dag of 3 wennen?

Dan is het paard wel aan jou gewend en dat scheelt al een hele hoop.

Ik ben van mening dat lekker rijden pas komt als het paard vertrouwen in je heeft. Ik zou dus eerst zorgen dat het paard mij leert kennen en vertrouwen door veel te poetsen, longeren en wandelen (ook langs enge dingen). En pas daarna erop stappen.

anne_bento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:28

mijn pony heb k eerst alleen in de paddock los gelaten, en daarna de andere ponytjes van stal erbij, toen dat helemaal goed ging even een rondje met dr over het weiland gelopen aangezien er greppels in zitten, zodat ze even zag dat die er waren en toen los met de andere paarden in het land, en ze begon meteen rustig te grazen
de volgende dag heb ik 5 minuutjes met dr langs de weg gewandeld en lekker gepoets enz en de dagen erna ook veel gepoets en gelopen, ik denk na ongeveer een week begonnen met longeren (gaat wel over een minishet dus rijden komt er niet in voor)

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:00

Mijn paarden gaan eerst lekker op stal met een beetje kuilvoer om te wennen. Later op de dag mogen ze even los of wandelen aan de hand en wat poetsen en frutten. De volgende dag ga ik er meestal pas voor het eerst op.

ilovelucky

Re: Je nieuwe paard komt, en dan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:04

Bij ons kwam die toen hebben we gereden want bij het proefrijdne had ze al ff in der nieuwe stal gestaan en toen in der stal en er ff bij gebleven kijken wat ze deed en dan een plukje hooi geven als ze voor het eerst in de stal staan.. Toen de volgende dag ook rijden en dan gewoon lkkr poetsen wat je normaal ook doet alleen moet je alles ff voorzichtiger doen..

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:12

.
Laatst bijgewerkt door Loezoe op 19-12-23 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:54

Eerst even over het terrein wandelen en alles bekijken. Dan in een paddock met uitzicht op de andere paarden. Misschien de tweede dag er een keer op klimmen.