pony in 1 dag onder het zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:32

tja, je kan het doen. de kans dat hij braaf is is 80 % omdat hij overdonderd word door alles. mocht je hem kopen en jij gaat er dalijk op, dan is de kans aanzienlijk groter dat hij dan zijn streken eens toont omdat hij dan ongeveer weet waaraan en waaraf!

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:59

Hoe hij zich gedraagt.. Hm.. Ik zou aan mijn oom vragen, wat hij verwacht wat zo'n dier kan gaan doen, als hij zo overdonderd word. Je oom zit er compleet naast, als hij denkt dat een paard zich in 1x super goed gaat gedragen onder het zadel.

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:10

je hebt ook zadelmak maken en verder inrijden
in mijn ogen is alle zadelmak maken zadeltje er op hoofstel er op en keer ruiter rondje laten stappen en dat is het

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:37

oké en dan na het testen hoe hij op het zadel reageert, en jullie kopen hem, is er dan iemand die hem verder kan beleren?
jij of kennis ofzo?

_Dunja_

Re: pony in 1 dag onder het zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:59

Ik zou niet weten waarom niet eigenlijk.
Toen ik mijn pony kocht was er nog nooit iets mee gedaan en ze was 3,5 jaar toen ik haar kocht.
Ik heb dezelfde dag haar hoofdstel ingedaan en een zadel opgelegd en gaan lopen met haar (ernaast).

Het ging prima zonder problemen ik ben nu 3 kwart jaar verder met haar en heb nog niks kunnen ontdekken dat dit slecht is geweest voor haar.
Ik zie het probleem niet.......

Wel wil ik toevoegen dat het wel ligt aan de manier waarop je het hoofdstel in doet en het zadel erop legt.

Sily

Re: pony in 1 dag onder het zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 13:09

Ik dnek niet dat je hier een objectief oordeel uit kan halen.

of het paard is overdonderd en superbraaf of het paard krijgt te veel indrukken en flipt, terwijl hij normaal misschien gewoon leuk te doen is.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 13:13

Ik doe het liever in stukken, en geef het paard de tijd om alles psychisch te verwerken.

Problemen onder het zadel komen er toch vaak pas uit als hij zijn balans een beetje gevonden heeft onder de ruiter en aan hoe een paard zich opstelt met poetsen en aan de hand stappen en voetjes geven ed zie ik echt wel hoe zijn karakter is dus ik vind het een zinloos iets om een paard in een keer zadelmak te maken. Mocht er toch iets fout gaan, dan scheep je iemand anders op met een getraumatiseerd paard want dan wordt het nog een hele klus om hem zadelmak te maken. Als je schrik hebt om met jonge paarden te rijden heb je ook niks aan die ene keer een ruiter erop.

hel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 21:24

loveblacky schreef:
oké en dan na het testen hoe hij op het zadel reageert, en jullie kopen hem, is er dan iemand die hem verder kan beleren?
jij of kennis ofzo?

Ik ga haar verder doorijden, onder leiding van instructrice.

hel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 21:30

Sfiejj schreef:
Hoe hij zich gedraagt.. Hm.. Ik zou aan mijn oom vragen, wat hij verwacht wat zo'n dier kan gaan doen, als hij zo overdonderd word. Je oom zit er compleet naast, als hij denkt dat een paard zich in 1x super goed gaat gedragen onder het zadel.

Ja, maar mijn ouders geloven hem, omdat hij z'n hele leven in paarden heeft gehandeld