wat rijdt beter,chaps of laarzen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:15

Laarzen

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:17

Ik vond dat ik een rustigere en betere beenligging had met rijlaarzen. Omdat ik ook moeite had met het vinden van de juiste maar rubberen rijlaarzen heb ik leren laarzen laten aanmeten...een rib uit mijn lijf.

knightloekie

Re: wat rijdt beter,chaps of laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:34

Omdat ik 2 schroeven aan de binnenkant van mijn enkel heb zitten moet ik wel met laarzen rijden Dus ik ga voor de leren laarzen

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 16:54

leren laarzen zijn wel héél duur als je hooguit 1-2x per week rijdt,als je dagelijks rijdt kan ik het me wel goed voorstellen.
ik hou zowieso mijn laarzen voor de afwisseling en wedstrijden,en dan ga ik ook chaps proberen.nu nog de juiste jodhpurs vinden

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:30

Je hebt ook stevige, harde chaps, samen met een jodhpur geeft je dat ook het gevoel dat je een laars aan hebt. Met dat verschil dat je het risico niet loopt van inzakken van de leren laars, en dat je kunt kiezen om ook zonder die chaps te rijden.

Met deze harde chaps mag je volgens mij ook meedoen aan wedstrijden. Wat bij die suede chaps niet altijd het geval is.

FleurHunter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:36

ik vind chaps veel fijner ze zitten ook soepeler. maar je moet ook wel met paardrijlaarzen rijden want als je nou bijv. een dressuur wedstrijd hebt!

colleen3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:39

ik rijd zelf met chaps, dat vind ik persoonlijk lekkerder rijden.
officiele wedstrijden rijd ik niet, dus daar heb ik geen problemen mee bij onderlinge wedstrijdjes op de manege mag het wel, dus doe ik het gewoon

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:41

Ik ga zeker voor de laarzen. Om een of andere reden vind ik dat gewoon veel fijner rijden Ik heb wel chaps, maar daar zit ondertussen een enorme laag stof op

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:32

Ik vind chaps en laarzen allebei fijn rijden. Chaps heb ik meestal aan als het wat kouder weer is, uiteraard wel met schoenen met een goede hak eronder.

thursje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:48

Vroeger reed k altijd met laarzen.. maar ben overgestapt op chaps wat ik ook niet zo lekker vond.. maar nu rij ik gewoon alleen met timberlands zonder chaps...

En dat rijd egt lekker!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:50

chaps.. met laarzen rij ik niet lekker. Vind chaps beter zitten..

Phrono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:05

Memuska schreef:
Ik kan alleen maar rijden met mijn leren laarzen Chaps vind ik persoonlijk een hel, maar ik denk dat dat komt omdat ik nu eenmaal die laarzen gewend ben Rubberlaarzen vind ik ook een drama, dus ik zou niet weten wat ik van die twee moest kiezen.

Dit heb ik ook.
Ik rijd op 2 verschillende stallen en soms laat ik mijn rijlaarzen wel eens op de ene stal staan en ben ik verplicht met rubberen te rijden. Nou, ik vind het verschrikkelijk! Chaps heb ik ook maar daar ben ik ook niet zo weg van.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:10

Citaat:
ik heb hele stevige rubberen laarzen van Aigle. in de binnenkant zit wat leer verwerkt. ze hebben een extra verstevigde hak. echt de ideale laars

Welke is dit? Ik ben op zoek naar nieuwe rijlaarzen, geen geheel leren.

Leren vind ik toch te duur, ik vind het toch een hele uitgaaf in een keer. liever nog een leuk setje en rubberen laarzen met chaps rijd ik niet echt lekker. ze passen wel perfect maar het voegt gewoon niet. dus zeker weten

laarzen

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:42

Ik denk dat ze de Aigle Ecuyer L heeft of de Aigle Ecuyer XH. Zelf heb ik nog wel eens dat ik met mijn laarzen mijn beugels verlies en dat gebeurd met mijn chaps en schoenen lang niet zo snel. Laarzen vind ik in de zomer eigenlijk ook niet zo fijn omdat als ik mijn rubberen laarzen uittrek de voering helemaal mee gaat en ik ze de dag erna bijna niet meer aankrijg. Binnenkort ga ik lederen laarzen aanschaffen.

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:44

Laarzen (leren) absoluut chaps of rubberen laarzen vind ik niet fijn rijden.

Bamburi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:59

Ik reed altijd met chaps maar als ik een wedstrijdje had deed ik netjes mijn rubberen rijlaarzen aan (ik vond dat echt een hel !!!).

Sinds kort heb ik eindelijk leren rijlaarsen en ik wil niks anders meer!

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:14

leren rijlarzen! en anders leren chaps Ze kunnen allenbij op maat worden gemaakt, dus dat kan geen probleem zijn, behalve dan dat ze wel iets duurder zijn
Vergeleken met die rubbere rijlarzen zijn ze wel duur ja, maar ze zijn het opzich wel waard, als er aan gewend bent wil je idd echt niets anders meer

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:22

Ik vind dat je met chaps beter contact hebt met je pony, en ze rekken inderdaad mee met je kuit. Ook zijn joppers makkelijker uit te trekken en kun je (als je een beetje goede koopt) er een hele dag op lopen zonder blaren of ijskoude voeten (inde winter).
Nadeel vind ik wel dat ze sneller slijten en veel minder makkelijk schoon te maken zijn dan laarzen.
En als je wedstrijden hebt moet je weer heel erg wennen aan het rijden met laarzen.

Laarzen staan, vind ik, wel een stuk netter.

Succes met je keuze.

hel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 09:18

Laarzen, met schoenen en chaps heb ik het idee dat m'n voeten overal heen vliegen.

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 09:52

Ik zweerde altijd bij de chaps met jophurs of stalschoenen. Heb er ook altijd wel rubberen laarzen bij gehad, maar dit was meer voor de wedstrijden. Ik kon dr ook echt niet mee rijden.
Tot ik twee jaar geleden weer eens toe was aan nieuwe laarzen. Toen heb ik rubberen laarzen van Aigle gekocht. Een dressuurmodel, dus wat hoger dan normale rubberen laarzen. Ook had deze laars een versteviging in het voetbed en bij de hak. Nou, echt ze zitten héérlijk!! Ik rijd nu ongeveer even vaak met laarzen als dat ik met chaps& schoenen rijd!!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 09:55

vind chaps heel fijn, gewoon met sportschoenen (moet nog es goeie schoenen kopen voor eronder.)
Maar als het met laarzen moest; dan met op maat gemaakte leren

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 23:01

bedankt voor de reacties allemaal

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:11

laarzen zeker weten!

Ik heb een tijdje met chaps gereden omdat me rubbere laarzen te klein waren geworden.. en toen kreeg ik leren laarzen en oh dat rijd stukken lekkerder vind ik

letziforevr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:51

ik heb beide.
ik vind mijn leren laarzen erg lekker zitten,maar sinds ik op een andere stal sta en meer buiten rijd,draag ik weer meer mijn chaps

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:37

chaps vind ik echt heerlijk. sluiten mooi aan
laarzen absoluut niet (rubberen dan) :R