huidproblemen met de kou

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:36

Ik heb er ook last van,op m'n dijbenen idd,en op 1 van m'n knie'en.Ik werk al een aantal jaar buiten en sinds een jaar heb ik er last van.Ben absoluut niet dik,maar ik vind het wel heel vervelend want het voelt niet echt prettig en gaat ook niet meer weg...dubbele broek helpt wel ja.

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:57

er stond vorige maand ofzo een artikel over in de bit. Ik heb er gelukkig (nog) geen last van. Vervelend lijkt het me wel!

Tassie78

Re: huidproblemen met de kou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 01:57

ik ga maandag naar de huisarts word echt gek van de jeuk

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 11:53

Dat zijn bevriezingsplekken, ik heb ze het eerste jaar dat ik in Zweden zat ook gehad. Zorg voor een goede rijbroek van thermostof die het zweet direct van je huid wegvoert, want dat is wat het probleem veroorzaakt, niet de kou op zich. Direct na het rijden een overbroek aandoen waardoor je benen niet koud worden.

De plekken kun je insmeren met uiercreme of nog beter helosan, dat hielp bij mij heel erg goed.

Bij mij zijn de plekken nog zeker 2 jaar paarsachtig geweest, nu pas begint het iets weg te trekken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 12:01

bevrieszingsplekken?

Ik heb ze ook maar volgens mij krijg ik ze ook als het buten niet vriest hoor

Op dit moment wel aan de topjes van mijn tenen [au]. Voorheen had ik die plekken op mijn handen,vingertoppen, op mijn knieen en bovenop mijn bovenbenen. De zere plekken masseer ik veel ook al is dat vreselijk met die pijn en jeuk. Meestal ben ik die plekken na een maand of 4 wel weer kwijt.
In de winter draag ik nu altijd een extra joggingbroek over mijn rijbroek en ik heb van dat thermo ondergoed aangeschaft, ideaal!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 12:18

Klopt: je krijgt ze eerder bij een temperatuur net boven nul, als het zo waterkoud is. Volgens de Zweedse arts waren het wel degelijk bevriezingsplekken, het komt door het zweet wat op je huid blijft liggen.

Het gekke is dat ik er in Nederland nooit last van heb gehad, en MJ vertelde dat hij het juist in Nederland kreeg, terwijl hij in Zweden nooit problemen had gehad. Ook niet toen hij nog thuis in Noord-Zweden woonde waar het 's winters makkelijk -20 word en je dan buiten in de sneeuw moet rijden.
( en daarmee is ook meteen de theorie aangevochten dat alleen vrouwen met iets meer vet op de bovenbenen er last van krijgen)

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 12:32

ik heb er ook last van gehad. nooit geweten wat het was, maar in de zomer ging het weg.
ik kreeg het niet van het paard rijden, maar omdat ik dagelijks veel in de kou op mijn scooter reed.
ik heb ik weet niet hoeveel broeken aan en een thermobroek, zelfs 2 thermobroeken over mekaar maar ik blijf ijskoude benen houden.
nu heb ik nog niets, maar als het zo koud blijft gaat er wel weer zo'n plek komen.. zit nl al heel klein rood vlekje.. precies op die plek waar die vorig jaar ook zat.

nestosyl is in elk geval fijn voor jetenen en vingers.. ik weet niet of je het ook voor je benen kan gebruiken...

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:29

Ik heb het in mijn knieholtes, inderdaad ook door het zweet. Of het zozeer alleen van paardrijden komt, weet ik niet. Maar ik heb het in de zomer ook, als het warmer dan 25 graden wordt.

Een huidarts heeft me eens aangeraden geen dure middeltjes te kopen maar gewoon Nivea soft, en dat na het douchen te gebruiken. Ook heb ik bij de bodyshop Hennepcreme gebruikt, die hielp wat beter, maar wel langzaam (en dat spul trekt vrij langzaam in )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:47

Heel vervelend, maar je kunt een thermobroek, dus thermo-ondergoed onder je rijbroek gaan dragen,dat helpt echt heel erg goed.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 22:27

udinae schreef:
ik ga maandag naar de huisarts word echt gek van de jeuk

dat had ik ook, das zo vreselijk

Christiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 22:28

ik draag 3 broeken.. dat helpt de plek blijft er maar jeukt niet meer.
heb vandaag ook een thermo broek gekocht

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:30

ik heb het ook en niet alleen op m'n bovenbenen, maar overal, bij mij is het chronisch gordelroos, vorig jaar maart heb ik gordelroos gehad en dat is nooit meer helemaal overgegaan.

Door het koude weer en de droge lucht (verwarming enzo) is het nu heel erg...... ik heb medicijnen tegen de jeuk, wil niet weten hoe het zonder die pillen is

Lermy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:32

Ik heb hetzelfde, alleen dan met mijn handen.
Ik gebruik op aanraden van de huisarts VSM abroflor gelei, dat werkt geweldig!

Christiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 16:24

ik heb kloven op mijn handen na 3 dagen zonder handschoene of creme,.. zijn ze helemaal open en doet het dus zeer en bloed het ook steeds.. baalllll van de kou (en van t voorjaar... weer zonneallergie hiep hoi)

zijn er pillen tegen die jeuk? dat lijkt me fijn heel fijn

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:31

LiSSy schreef:
neopreen chaps van kitt zijn de oplossing! deze zijn water en winddicht en zo wordt de huid dus niet meer zo doorkoud!
www.bluebalance.nl

Ja! En je houdt ook warme voeten met die dingen aan.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:32

maar je krijgt een erg kouwe kont met die dingen.......

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:36

smurf schreef:
maar je krijgt een erg kouwe kont met die dingen.......

3/4 jas aantrekken (en ik heb er ook thermo-ondergoed onder)

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:40

Soms hebben ze bij de Aldi van die lange onderbroeken, thermo-ondergoed. Die heb ik dus ingeslagen.
Dat is echt heerlijk warm, en omdat het geen vocht opneemt, blijft je huid droog. (van transpiratievocht kan je flink afkoelen)

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:21

daar had ik ook altijd last van

had totdat ik met lange chaps ging rijden ,swinters makkelijk (gewoon over de broek die je aan hebt ..) zomers ook heerlijk!
lekker met korte broek bij de paardjes en als ik er op klim even chaps aan , op wedstrijd kan je dan je nette rijbroek aan voor de rest vind ik het ondingen sinds ik de chaps ontdekt heb (ja ook op engelse zadels...windicht moet wel erug lang in de regen rijden wil het doorlekken (lees langer dan 3 uur want ik heb het nog nooit meegemaakt) en lekker warm bij koude (isolerende werking)

Christiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 20:10

thermo ondergoed is fijn! ik heb er een bij een drogistery gekocht. rijdt ook beter dan als ik zon korte broek draag vreselijk. dus dit helpt fijner