Foenegriek

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Loveable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 19:31

Zoals ik hoor is het echt een wondermiddel!!

chelsea82

Re: Foenegriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:54

[quote="NineS"]Ze wil het liever niet maar ik roer het gewoon door de bix zeg maar en dan eet ze het wel.

Een tip als je paard het niet eet als je het door de brok doet.
Doe de poeder dan door een beetje zemelen, doe ik ook en alle paarden eten het dan op.En het voordeel is dat het paard het er niet uit kan proesten.De zemelen maak je een beetje nat dus de peoder zit er goed in.Soms heb je dat het paard een keer proest en de poeder wegblaast.

Mocht je paard zelfs dan de foenegriek niet eten dan raad ik je de HMP poeder aan.Heb zelf 1 hele kieskeurige merrie die absoluut geen foenegriek eet.Ze laat echt het voer liggen, zowel de brok als de zemelen.Zij krijgt nu ook HMP en dan eet ze wel.Deze peoder ruikt ook wel wat lekkerder, misschien dat het dat is.Dat ze de geur van de foenegriek te sterk vindt.Af en toe probeer ik het wel weer eens met foenegriek, maar ze gaat dan snurken en eet het gewoon niet.Met de HMP is er niks aan de hand.

Loveable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 19:57

Oké bedankt voor de tips!! Echt heel erg handig, ik hoop dat ze het gewoon eet En anders ga ik het is mengen met zemelen ofzo idd!

Nikkitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:01

Het is een goed middel. Maar als je paard last blijft houden en het erger wordt in combinatie met andere symptomen ( houd dat in de gaten ) schakel dan toch een DA in.
Mijn kleintje staat tegenwoordig in een binnenstalletje en heeft daar erg veel last van het stof. Nu heeft hij er meer last van en dan krijg ik een siroop voor de luchtwegen. Een weekje, en het is weer voorbij. Helaas is hij hier nu eenmaal heel erg gevoelig voor. Foenegriek helpt wel, maar voorkomt niet altijd.
Mijn kleintje eet het trouwens zo uit de hand. De poeder niet, die mix ik door zijn voer.

muppetmayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:38

Stomme beetje offtopic vraag. HMP kun je ook gewoon bij de ruiterzaak halen? Dan ga ik dat eens proberen. De laatste tijd krijgt ze de korreltjes ook opzij geschoven, ze lust het niet helaas. Het poeder briest ze ook van haar eten af Af en toe krijgt ze het wel door de slobber, maar niet altijd dus.
Dat HMP, wat is dat voor iets? Poeder ofzo?

Carolinef

Re: Foenegriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:25

ik voerde vroeger foeneknof, is mix van foenegriek en knfolook, werkte prima voor de luchtwegen van mijn fjord!

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:58

Een wondermiddel vind ik het absoluut niet.
Naast de foenegriek moet mijn pony wel op stofvrij strooisel staan, anders gaat het net zo goed fout.
Gelukkig kan ik hem tegenwoordig (mede dankzij de foenegriek) gewoon droog hooi geven (dus geen kuilgras/ nat hooi).

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:41

Lieke dat klopt ja, mijn paard krijgt naast de foenegriek altijd nat hooi en staat als enige paard op stal op vlas. Het is dus niet het enige wat we doen, maar deze dingen samen helpen in ieder geval wel tot nu toe.