Wie verzekert zijn paard bij Interpolis?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 22:48

Als je onder de 4500 euro zit, en je hebt een recent keuringsrapport zullen ze niet langskomen. Heb je dat niet dan zal er een inspecteur langs komen. En het ligt aan de inspecteur zelf wat ze doen. In ieder geval zal je moeten stappen en draven op het harde en zachte en op de volte. Kijken ze of ze vreemde dingen zien. Luisteren naar de ademhaling na de arbeid enz. Sommige inspecteurs doen ook buigproeven! (niet allemaal dus)
Ik was alleen uitgebreid verzekerd, en wou er later toch een ziektekostenverzekering bij. Normaal doen ze dat niet. Moet je vanaf t begin doen. Maar toen kwam er wel iemand langs. En zij heeft niet veel gedaan. Maar zij vertelde dit.

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 22:52

Needje schreef:
Als je onder de 4500 euro zit, en je hebt een recent keuringsrapport zullen ze niet langskomen. Heb je dat niet dan zal er een inspecteur langs komen. En het ligt aan de inspecteur zelf wat ze doen. In ieder geval zal je moeten stappen en draven op het harde en zachte en op de volte. Kijken ze of ze vreemde dingen zien. Luisteren naar de ademhaling na de arbeid enz. Sommige inspecteurs doen ook buigproeven! (niet allemaal dus)
Ik was alleen uitgebreid verzekerd, en wou er later toch een ziektekostenverzekering bij. Normaal doen ze dat niet. Moet je vanaf t begin doen. Maar toen kwam er wel iemand langs. En zij heeft niet veel gedaan. Maar zij vertelde dit.

dan komen ze ook niet altijd kijken.
ik had Gino in febr in de verz gedaan en in juli heb ik een ziektekosten verz erbij genomen.
er hoefde niemand langs te komen omdat er in febr iemand geweest was en het paard toen goed was om aangenomen te worden,ze geloofden het wel.

was onder 4500 euro.

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:55

Ik heb mijn paard ruim boven de 4500 verzekerd. incl. ziektekosten.
Was helemaal gekeurd.
Ook bij mij is er geen inspecteur langs geweest.
Bij mijn vorige paard wel.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:37

@ mirgino, bij mij was er de eerste keer niemand van hun langsgekomen, dus misschien dat ze daarom nu wel kwamen.

Ben trouwens heel benieuwd hoe ze zijn met betalen. Want me eerste rekening van de DA gaat zo hun richting op..... (en het wordt een forse!)

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:47

Needje schreef:
@ mirgino, bij mij was er de eerste keer niemand van hun langsgekomen, dus misschien dat ze daarom nu wel kwamen.

Ben trouwens heel benieuwd hoe ze zijn met betalen. Want me eerste rekening van de DA gaat zo hun richting op..... (en het wordt een forse!)

ik heb net weer geld gestort gehad van 2 verschillende dingen.
ik vindt ze lekker snel met uitbetalen.

soms proberen ze eronderuit te komen maar na wat tel. is ze dat niet gelukt

mijn laatste rek was er ook weer 1 van 500 euro!

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:04

Sabiha heb ik als jaarling verzekerd bij Interpolis onder de 4500 euro en uitgebreid voor ziektekosten. De eerste rekening van ong 2000 euro heb ik dan ook voor 80% vergoed gekregen, 20% is eigen risico. Gaf geen problemen. Bij mij is er wel iemand wezen kijken maar die heeft puur naar haar bouw gekeken. Moet wel zeggen dat het per toeval iemand was die ik kende...

Wat ik wel even wil zeggen...
Je verzekerd je paard voor bijv. 4000,- euro. Mocht je paard overlijden, wil niet zeggen dat ze dat geld gaan uitbetalen. Er wordt dan door een onafhankelijk expert bepaald of jouw paard die 4000,- wel waard was voordat hij ten overlijden kwam. Houd daar goed rekening mee als je je paard voor veel geld gaat verzekeren!!!

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:40

Hmm das wel vaag, want als jij een goed sportpaard hebt, dat iets krijgt, is t logisch dat zij m minder waard zullen vinden op dat moment....

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:42

Dat is omdat ik mijn paard voor 4500 euro kan verzekeren zonder dat er een keuringsrapport aan te pas komt. 3 maanden later geef ik haar op als 'overleden', en dan heb ik dus zomaar 4500 euro in mijn handen terwijl ze dat niet waard zou zijn...
Volgens mij gaat het ook zo met hogere bedragen aangezien ze alleen gekeurd moeten worden op gebreken etc... Er wordt geen waarde aan vastgelegd.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:48

Maar hoe bepaal je de waarde van een paard? Het is wat een gek r voor geeft!

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:50

die bepaal je zelf. Zolang je paard ggk is kun je hem verzekeren voor elk bedrag, zolang je de premie maar betaald.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:53

Jawel, maar jij zegt dat als mijn paard zou overlijden, er iemand van buitenaf de waarde van mijn paard komt bepalen. En dat is op zich vreemd. (vind ik dan) Ik vind dat mijn paard dat geld dubbel en dwars waard is. Maar wat als die persoon dat niet vindt?! Dan heb ik al die tijd wel een te hoge premie mogen betalen......

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:57

Ja indd...
Ik werk bij een schade-expertise buro en krijg dat dus regelmatig te horen. Ik heb het gisteren toevallig nog eens nagevraagd omdat ik ook mijn paardje voor een mooi bedrag heb verzekerd... En ze nu de rest van haar leven met een dikke knie door het leven moet.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:20

Ik vind dat ze dan bij aanname van de verzekering moeten kijken of het paard het geld waard is. En als je tussentijds verhoogd ook. Dan voorkom je zulke dingen.
Maar ik zal nog maar eens de polis doorlezen. Want ik heb dit niet gelezen. Als het er niet in staat kunnen ze van mij de pot op!

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 00:42

heb een rekening van 1600 euro gehad.
de da moest het verslag nog inleveren.
Toen hij dat had gedaan had ik het binnen 3 dagen teruggestort op mijn rekening

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 00:45

Bij mij gaat t om 3 verschillende data. Die wel voor hetzelfde "trauma" waren. Moet je dan per keer een eigen risico betalen? Of doen ze het wel bij elkaar? Omdat het dus eigelijk voor 1 iets is?

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 08:12

Needje schreef:
Bij mij gaat t om 3 verschillende data. Die wel voor hetzelfde "trauma" waren. Moet je dan per keer een eigen risico betalen? Of doen ze het wel bij elkaar? Omdat het dus eigelijk voor 1 iets is?

dan betaal je 1 x eigen risico!

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 08:57

Needje schreef:
Ik vind dat ze dan bij aanname van de verzekering moeten kijken of het paard het geld waard is. En als je tussentijds verhoogd ook. Dan voorkom je zulke dingen.
Maar ik zal nog maar eens de polis doorlezen. Want ik heb dit niet gelezen. Als het er niet in staat kunnen ze van mij de pot op!

Ik zou het navragen bij de maatschappij en op papier laten zetten...

Ziolette

Re: Wie verzekert zijn paard bij Interpolis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 09:18

Velvet is als veulen bij Interpolis in de verzekering opgenomen (uitgebreid + uitgebreide zk) voor 3500,-, toen kwam er een inspecteur langs. Ze is als veulen niet gekeurd (zelf gefokt), als jaarling is de verzekering verhoogd naar 4500,- euro en dat ging zonder dat ik iets op hoefde te sturen of dat er iemand langs kwam. Sinds vorig jaar is ze weer omhoog gegaan in de verzekering, we hebben haar toen klinisch + röntgenologisch laten keuren. Rapport verzonden, bedrag werd verhoogd zonder dat er iemand langs kwam. Nu stond de keurend arts ook op het lijstje van DA's die voor Interpolis rechtstreeks kunnen keuren.

Rytir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 09:25

mirgino schreef:
Needje schreef:

In feite betaal je wel hetzelfde bedrag; stel je hebt drie keer een rekening van €100,- dus in totaal €300,- .
20% van 100 x 3=60 en
20% van 300,- = 60 (in praktijk is het niet zo want je eigen risico bij interpolis start met €40,- , bij mij ten minste)

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 09:34

griebels schreef:
Wat ik wel even wil zeggen...
Je verzekerd je paard voor bijv. 4000,- euro. Mocht je paard overlijden, wil niet zeggen dat ze dat geld gaan uitbetalen. Er wordt dan door een onafhankelijk expert bepaald of jouw paard die 4000,- wel waard was voordat hij ten overlijden kwam. Houd daar goed rekening mee als je je paard voor veel geld gaat verzekeren!!!

Ik heb 3 paarden over laten nemen door de verzekering (2x teruggekocht (Amev) en 1x meegegeven (Interpolis)) en 1 keer een verzekerde ongeboren vrucht verloren toen de (niet verzekerde) merrie overleed. Er is nog nooit iemand langs geweest om te kijken of ze de verzekerde bedragen waard waren. Alles werd telefonisch en schriftelijk afgehandeld, geen kip gezien.

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 10:49

[/quote]

[/quote]

In feite betaal je wel hetzelfde bedrag; stel je hebt drie keer een rekening van €100,- dus in totaal €300,- .
20% van 100 x 3=60 en
20% van 300,- = 60 (in praktijk is het niet zo want je eigen risico bij interpolis start met €40,- , bij mij ten minste)
[/quote]

klopt helemaal

je betaald 1x 40 euro en dan 20% van de rest[/quote]

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:12

mirgino schreef:
Needje schreef:

ik heb net weer geld gestort gehad van 2 verschillende dingen.
ik vindt ze lekker snel met uitbetalen.

soms proberen ze eronderuit te komen maar na wat tel. is ze dat niet gelukt

mijn laatste rek was er ook weer 1 van 500 euro!

En betalen jullie de rekening ook eerst voordat je hem zelf betaald? Ik vind dat voorschieten wat eigenlijk moet vaak zo lastig je moet het geld net hebben. Tot nu toe is het mij gelukt maar wat als je het niet voor kunt schieten?

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:32

ik betaal eerst.

de DA wil zijn centen altijd snel hebben,en voordat de verz het rapport krijgt en goedkeuring geeft gaat wel even overheen.

Ziolette

Re: Wie verzekert zijn paard bij Interpolis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:42

Ik betaal de rekening ook altijd eerst zelf. Tegen de tijd dat het geld uitgekeerd wordt ben je minimaal 1,5 week verder als je de boel tenminste dezelfde dag dat je de factuur binnen krijgt opstuurd naar de verzekering. De veearts moet ook eten . Over het algemeen hebben we wel genoeg buffer om de complete factuur te betalen.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:03

Mijn DA is niet zo snel met de rekening. Ik denk dat ik het geld van de verzekering eerser heb als de officiele rekening...

Hmm, het was toch een eigen risico van 20% met een minimum van 40 euro? Dat zou betekenen dat je niet extra die 40 euro moet dokken toch?