Hoe paard op eigen naam zetten??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

TobyW

Re: Hoe paard op eigen naam zetten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:07

Het paspoort van mijn paard (zonder afstammingspapieren) is van KNHS. Ik heb het dus ook naar KNHS gestuurd om het paard op mijn naam te zetten. Kost geloof ik 14 euro...

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:08

Bij ons staan er een paar blz. in zn paspoort over. Dan moet je allemaal zaken invullen, handtekening enz.
Verder weet ik het ook niet.

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 15:33

de een heeft het over 80 euro, ander weer over 14...

hoe zit het nou?

Probleem is namelijk iemand die ik ken heeft een veulen gekocht en de schoonfamilie heeft het geld voorgeschoten (€350) Nu is de schoonfamilie opeens best gek op het veulen en beslissen zomaar even dat ze het veulen hebben willen omdat ze hem betaald hebben en dat ze de papieren dus ook willen hebben!!

Dit komt uit totaal onverwachte hoek, het veulen is van het meisje en de schoonfamilie heeft alleen geld voorgeschoten.

Nu ze het bedrag terug willen geven nemen ze het niet aan, en beweren dat het veulen van hun is...

Hebben jullie een oplossing?

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:17

Als je bij de KWPN het paard op je naam wilt laten registreren moet je dus lidmaatschapsgeld betalen, dat zal die 80 euro zijn.

Je mag zelf geen veranderingen, toevoegingen etc. in het paspoort aanbrengen.

Tja, Nimmerdor... is een moeilijke en makkelijke kwestie...
waar ik je geen antwoord op kan geven.
Het meest verstandige zou zijn dat beide partijen om de tafel gaan zitten en dit uitpraten...
En de laatste plaats zal dan toch niet de rechtbank moeten zijn....

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:57

om je paard over te laten schrijven moet je lid zijn van het kwpn. dat kost per jaar 75 euro en eenmalig 5 euro. totaal 80 euro dus.

is het veulen al gechipt? want zo niet, dan zou het ook goedkoper moeten kunnen begrijp ik hier uit andere verhalen.

en nou hoor ik ook weer 14 euro....

morge nog maar eens naar het kwpn bellen of ik ook gewoon mijn naam in het paspoort kan laten zetten zonder lid te worden.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:40

Chippen incl. paspoort kost 40 euro aan huis door een PPC.
Alleen chippen door bijv. DA zit rond de 20 euro (excl. voorrijkosten)
Ik had een pony die een paspoort heeft en een chip maar de chip was nog niet geregistreerd, dat koste mij toen 20 euro incl. op naam zetten.
Echter alleen op naam zetten kost ook 20 euro (snap je het nog? )

Je kunt ook gaan shoppen om te kijken waar je het goedkoopste kunt laten chippen en registreren, alleen is de overgangsregeling voor stamboek paarden en pony's verstreken en kunnen de stamboeken je aanvraag door sturen naar bijv. de KNHS.

Op www.wpcv.nl staan/stonden de tarieven vermeld voor het chippen en registreren van de paarden.

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 21:32

paardje is al gechipt

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:49

misschien toch gewoon even naar het kwpn bellen?
(neem ff aan dat het een kwpn veulen is)

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 09:41

ja is kwpn er

droebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:44

Alane schreef:
En die stamboekpapieren zijn geen juridisch bewijs van eigendom.. dus wat dat betreft heeft het geen enkele meerwaarde om het bij een stamboekvereniging op naam te laten registreren.

Hier ben ik niet helemaal mee eens. Je hebt gelijk dat stamboekpapieren geen juridisch bewijs van eigendom is maar hoe meer papieren jij hebt waaruit blijkt dat het paard op je naam staat, hoe meer bewijs jij hebt dat hij van jouw is. dus ik denk dat het wat dat betreft toch wel zinvol is om het paard op je naam te zetten.

dus stamboekpapieren en paspoort op jouw naam, dierenartsrekeningen, bankafschriften waaruit blijkt dat jij de kosten van het paard betaald en aankoopsbewijs/contract dat jij het paard betaald hebt.