Paard gaat veel te hard de trailer uit

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 09:31

Mijn pony ging er op zn achterbenen in en kwam er ook altijd zo weer uit. Ik ben hem een tijdje voor gaan uitladen en mertkte dat hij dat helemaal niet eng vond. Na een tijdje voor het eerst weer achterwaarts geprobeerd en dat gaat nu stukke beter. Nog wel twijfelachtig maar zonder gevaar in ieder geval. Mischien is dat eens een idee.

Gulpje

Re: Paard gaat veel te hard de trailer uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 10:13

Stravero: Ik kan zelf ook enorm goed fluisteren, scheelt weer een hoop cash

Engeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:44

Anouar15 schreef:
Ga eens oefen zonder trailer. Vooral achteruit over een balkje wil vaak helpen. Dat vinden ze enorm moeilijk, maar ze worden wel bewuster van hun achterbenen bij het achteruit lopen.

Loop een stukje de klep op en weer achteruit. Iedere keer een stapje verder.

Das wel een goede idd! Ga ik morgen wel oefenen bij t springen
Leuke avatar heb je trouwens!

passie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 08:57

Bofke deed dat ook. Het was best gevaarlijk want als me moeder de stang niet op tijd los kreeg liep die gewoon door.
Dus hebben we het zo gedaan:
Me moeder zorgde dat ze de klep los had zodat ze die alleen maar naar beneden hoefde te doen.
Ik ging Bof alvast los maken en als die los was gaf ik een gil deed ze de klep naar beneden en de stang los maken. In die tussentijd gaf ik bof snoepjes zodat die bleef staan.

In het begin als de snoepjes op waren ging die er meteen uit. Maar na een tijdje begon die te snappen dat die moest wachten en liet ik hem ook nog even wachten ook al was de stang er al uit.
Nou een tijd en veel geduld later wacht die net zo lang tot dat ik zeg dat die mag lopen.

Hij doet het zelfs zo goed dat als ik tegen mensen zeg dat die dat deed ze me niet eens geloven

Succes ermee!

Babootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 09:38

Longeerlijn idd niet doen!! Zal het paard nog meer in paniek raken.
Veel oefenen is de remedie. Zo te horen ben je zelf ook gespannen en verwacht je dat ze achteruit gaat rennen. Misschien kun je beter iemand anders vragen om met haar te oefenen, omdat je paard ook op jouw spanning reageert. Als met haar oefent, zet haar dan in de trailer, niet vastzetten met wat lekkers en niet de stang achter dicht, zodat ze eraan went dat de trailer een fijne omgeving is en ze zich niet opgesloten voelt. Trek er een hele dag voor uit en laad haar een paar keer op en af. Afleiden en wat lekkers voorhouden en vooral zelf rustig blijven helpt in veel gevallen al genoeg.