Leren laarzen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:12

Rijlaarzen zijn er voor om te rijden, dat is dus ook precies wat je moet doen, fietsen traplopen en etc zorgen er alleen maar voor dat laarzen verkeerd inzakken en dat je valse vouwen overhoud.

Je laarzen natmaken moet je NOOIT doen, je laars kan er zwaar van beschadigen!(lijm dat tussen de binnen en buiten laag zit kan los raken, en je laars kan een heel ander model aannemen en als je laarsen gecoat zijn kan de complete coating loslaten!)
De levenduur van je laars wordt dus erg verkort.

Het beste advies, gewoon gaan rijden, en als je erg last hebt van je knieholte kan je tijdelijk een paar verhogingen kopen.

Leren laarzen inlopen is erg pijnlijk maar als je ze niet gewoon inloopt/rijd zal je op den duur merken dat er of valse vouwen inkomen of als je ze nat hebt gemaakt de laars goed kan beschadigen!

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:03

precies aafje87 dat bedoelde ik dus te zeggen! dat als je gaat fietsen of traplopen ze verkeerd kunnen inzakken

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:08

Klopt! Ook autorijden is niet goed. Tenminste, mijn linkerlaars is door het intrappen van de koppeling niet echt mooier geworden.

Verder ben ik denk ik een uitzondering, want mijn laarzen zaten direct goed. Geen blaren, zere knieholten of wat dan ook. Kon ze ook al direct normaal aantrekken. Ze waren op maat gemaakt maar eigenlijk niet duurder dan gewone laarzen.

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:24

Ik heb ook Rectiligne laarzen. En het inlopen heeft even tijd nodig maar daarna zitten ze als een huis. Hele fjine laarzen. Ik heb ze straks 3 jaar en loop er dagelijks mee, ook het uitlaten van de honden doe ik er mee evenals bijvoorbeeld boodschappen. Ze beginnen nu te slijten en ik zal binnenkort voor andere zolen.

Maar echt goeie laarzen voor een fatsoenlijke prijs!

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:39

Ik las ergens water erin laten lopen. Dat zou ik ook niet doen. Maar natte kranten/handdoel lijkt mij niet erg. Hoe zit het dan met in de regen rijden, dat zou dan ook niet kunnen?

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:47

Jennifer schreef:
Ik las ergens water erin laten lopen. Dat zou ik ook niet doen. Maar natte kranten/handdoel lijkt mij niet erg. Hoe zit het dan met in de regen rijden, dat zou dan ook niet kunnen?

In de regen worden ze een heel stuk minder nat als dat er 12 uur of langer water in de laars staat.
Met de regen wordt alleen de buitenlaag nat en blijft de binnenlaag droog.
Als je ze vol laat lopen wordt het leer door en door nat, leer heeft na een regenbui zeker 24 uur nodig om te drogen, als leer door en door nat is duurt het zeker een dag of 4 voordat het leer weer droog is!(en in die tijd is de kans zeer groot dat het leer zich verkeerd zet of dat de lijm loslaat)

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 20:07

ok heel erg bedankt voor jullie adviezen
Ik vind idd ook dat ze dat in de winkel gewoon erbij moeten zetten
water in mijn laarzen ziet mijn moeder helemaal niet zitten dus dan kan ik dat maar ook beter niet doen
Maar ik heb ze inmiddels al een stuk soepeler en morgen stap ik er voor het eerst mee op een paard
Nou, buiten mijn hak en mijn knieholte heb ik het overleefd
Ik liep er vandaag al stukken beter op
Maarja, er wordt dus gezegd dat ik gewoon veel mee moet rijden, dus ga ik dat maar doen he

Sophiee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:25

Weet iemand trouwens of het erg is als je af en toe een stukje door de modder gaat? Niet ver en niet vaak, en daarna worden ze schoongemaakt.
Kan dat kwaad?

Jark

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:48

Haha het is wat! Ik heb laarzen op maat laten maken voor maar 120 euri !!! In raamsdonksveer (vlakbij breda) en ze deden alleen de 1e x rijden een beetje pijn. Ik heb ze nou bijna 2 jaar en ze doen t nog steeds fantastisch, als ze kapot gaan kun je ze voor een kleine prijs laten maken bij dezelfde man die ze gemaakt heeft.

ideaal!

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 16:51

Sophiee schreef:
Weet iemand trouwens of het erg is als je af en toe een stukje door de modder gaat? Niet ver en niet vaak, en daarna worden ze schoongemaakt.
Kan dat kwaad?

Als je ze daarna ze gelijk met een vochtige doek schoonmaakt is er niets aan de hand, geef ze wel de tijd om weer te drogen!