Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
kvika schreef:runningkawa schreef:Dat lijkt me logisch
als het pijn doet is het zeker mishandeling
Hier is daar geen sprake van, dus waarom zou het dan mishandeling zijn?
nou weet natuurlijk niet het fijne ervan en hoe het precies in z'n werk gaat. maar ik denk dan, hou zelf maar eens je hand boven een kaars.
dat is toch ook geen pretje!
mijn mening is dat als je die haren zo nodig weg wilt hebben knip ze dan af!
maar ik ben gek
kvika schreef:nou weet natuurlijk niet het fijne ervan en hoe het precies in z'n werk gaat. maar ik denk dan, hou zelf maar eens je hand boven een kaars.
maar ik ben gek
Maar dat is niet de bedoeling. Beweeg zelf maar eens een brandende aansteker over je arm, doet echt geen pijn (stinkt wel).Citaat:alleen, vind ik wel dat je nu dus moet gaan uitkijken dat niet mien muts gaat denken bij d'r verzorg pony kom, laat ik eens me baard haren van me paardje wegbranden.
als dan niet goed weet wat je doet blijf ik het een eng vinden.

Bij dit paard werd het alleen onder de kin gedaan (dat stukkie waar je de neusriem vastdoet).
Anoukie schreef:patos schreef:Idd, wanneer het goed gebeurt merkt het paard er niet veel van. Persoonlijk pak ik liever de tondeuse.
Ik ook.

kvika schreef:runningkawa schreef:Dat lijkt me logisch
als het pijn doet is het zeker mishandeling
Hier is daar geen sprake van, dus waarom zou het dan mishandeling zijn?
nou weet natuurlijk niet het fijne ervan en hoe het precies in z'n werk gaat. maar ik denk dan, hou zelf maar eens je hand boven een kaars.
maar ik ben gek

runningkawa schreef:Ik doe het zelf ook
veel mooier dan de scheermachine
ze voelen er niks van
want alleen de lange haren smeulen weg.
Waar het dichter op elkaar zit brand het niet.
(of je moet idd de kaars er lang onderhouden, maar dan ben je een stomme oen)
En het enige waar ze soms op reageren is de rook/geur
Maar zijn ze ijzers gewend, moet ik de eerste nog tegen komen die niet gewoon blijft staan.
Zou het pijn doen, reageren ze wel anders.
Zelfs jonkies, of paarden met flink karakter blijven gewoon stilstaan.
Naja..
?

Glossi schreef:
Taaclover, is zo'n kaars niet heet bij de oren?

jennifer87 schreef:vlasta schreef:hahahahaha volgens mij ben ik de enige die niks doet met die haren ik laat ze lekker zitten.
Ik denk maar zo: ze zitten er niet voor niks (al weet ik de reden niet waarom ze er zitten)
het zijn voelsprietenvoor een paard
alsze echt lang zijn haal ik er gewoon een klein stukje af met de schaar
MarijeR schreef:Ik brand ook altijd de haren onder de kaak weg. Veel mooier dan knippen/scheren en de dieren zijn er ook veel makkelijker mee dan als ik met een tondeuse onder die kaak zit te pielen.
Zeker bij veulens werkt branden ideaal. Ze merken het vaak niet eens.
Ga maar eens bij een klein veulen met een opscheermachine aan de gang, dat geeft meer gedoe dan even met een aansteker onder het hoofd langs...
Shezzit schreef:MarijeR schreef:Ik brand ook altijd de haren onder de kaak weg. Veel mooier dan knippen/scheren en de dieren zijn er ook veel makkelijker mee dan als ik met een tondeuse onder die kaak zit te pielen.
Zeker bij veulens werkt branden ideaal. Ze merken het vaak niet eens.
Ga maar eens bij een klein veulen met een opscheermachine aan de gang, dat geeft meer gedoe dan even met een aansteker onder het hoofd langs...
Bij een veulen??? Waarom worden die in godesnaam getoilletteerd? Is dat voor de keuring? Krijgen paarden daar hogere punten als ze minder haar hebben? Want verder hoeft een veulen toch nog helemaal niks? Leg uit leg uit want ik snap er steeds minder van!

vlasta schreef:hahahahaha volgens mij ben ik de enige die niks doet met die haren ik laat ze lekker zitten.
Ik denk maar zo: ze zitten er niet voor niks (al weet ik de reden niet waarom ze er zitten)