.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:30

Sjonniej schreef:
Denk je dat er bij jullie in de omgeving vraag naar is??
Het lijkt mij persoonlijk niet trouwens. Nu kom ik niet tot nooit in Friesland, maar wat ik van Friesland weet is dat veel mensen zelf al een stalletje met een weitje hebben. En die 3 die dat niet hebben, plaatsen hun paard voor een appel en een ei bij een vriend.

Ik denk niet dat het echt rendabel is bij jullie. Maar aan jullie de opdracht om dat uit te zoeken, of er wel vraag naar is, anders maak je kosten voor niets.

Er is in drachten al wel een pensionstalling die ook redelyk vol zit!
En ja das niet bepaald voor een appel en een ei..

45u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 11:44

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 17-03-22 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:50

Ik wil nog even zeggen..

In Friesland geld ook een mestwet sinds 1 Jan

Je moet er rekening mee houden dat al je meer dan 7 paarden op stal hebt dat je dan moet gaan betalen voor mestafvoer. En dat je zelf een mestopslag moet hebben en een mogelijkheid om het zelf weg te brengen over het land te strooien.
Nu las ik dat je best veel land hebt, maar houd hier ook rekening mee..

Jasmijntje_

Re: Pensionvraag, zo veel mogelijk reacties graag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:53

manonnetjoe schreef:
Volgens mijn bazin kun je niet rondkomen van alleen pension, je zult dan ook iets van handel erbij moeten doen. Ik weet niet of dit dan jullie inkomen wordt of dat het iets is voor erbij, maar wij hebben 14 ha, waarvan 10,16 grasland is en ook gebruikt wordt voor hooi/voordroog. We hebben rond de 35 boxen, binnenbak 20 x60, buitenbak 20 x 40, wasplaats/solarium, super buitenrijmogelijkheden, roundpen en er komt binnenkort een stapmolen. Je betaal 310 euro p/m, maar dan heb je ook wat , en alles wordt voor je gedaan; mesten voeren enzo.

310 EURO IN DE MAAND??
Dat vind ik persoonlijk echt veel te veel.
Maarjaa, dat kan ook aan mij liggen..

Jasmijntje_

Re: Pensionvraag, zo veel mogelijk reacties graag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:56

Maar ik denk dat wel veel mensen het graag willen hoor.
Zelfs in Friesland zijn er genoeg mensen die daar belangstelling voor hebben (denk aan mensen uit dorpen enzo..)
Dus ik vind het een heel goed idee.
Kijk inderdaad even bij mensen uit de buurt hoeveel die ervoor vragen.. Gewoon hier en daar wat rondvragen..
Succes he?
Groetjess