Wat vinden jullie van bellen op een paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 11:38

Als ik buiten ga rijden heb ik mijn mobiel altijd bij me. Ik bel soms ook weleens te paard (nja...tegenwoordig niet meer, want niemand belt me tegenwoordig meer Haha! ). Kun je zeggen dom, maar als je van je paard weet dat je hem kunt vertrouwen (en andersom natuurlijk) en je weet dat hij niet van het beltoontje schrikt, dan kan het volgens mij gerust. Je moet daar alleen wel 100% zeker van zijn. Het is niet zo dat als ik te paard zit dat ik expres ga zitten bellen. Ten eerste vind ik dat irritant als ik net ergens mee bezig ben, en ten tweede doe ik het inderdaad liever niet. Maar in uiterste noodzaak, of als ik gebeld word, dan neem ik rustig op. Kwestie van eigen risico.
SMS'en doe ik nagenoeg nooit meer tegenwoordig, maar dat kan ik ook blind. Dus dat zou niet uitmaken.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-02 13:10

ach colllin zal ik je dan een keertje bellen Tong uitsteken
Maar wie heeft er dan zon oordopje, pf das tog wel erg veel moeite je gaat je tog niet voorbereiden op een gesprek Verward Haha!
doeg lydia

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 14:24

Ik heb mijn mobiel altijd mee, waar ik ook heen ga.
Zodat als er wat is, ik kan bellen.
Als ik bijv strand in het openbaar vervoer en mijn moeder me moet ophalen en dat soort spul.

Het afgelopen halfjaar heb ik met mijn paardje op een pensionstalling in de buurt gestaan, niet ver weg en als het licht was, fietste ik er altijd ook wel heen, maar toen de winter er aan kwam, vond mijn moeder dat een beetje gevaarlijk, dan werd ik dus opgehaald met de auto.
Dan belde ik altijd ff van te voren van zo en zo laat kun je me ophalen.
Ook de da, hoefsmid ed staan in mijn telefoonboek.

Ik heb een gewoon en een vip telefoonboek en ik kan instellen dat ik alleen gebeld wil worden door het vip-boek.
Daar staan dus alleen de belangrijke nummers in, zoals mensen van stal (als ik er niet was en zij wel en als er dan wat mis was met mn meissie), thuis en belangrijke nummers dus voor mn paardje en (als ik er een heb) mijn vriendje en enkele zeer goeie vriendinnen.

Als ik naar buiten ga, heb ik hem dus ook automatisch bij me.
Vooral om te bellen als er wat met mij of Chriss gebeurt, maar ook om gebeld te worden zoals bijv mn moeder als die ongerust wordt (en andere vip's dus) als het een beetje uitloopt.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 14:33

Chrystal-gek schreef:
Ik heb mijn mobiel altijd mee, waar ik ook heen ga.
Zodat als er wat is, ik kan bellen.
Als ik bijv strand in het openbaar vervoer en mijn moeder me moet ophalen en dat soort spul.

Het afgelopen halfjaar heb ik met mijn paardje op een pensionstalling in de buurt gestaan, niet ver weg en als het licht was, fietste ik er altijd ook wel heen, maar toen de winter er aan kwam, vond mijn moeder dat een beetje gevaarlijk, dan werd ik dus opgehaald met de auto.
Dan belde ik altijd ff van te voren van zo en zo laat kun je me ophalen.
Ook de da, hoefsmid ed staan in mijn telefoonboek.

Ik heb een gewoon en een vip telefoonboek en ik kan instellen dat ik alleen gebeld wil worden door het vip-boek.
Daar staan dus alleen de belangrijke nummers in, zoals mensen van stal (als ik er niet was en zij wel en als er dan wat mis was met mn meissie), thuis en belangrijke nummers dus voor mn paardje en (als ik er een heb) mijn vriendje en enkele zeer goeie vriendinnen.

Als ik naar buiten ga, heb ik hem dus ook automatisch bij me.
Vooral om te bellen als er wat met mij of Chriss gebeurt, maar ook om gebeld te worden zoals bijv mn moeder als die ongerust wordt (en andere vip's dus) als het een beetje uitloopt.


Wat voor telefoon heb jij? Haha!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 17:40

Citaat:
Wat voor telefoon heb jij? Haha!


Waarom vraag je dat XoNo?
Om mn vip-boekje? Haha.
Maargoed, ik heb een Siemens C35 (is dus niet de nieuwste, het enigste nadeel eraan is dattie weinig smsjes kan opslaan) en ben er verder heel tevreden mee.

Heeft ook tril-alarm, dus als mijn paard panisch gaat doen op het geluidje kan ik um altijd nog op tril-functie zetten (of eerst laten trillen en dan pas geluid of andersom of beide).

Ik heb mijn paard ook min of meer mobiel-proof gemaakt.
Na het rijden heb ik eens een keer mijn mobiel gepakt en alle geluidjes laten horen in alle volumes.
Ok, de eerste keer vlogen we de bak door, teugels in 1 hand en de mob in de andere met het geluid erop, maar daar was ik op voorbereid.
De keren daarop ging het wel goed.
Ook het geluid in stal laten horen enzo en bij de voerbak terwijl er eten inlag en ze ging uitzich zelf wel naar de voerbak.
Dat vind ze dus niet meer zo eng.

Maar ik bel er niet mee op het paard als het niet nodig is.
Smsen ook niet (zeker buiten niet) maar ik heb wel eens mijn mobiel gepakt om een smsje te versturen toen ik nog op het paard zat (lees uitstappen, anders niet, ookal krijg ik er op dat moment eentje binnen).
Volgens mij heb ik nog nooit op het paard gebeld, maar wel gesmsed dus (maarja, dat was in de binnenbak terwijl ik er alleen en aan het uitstappen was).

Enne, ik heb ook zo'n ding waarbij je je mob gewoon in je zak of waar dan ook kan laten zitten en met een snoertje richting je oor en een clipje om aan je jas oid vast te maken en dan nog zo'n dingetje waar je in kan praten en mee uit en aan kan zetten.

Je hoeft dan alleen maar de knop in te drukken en verder is het handsfree.

Mer1980

Berichten: 18993
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 18:29

Het is best heel gevaarlijk en ik raad het iedereen af om te bellen op je paard.

MAAR,

Ik doe het ook wel eens. schaam schaam. Het staat best Aso. Maar ja... Mensen maken fouten. Als ik er nu eens heel hard afpleur wanneer ik bel dat ik het dan afleer ofzo? Ik weet het niet. Schijnheilig

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 18:30

'k Neem eigenlijk altijd mijn telefoon mee. Ik rij dan ook meestal buiten en dan ook meestal alleen. Ritten van 2 uur of meer. Mocht er iets onderweg gebeuren, dan ben je niet van evt boeren afhankelijk. Als ik een dagrit maak, spreek ik meestal met Marc af dat hij mij tussen de middag even belt. Meestal probeer ik het zo te kienen met eten dat hij mij belt als ik naast paard sta. Maar dat lukt dus niet altijd (hij werkt in een winkel en heeft geen vaste eettijden, als het rustig is, eet hij een hapje). Het is dan erg prettig om te laten weten waar je zit, en hoe laat je denkt thuis te zijn. Als het dan veel later wordt, dan kan hij me nog eens bellen, maar als mijn mobiel dan op is (accu is niet meer zo best), weet hij ook in welke hoek hij me ongeveer moet zoeken (als ie zou gaan zoeken).

Ik kreeg vorig jaar ook eens naar mijn hoofd van wandelaars: nou die belt ook op paard. Ik denk ja, maar ik heb er wel een reden voor.

Ík plan mijn routes meestal niet, kijk alleen thuis op de kaart: welke kant gaan we nu weer eens op?

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 18:34

Aanvulling: bovendien wil ik in een dienstweekend ook kunnen rijden. Als ik mijn mobiel bij stal laat liggen hoor ik hem niet, niet echt handig, als mijn baas mij dan bij een spoedgeval nodig heeft....

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 18:34

tja het is wel handig als je een mobieltje bij je heb voor als er iets mocht gebeuren, maar ik zou hem dan zeker wel op "stil / trillen" zetten zodat je paard niet zal schrikken in het geval dat je gebeld wordt.

zelf rij ik tegenwoordig niet meer buiten, maar als ik naar les ga dan laat ik hem lekker in mn auto'tje liggen... na de les kijk ik of ik een oproep gemist heb.

ik vind het overigens wel heel dom als je van die mensen zie rijden en dan zitten te bellen of sms-en.... ten eerste omdat ik het onveilig vindt en ten tweede waar ben je nou mee bezig met rijden of met bellen/sms-en?????

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: Wat vinden jullie van bellen op een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 07:43

avantilover schreef:
Ik zie het steeds vaker bellen op je paard, ik vind het nogal onverstandig voor als je buiten rijd, wat vinden jullie ervan. Doen jullie het weleens, Of nooit Schijnheilig Ik doe het nooit ik wordt trouwes toch nooit gebelt Huilen Haha! Maar ik neem hem niet eens mee op het paard!
Nou jullie mening nog!
doeg groetjes lydia


Als ik al bel is het naar 112 of de veearts. Helemaal niet meenemen vindt ik onverstandig. Maar das puur omdat ik de ervaring heb dat mijn vorige paardje tijdens een buitenrit een longbloeding kreeg. Nou dan ben je maar wat blij dat je een mobieltje mee hebt tijdens een buitenrit.
Viv

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 08:31

Ik neem altijd een mobieltje mee voor als er wat gebeurt, maar ga zelf nooit iemand opbellen als ik op een paard zit.
Ik heb wel eens gehad dat mijn man MIJ belde, toen ik na een buitenrit bijna thuis kwam, het laatste stukje in stap met lange teugel zeg maar.
Toen heb ik geprobeerd op te nemen, maar ik was net te laat en dacht ik bel hem wel terug.

Zelf gaan sms-en of bellen terwijl ik rij doe ik dus nooit, ik doe het al zelden als ik fiets: handremmen Haha! ...

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 10:14

ik heb m dag en nacht bij me... als ik al ga buitenrijden(komt niet veel voor!) dan zet ik het geluid uit.. maar ik vind het toch belangrijk om hem bij me te hebben.... en als ik binnen rij da nligt hij op de bakrand...sms-en te paard doe ik niet..vindt dat toch wel heel link... en als ik les heb staat ie uit.. lekker rustig... Haha!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 10:29

Heb het wel een keer meegemaakt, liep in het bos, langs een weg waar ook auto' s rijden, werd gebeld en vlak daarna kwam er een knalrode auto met heel harde muziek langsrijden. Paard zag hem niet aankomen, en ging aan de kletter. Nou is het niet zo'n heel moeilijk paardje, maar wel sterk, dus heb hem maar (bijna) tegen een boom op gestuurd, stond ie vanzelf stil, maar dat was wel ff schrikken! (kon er daarna wel weer om lachen hoor, eigen schuld moet ik maar niet gaan bellen) Maar iig: Het is handiger om twee handen te hebben als je paard aan de hol gaat dan een, dat heb ik wel gemerkt!!

xxx

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 16:37

tja het staat aso..nnogal zelfs, maar als er iets is is het wle handig..dus alleen als het nodig is..dan is het niet erg..

Nijntje

Berichten: 186
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 16:41

Stom, stom, stom.... net als bellen in de auto... gewoon niet doen!! Je hebt je volledige aandacht nodig en die verlies je als je aan het bellen bent.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 18:52

Riëtte schreef:
'k Neem eigenlijk altijd mijn telefoon mee. Ik rij dan ook meestal buiten en dan ook meestal alleen. Ritten van 2 uur of meer. Mocht er iets onderweg gebeuren, dan ben je niet van evt boeren afhankelijk...

..... Het is dan erg prettig om te laten weten waar je zit, en hoe laat je denkt thuis te zijn. Als het dan veel later wordt, dan kan hij me nog eens bellen, maar als mijn mobiel dan op is (accu is niet meer zo best), weet hij ook in welke hoek hij me ongeveer moet zoeken (als ie zou gaan zoeken).

...Ik kreeg vorig jaar ook eens naar mijn hoofd van wandelaars: nou die belt ook op paard. Ik denk ja, maar ik heb er wel een reden voor.

...Ík plan mijn routes meestal niet, kijk alleen thuis op de kaart: welke kant gaan we nu weer eens op?


*grijns* dit kan ook mijn reactie zijn! Ik heb hem dus ook altijd mee. (toen we de ruiterpas-proef hadden, riep de voorste ook luid, zodat de examinatoren het konden horen Knipoog : "Heeft er iemand een hoefkrabber mee?, Heeft er iemand een mobiel mee?" Dat vonden de heren examinatoren erg verantwoordsbewust Schijnheilig !)
ik zal niemand bellen vanaf het paard en mocht ik al eens gebeld worden: Het stoort mijn paarden niet als de telefoon gaat, maar ik zeg altijd -als ik niet aan het nr. zie wie het is- "sorry, zit nu op het paard, ik bel straks wel even terug, of is het héél erg belangrijk?"

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Re: Wat vinden jullie van bellen op een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-02 20:12

Vippie"]
[quote="avantilover schreef:
Ik zie het steeds vaker bellen op je paard, ik vind het nogal onverstandig voor als je buiten rijd, wat vinden jullie ervan. Doen jullie het weleens, Of nooit Schijnheilig Ik doe het nooit ik wordt trouwes toch nooit gebelt Huilen Haha! Maar ik neem hem niet eens mee op het paard!
Nou jullie mening nog!
doeg groetjes lydia


Als ik al bel is het naar 112 of de veearts. Helemaal niet meenemen vindt ik onverstandig. Maar das puur omdat ik de ervaring heb dat mijn vorige paardje tijdens een buitenrit een longbloeding kreeg. Nou dan ben je maar wat blij dat je een mobieltje mee hebt tijdens een buitenrit.
Viv
[/quote]

ik bedoelde gewoon in de bak hor }> Ik heb geen paard, dus ik ga bijna nooit naar buiten,maar als er iets gebeurt zoals jij noemde zijn er bestwel veel mensen met een mobiel of je moet in drenthe ofzo wonen Haha! Maar tis wel handig maar je kan het beter niet bij een arabier of een andervolbloedje doen denkik Haha!

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 20:33

Maar tis wel handig maar je kan het beter niet bij een arabier of een andervolbloedje doen denkik ??????????????????? Sorry avatilover, maar mat een belg die aan de haal gaat is het ook niet echt veilig.

Sorry hoor, maar een goed op gevoed paard moet dit makkelijk kunnen. En als ruiter ben je verantwoordelijk of je het wel of niet doet. Ik rij op een haflinger en daar zit ik regelmatig te bellen. Staat misschien wel Aso maar soms is het wel handig. Verder heb ik hem bijna altijd bij me voor de veiligheid. Mocht er iets gebeuren........
Ik ben wel altijd bedacht dat als ik bel of sms dat hij er tussen uit kan knijpen, maarja dat ben ik altijd wel.

Kim

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 20:55

Ik zet altijd het geluid uit áls ik hem al meeneem de bak in.
Meestal laat ik hem in de stal liggen, lekker rustig.
Liefst zet ik hem uit. Haha!

Met buitenrijden zou ik altijd je mobiel meenemen, maar dan gewoon het geluid uit. Ik vind dat toch een stukje veiligheid. Lachen

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 15:16

Ik heb mijn mobiel altijd bij me ook als ik naar buiten ga als ik wordt gebeld neem ik ook gewoon op! Jamaica weet inmiddels niet beter en zal er ook niet van schrikken!

Aso vindt ik het zeer zeker niet het is gewoon handig er zal maar wat gebeuren en op deze manier ben je ook altijd bereikbaar!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 15:49

beetje link op een jonge, schrikachtige pony, maar een goed getrainde(bv op harde geluiden ofzo) vind ik niet dat het kwaad kan. staat wel een beetje aso dat wel, maar ja..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 16:29

1. Als je paard schrikt van een mobiele telefoon en daarvan aan de kletter gaat, dan heeft dat paard nog niks buiten een bak te zoeken. Dan is 'ie nog lang niet klaar om naar buiten te gaan.

2. Voor degenen die weten te melden dat je je aandacht en concentratie voor 100 (of 200 Haha! ) procent bij je paard moet hebben tijdens een buitenrit........ *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* ...... Geweldig!!!! Wat heb je dan als ruiter in het bos te zoeken? Dan kun je dus ook niet van de omgeving om je heen genieten, of lekker kletsen met je gezelschap etc. etc. Dan lijkt het me zonde van de moeite om naar het bos te gaan; kun je ook in de bak rijden, als je toch nergens anders tijd en aandacht voor kan/mag hebben! Haha!

Ik word zeer regelmatig gebeld als ik te paard zit. Mijn paard kijkt daar niet van op of om en dat moet ze niet proberen ook niet. Ik schrik toch ook niet als zij briest? Dan schrikt zij ook niet als ik iets doe. Deal.

Gezeur over Aso en not-done komt denk ik een beetje van mensen die bv nog niet de verantwoordelijkheid voor of binnen een bedrijf hebben. Als ik gebeld wordt door de zaak, dan is dat niet voor niks want anders bellen ze me niet. Voor de flauwekul wordt ik nauwelijks mobiel gebeld, want iedereen weet wel dat ik dat ding daar niet voor heb. Dus als ik erop gebeld wordt, hebben ze me nodig. En dan neem ik 'm dus op. Daar heb ik 'm voor. En mijn paard loopt dan braaf door. Daar heb ik haar voor. Knipoog

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-02 22:51

kim schreef:
Maar tis wel handig maar je kan het beter niet bij een arabier of een andervolbloedje doen denkik ??????????????????? Sorry avatilover, maar mat een belg die aan de haal gaat is het ook niet echt veilig.

Sorry hoor, maar een goed op gevoed paard moet dit makkelijk kunnen. En als ruiter ben je verantwoordelijk of je het wel of niet doet. Ik rij op een haflinger en daar zit ik regelmatig te bellen. Staat misschien wel Aso maar soms is het wel handig. Verder heb ik hem bijna altijd bij me voor de veiligheid. Mocht er iets gebeuren........
Ik ben wel altijd bedacht dat als ik bel of sms dat hij er tussen uit kan knijpen, maarja dat ben ik altijd wel.

Kim



Maar zon belg schrikt minder snel, dat bedsoel ik en dan moet je niet zeggewn dat dat niet waar is wnat dan heb je nog nooit met een arabier omgegaan Haha! Maar een bleg schrikken die kijkt eerst wat er aan de hand is.

En sonja je heb helemaal gelijk, maar de ene x dat ik ga rijden in het bos vind ik ook echt te zonden om te verspillen aan het bellen Knipoog En las je zonodig moet praten dan praat je toch tegen het paard Haha!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 23:12

[quote="avantilover"]Maar wie heeft er dan zon oordopje, pf das tog wel erg veel moeite je gaat je tog niet voorbereiden op een gesprek Verward /quote]

Tuurlijk bereid je je wel voor op een gesprek als je regelmatig gebeld wordt, is een erg kleine moeite. Telefoon in binnenzak, draadje binnendoor leiden, "knijpertje" op je kraag, dopje weer naar binnen hangen, nergens last van. Als 'ie gaat even dopje in je oor pluggen en op het knopje drukken (hoef dus niet m'n telefoon helemaal uit m'n binnenzak te vissen!) en banketstaaf maar, 2 handen voor je paard vrij.
Ik klets ook met een eventuele mederuiter, dus ik zie echt niet in waarom ik niet in m'n telefoon zou kunnen kletsen. Ga echt helemaal met de reactie van Sonja mee.
Alleen kijken mensen je soms wat apart aan als je zo in het luchtledige aan het praten bent Haha!

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-02 23:16

Margreet"]
[quote="avantilover schreef:
Maar wie heeft er dan zon oordopje, pf das tog wel erg veel moeite je gaat je tog niet voorbereiden op een gesprek Verward /quote]

Tuurlijk bereid je je wel voor op een gesprek als je regelmatig gebeld wordt, is een erg kleine moeite. Telefoon in binnenzak, draadje binnendoor leiden, "knijpertje" op je kraag, dopje weer naar binnen hangen, nergens last van. Als 'ie gaat even dopje in je oor pluggen en op het knopje drukken (hoef dus niet m'n telefoon helemaal uit m'n binnenzak te vissen!) en banketstaaf maar, 2 handen voor je paard vrij.
Ik klets ook met een eventuele mederuiter, dus ik zie echt niet in waarom ik niet in m'n telefoon zou kunnen kletsen. Ga echt helemaal met de reactie van Sonja mee.
Alleen kijken mensen je soms wat apart aan als je zo in het luchtledige aan het praten bent Haha!


Ja haahaha zul je die mensen zien kijken denken ze dat je hele verhalen tehgen je paard aant verteleen bent, hoewel veel mensen dat doen Haha! IK sta weleens in een zstal een dan hooorje mensen de gekste verhalen vertelen, das wel lache Haha! Maar ik vind bleeen op een paard is allen voor noog gevallen! Als je zonodig moet bellen doe dat dan lekker op de grond!