Wat vind jij een slechte eigenschap...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:25

tja lastig, slechte eigenschappen vind ik ook zo wat, want je bent er zelf bij.
Bij fries vind ik het jammer dat hij de rijbak niet zo leuk vind
Muppet: In volle galop door dat doodenge hek heen, waar ze elke dag 2x doormoet.
Princess: Najah.. eigenlijk niets, ze is al oud en wordt wat zuur, maar dat zal ik ook zijn op die leeftijd.
Blitz: Dat soms de rem en stuur kwijt is.
Penny: Dat ze dwars door alle draden heenrent, waardoor ze
niet meer het land opkan.

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:59

Mijn paard is erg ongeduldig,
Hij kan maar moeilijk een langere tijd stilstaan,Misschien ligt het ook wel aan zijn leeftijd,Hij is 4

LittleKathy

Re: Wat vind jij een slechte eigenschap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:01

Eigenlijk is er niet echt een slechte eigenschap, soms is ze wat schrikachtig en wat eenkennig. En ze is niet echt een knuffelbeest
Su[per aan haar is dat ze megaleergierig is en dat ze gewoon mijn maatje is

Ecudes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:04

Haar (lichte) voernijd, waardoor ze af en toe waarschuwend met een achterbeen tegen de stalwand aanslaat. Niet heel nijdig ofzo, maar wel irritant.

licorneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:57

Tsja, wat is "slecht".........oei, ik weet niet of die van mij er wel zo goed vanaf komt als je in "goede en slechte" eigenschappen gaat verdelen

Ze jaagt iedereen die gaat rennen als ze op je af gedenderd komt, haar weiland uit....... (als je blijft staan, je schouders ophaalt en een keer stevig "hou daarmee op!" moppert vindt ze je een spelbreker en gaat heel lief dan maar om een aai schooien. Maar niet veel mensen durven dat helaas....) Ze houdt niet van nauwe openingen (maar met wat beleid gaat dat ook prima), ze vindt de vuilnisophaaldag het ergste om buiten te rijden, want vuilniszakken langs de weg zijn LEVENSGEVAARLIJK, ze is een kreng op stal, maar dat is terecht aangezien ze bij haar vorige eigenares soms een week haar veel te kleine boxje niet uitkwam.......

En mij maakt het dus allemaal niets uit. Ik vind een eigenschap pas ECHT "slecht" als er geen verklaring of aanwijsbare oorzaak voor is (heel veel paarden zijn immers betere mensentrainers dan andersom......), de rest is hooguit "lastig" of "irritant'. En mijn paardje heeft niet zo'n leuk verleden. Van mij mag ze moeilijk zijn, ik kan alles met d'r en ben gek op d'r

Groetjes
Licorne

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:30

De lompheid van mijn ene pony kan ik niet zo waarderen Verder is hij erg ongeduldig en wordt dan knap lastig als 'ie niet stil wil staan. Op een 'slechte eigenschap' van mijn andere pony kan ik zo 123 niet komen.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:16

licorne schreef:
Tsja, wat is "slecht".........oei, ik weet niet of die van mij er wel zo goed vanaf komt als je in "goede en slechte" eigenschappen gaat verdelen

Ze jaagt iedereen die gaat rennen als ze op je af gedenderd komt, haar weiland uit....... (als je blijft staan, je schouders ophaalt en een keer stevig "hou daarmee op!" moppert vindt ze je een spelbreker en gaat heel lief dan maar om een aai schooien. Maar niet veel mensen durven dat helaas....) Ze houdt niet van nauwe openingen (maar met wat beleid gaat dat ook prima), ze vindt de vuilnisophaaldag het ergste om buiten te rijden, want vuilniszakken langs de weg zijn LEVENSGEVAARLIJK, ze is een kreng op stal, maar dat is terecht aangezien ze bij haar vorige eigenares soms een week haar veel te kleine boxje niet uitkwam.......

En mij maakt het dus allemaal niets uit. Ik vind een eigenschap pas ECHT "slecht" als er geen verklaring of aanwijsbare oorzaak voor is (heel veel paarden zijn immers betere mensentrainers dan andersom......), de rest is hooguit "lastig" of "irritant'. En mijn paardje heeft niet zo'n leuk verleden. Van mij mag ze moeilijk zijn, ik kan alles met d'r en ben gek op d'r

Groetjes
Licorne

Vind dat je dit heel mooi hebt gezegd!!!!

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:26

Mijn jonge paardje: Dat alles eng is,en hij luchtzuigt
Mijn oudere merrie: Dat het zo'n zuurpruim is op stal,en dat ze heeeel eenkennig is,en de neiging heeft om iedereen die ze niet mag de stal uit te meppen.Voor de rest zijn het 2 super paarden!

MiepprinZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:46

Mn paardebeest dat zich alleen laat vangen als hij daar echt zin in heeft. Hij doet niet eng, maar die lange benen die af en toe rond je hoofd vliegen zorgen er wel eens voor dat hij 3 dagen buiten loopt..

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:57

Vigour- dat ze onder het rijden na het galoperen verschrikkelijk heet word.. ze blijft uit zichzelf aan galoperen, en dan springt ze ook vaak in de verkeerde galop aan ''kalm blijven mariz''

Pommy- alles uit de kast halen om onder het werk uit tekomen... (is teveel om op tenoemen)

Germaine- haar hengstigheid... paardlief kan niet normaal hengstig zijn..

Peroska- die kan werkelijk afentoezo dom doen, dat je er moe van word

sagerijnig zijn vind ik personelijk geen slechte eigenschap, bedoel dieren hebben ook gevoelens.
vind het juist wel grappig, ze zijn niet vaak sago, dus dan ga ik met een hoog stemmetje tegen ze praten ''ah ben je zo sago schattie'' haha dan zie je ze echt zo kijken van ''hou je mond''

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:12

ik vind van willem een slechte eigenschap datie zo ontzettend lui is.

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:27

maaitjuh schreef:
Anita_D schreef:
Mijn hengst wil altijd vanalles in zijn mond nemen, het halstertouw tijdens het lopen, met het hoofdstel omdoen weet hij vaak ook het sperriempje te pakken voordat ik hem vast heb, stalgereedschap vind hij ook erg leuk en het irritantste is mijn schoenveter
Als ik in zijn box sta en ik ben even aan de praat met iemand dan trekt hij ineens mijn been omhoog aan m'n schoenveter

Haha, sorry maar ik moest wel lachen eigenlijk.. zie het helemaal voor je.. jij op je kop aan een schoenveter. Je paard triomfantelijk met je schoen in zn mond.

Ha ha dat doet die (ruin) van mij allemaal ook, vooral de handdoek die ik gebruik om z'n koppie lekker mee af te wrijven na het rijden moet het vaak ontgelden, hij slingert de handdoek dan helemaal heen en weer net als een skippy-bal. Ook kan ik z'n halster niet aan z'n deur hangen, hij heeft een half open deur, als ik het halster laat hangen dan ligt ie of in z'n stal of voor de deur met een paar mooie tandafdrukjes erop!
Ik vind het absoluut niet irritant, ik vind het eigenlijk wel erg grappig, en dan kan hij me heel triomfantelijk aankijken, en dan vind ik hem zooooo lief !!

(behalve de schoenen daar mag ie echt niet bij, want ik ken hem en dan scheurt ie m'n schoenen aan flarden!!

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:34

Saskia9 schreef:
Mijn paard is erg ongeduldig,
Hij kan maar moeilijk een langere tijd stilstaan,Misschien ligt het ook wel aan zijn leeftijd,Hij is 4

Heb er nog 1 gevonden!

Hij ziet geen gevaar!
Ontsnapt gerust door onder en over draden te gaan,
Over sloten en vervolgens over straat te rennen,

Dit vind ik ook erg minder,
Zeker omdat ik vaak in de stress zit omdat ik me afvraag wat ie nu weer uitvreet!

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:41

Ik zit serieus al even te denken maar ik weet gewoon geen slechte eigenschap van Indy!

Tijdens rijden is ze wel lastig soms, maar ten eerste zie ik dat als een uitdaging, en ten tweede komt het vaak ook door mijn eigen fouten.

Ik weet ineens toch wel één dingetje! Als ik alleen op buitenrit ga draait madame soms ineens om als ze geen zin meer heeft ofzo. Is op zich niet eng verder, heb haar daarna weer direct onder controle. maar wel gevaarlijk op een smalle weg waar auto's rijden..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:00

Max discrimineert onder het rijden. Schimmels kunnen langs rijden zonder problemen, maar donkerbruine en sommige vosjes wordt hij zo boos dat ik er niet normaail langs kan rijden, omdat hij sons trapt.
Ook op stal als er iemand alngs moet is hij niet te genieten. Nouja hij kijkt verschrikkelijk boos, maar bijt of schopt niet

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:33

postbodesiem schreef:
Ha ha dat doet die (ruin) van mij allemaal ook, vooral de handdoek die ik gebruik om z'n koppie lekker mee af te wrijven na het rijden moet het vaak ontgelden, hij slingert de handdoek dan helemaal heen en weer net als een skippy-bal. Ook kan ik z'n halster niet aan z'n deur hangen, hij heeft een half open deur, als ik het halster laat hangen dan ligt ie of in z'n stal of voor de deur met een paar mooie tandafdrukjes erop!
Ik vind het absoluut niet irritant, ik vind het eigenlijk wel erg grappig, en dan kan hij me heel triomfantelijk aankijken, en dan vind ik hem zooooo lief !!

(behalve de schoenen daar mag ie echt niet bij, want ik ken hem en dan scheurt ie m'n schoenen aan flarden!!

Mijn paard MAG ook niet aan mijn schoenen komen, maar hij doet het gewoon.
Het feit dat er veters in zitten is erg interessant
Gelukkig kan ik aardig hinken
Zijn gedrag zie ik meestal als grappig (hij is gewoon verwent), maar als ik m'n dag niet heb of ik heb haast dan is het minder leuk.
Afstraffen heeft niet veel zin, hij kijkt me dan heel onschuldig en verbaasd aan met z'n donkere kraaloogjes en dan ben ik het alweer vergeten

spritsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:38

het paard waar ik altijd op rij heeft de rot gewoonte om met zijn voorbenen te staan graven tijdens het borstelen.
een tijdje geleden stond ik hem in te vlechten en toen heeft hij het trapje onder me vandaan gemaait met zijn been.
erg pijnlijk en de wedstrijd ging voor mij niet meer door.
heb een avondje ziekenhuis gehad inplaats van een leuke avond op de manege.

krijg het er niet uit bij hem
heeft iemand misschien tips om hem het af te leren.
moet toch weer een keer vlechten en dan...

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:15

Pff heb wel een aantal slechte eigenschappen:

- dominant tegenover mensen, in de zin van: geen respect hebben en over je heen walsen
- niet willen komen in de wei
- niet stilstaan bij opstijgen
- gewoon niet luisteren, ho = ho.. en dan gewoon door blijven lopen
- slecht aan het been
- zenuwpees die je nergens mee naartoe kan nemen, omdat hij/zij dan 3 dagen van slag is
- ik wil een beetje een brutaal paard, geen bangeschijter die op buitenrit omdraait wanneer het hem/haar te veel wordt.

Gelukkig heeft mijn paard al deze bovengenoemde slechte eigenschappen niet !!

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:18

slaan

spritsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:56

slaan heeft echt geen zin
anders deed hij het nu echt niet meer
geef hem echt elke keer een tik tegen zijn benen als tie het doet

Mirkim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:14

Mirk kan gigantisch over me heen walsen en mij de alle hoeken van de stal laten zien. Ik zal hem echt niet mee kunnen geven aan een klein kind.
Hij doet dit meestal uit stress bijvoorbeeld wanneer de trailer eraan komt begint hij al helemaal te shacken. Als hij op de trailer staat is het goed en op wedstrijden ook alleen wanneer er plotseling iets gebeurd is hij van de rel. Meestal onder het zadel is hij braver met vreemde dingen dan aan de hand.

Voor de rest heeft hij geen slechte eigenschappen

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:26

Hij is nieuwsgierig dus snel af geleid.

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:30

spritsie schreef:
slaan heeft echt geen zin
anders deed hij het nu echt niet meer
geef hem echt elke keer een tik tegen zijn benen als tie het doet

Ik bedoel met slaan een paard dat slaat op andere paarden,op mensen of op de wagen etc. Dit vind ik dus een slechte eigenschap...

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:31

het niet willen stilstaan... Soms best vervelend! Ook wel moeilijk als 500 kilo echt alleen lopen wil..

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:40

chagrijnig zijn. paarden schopt ze heel snel, mensen niet maar als ik er ben kijkt ze alsof ze wil zeggen: o ben jij er ook weer? nou ok dan,als t moet...

en schrikken en dan heel hard opzij springen.