uitgehongerde merrie kopen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

chelsea82

Re: uitgehongerde merrie kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:34

Verschrikkelijk dat mensen zo met een paard omgaan.
Maar helaas gebeuren die dingen maar al te vaak.
Als je haar voor een leuk prijsje kan kopen moet je het doen.
Goede verzorging, veel aandacht, goede stal, en goed eten doet wonderen voor zo'n paard.Je moet er nu doorheen kijken, maar als je dan een paar maanden verder bent weet je niet wat je ziet.Je hebt dan een heel ander paard.
Succes ermee.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:36

Ik vind dat je haar best kan kopen, als je haar voor een fatsoenlijk prijsje kan krijgen. Als je niet weet wat je haar moet voeren kun je dat ook aan je dierenarts vragen en volgens mij heeft havens een "voedingslijn" voor vragen over voeding.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:12

rissa schreef:
Het idee is eigenlijk om haar op te knappen en daarna weer te verkopen, omdat ik al een paardje heb en een tweede op de lange termijn toch wel te duur wordt.
.

Dan knap je haar voor een ander op. Jij de lasten, een ander de lusten. (en bedenk dat juist de eerste tijd het duurst gaat worden)Dát zou ik dus weer niet doen. Als je het paard uit de situatie wilt halen, maar niet wilt houden, zou ik kijken of ik niet gewoon een ander enthousiast kon maken voor haar.

rissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 19:49

Dat is ook zeker mijn intentie, maar ze kan zo niet veel langer meer blijven staan dat zou ze zeker niet overleven en om dan te weten dat ik de mogelijkheid had om er wat aan te doen en dan niets gedaan te hebben ......

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:54

@ Luuntje & politieted:

Jullie mogen echt trots zijn op jullie prestatie! Ik vind beide paarden er echt super goed en gezond uitzien, zeker als je het vergelijkt met wat het was. Super gedaan!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:23

Ik heb een veulen van een paar maanden oud, z'n moeder verloren in de kudde in de Pyreneeen waar hij leefde, van een uitgemergeld wrak in vier maanden tijd in een springerig, blij, rond, gezond hengstveulen zien veranderen. Onder de liefdevolle, deskundige begeleiding van 'n vriendin van mij die daar woont en 'm geadopteerd heeft, en een goede dierenarts.

Mijn eigen merrie kwam ook helemaal verzuurd en vel over been bij mij. Een paar maanden later, toen ze EN veel gelukkiger was, EN goed te eten had gehad, kende je haar niet meer terug!

Als je haar voor 'n prikje kunt kopen, dan haal je misschien het geld wat opknappen kost er een paar maanden later weer uit als je haar blakend gezond weer kunt verkopen. Maar dan moet je wel zeker weten dat er geen rare gebreken oid aan het licht gaan komen!
Als er geen addertjes onder het gras blijken te zitten: DOEN, waarom niet? Waren er maar meer mensen die zo dachten en zoiets overhebben voor 'n paard!

Succes!
Licorne

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 21:31

is de merrie uberhaupt wel te koop?

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 21:35

Breng gewoon een bod uit. Kennelijk staat die merrie in de weg. Misschien heb je haar wel voor 1000 euro. MAar beginnen met 800,-.

rissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 22:44

Ze staat zeker te koop, al haar paarden staan te koop.

rissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 13:51

De eigenaresse heeft inmiddels mijn interesse opgevangen en spontaan is er een hoefsmid geweest en staat het paard binnen en ziet er na een week ! al wat beter uit. Ze wil 2400,- hebben.
Dat doe ik dus niet , want haar algehele conditie is nog om te huilen. Ik ben allang al blij dat door mijn interesse het paard nu beter verzorgd wordt. Hopelijk komt er snel een andere koper voor haar.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:07

jeetje das een eigenaresse met een commerciele doelstelling, jammer zeg maar wie weet dat ze nog een flink stuk zakt met haar prijs. had je voor jezelf al een max bedrag in je hoofd wat je er voor zou willen betalen?

EEn bezoekje van de hoefsmid verbeterd de merrie nog niet dusdanig. ik zou het nog proberen en niet zo snel opgeven, wie weet zwicht ze nog voor je

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:02

Iedere dag dat het paard binnen staat en beter verzorgd wordt is er een (en kost de eigenaar geld )
Wacht het rustig af...als ze echt om het dier geeft en niet alleen aan haar eigen portemonnee, komt ze nog wel bij je terug. En als dat niet gebeurt heeft het zo niet moeten zijn....