Ik heb geen kinderen maar wel een fulltime baan en een huishouden en ik vind het af en toe echt pittig.
Dus denk er gewoon goed over en idealiseer het niet.
Bedenkt je ook dat bijvoorbeeld als je paard wat heeft je als eigenaar dus ook voor je paard klaar moet staan. Dus het is wel echt een kwestie van organiseren en plannen.
En kinderen en paarden hebben als overeenkomt dat ze beide ook voor onverwachte situaties kunnen zorgen.
Ik heb en bijrijder maar zo niet moet ik ongeveer dagelijks 8 uur werken , zelf mesten en mijn paard rijden en verzorgen (hij wordt buitengezet dat wel) boodschappen huishouden etc.
even rekeken in mijn geval : 8 uur werk, 1 uur reistijd + 2 uur bij paard + 1 uur
huishoudelijkgeneuzel is 12 uur per dag in de weer.
je wil per nacht 8 uur slapen dus je hebt 4 uur over
En in die tijd moet je eten douchen en inn jou geval kinderen verzorgen aandacht hebben voor je man en een sociaal leven onderhouden.
tijd voor jezelf : 0,0
dit is misschien wat kort door de bocht , maar ik denk wel dat je het niet moet onderschatten. Je zal een paar dingen op moeten geven en daarvoor in de plaats komt je paard dan. Sja die beslissing moet ieder voor zich maken natuurlijk.