Hoelang doe je met een baal hooi?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:38

karoliena schreef:
Wat krijgen jou paard weinig hooi dan zeg, is heel erg ongezond.Of heb je nog gras?

nou 2,5 plak op een dag vind ik niet niet ongezond hoor. gelijk dat geoordeel altijd.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:19

_Marinke_ schreef:
Oke, dus dan zou je per 2 dagen, 4 balen kwijt zijn? Dan kom je op 56 balen p/maand..

klopt, wij laten iedere keer minimaal 150 balen hooi komen, daar doen we 2,5 maand mee, maar we hebben dan ook geen gras in de wei staan dus gooi ik altijd een lading hooi in de wei, en verder krijgen ze op stal 's ochtends een plak hooi, 's avonds als ze uit de wei komen nog een plak en als ik de stal afsluit nog een plak, iig degene die hun hooi op dat moment al zo goed als op hebben

_Noraly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:24

lady en wout delen per dag ong. 1 baal hooi

(ongezond veel hehe)

De anderen krijgen verschillend per dag, daar word echt gekeken hoeveel z enodig hebben. Gemiddeld 3 a 4 plakken per PAARD

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:25

noekje schreef:
karoliena schreef:
Wat krijgen jou paard weinig hooi dan zeg, is heel erg ongezond.Of heb je nog gras?

nou 2,5 plak op een dag vind ik niet niet ongezond hoor. gelijk dat geoordeel altijd.

Precies, ik heb al gezegd, niet elke baal is het zelfde. Twee en een halve plak van de ene baal kan net tot twee kilo komen en bij de ander tot vijf, bij wijze van spreke.
Daarom, nog maals, het is verstandiger om in gewichten te spreken en de inhoud van je net eens te wegen, of je balen, om een idee te krijgen hoeveel je nou ECHT voert!!!

Boktpony

Re: Hoelang doe je met een baal hooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:34

het ligt er echt aan wat voor hooi het is hoe groot de pakken zijn en wat je verder voert...
ik heb altijd kleine pakjes hooi gevoerd en dan kwam ik uit op 1,5 pak uit per dag...1 paard 1 d-pony en een shet! was te goed hooi eigenlijk...
nu heb ik zulke grote balen waar ik een maand mee doe...dacht eerst dat ik die wel sneller zou opvoeren want heb nu nog voor de volgende winter genoeg!