wat doen als de bak te hard is

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 19:33

Famke_a4pje schreef:
Welshfanatic schreef:
De bak was hier vandaag hard.
Heb gewoon stapoefeningen gedaan, ook wel eens leuk om je daar enkel op te concentreren.

Dat heb ik gister ook gedaan.
Viel best tegen met die kou..

Hopen dat het gauw gaat dooien!

Jah idd hopen dat het snel dooien gaat!
Vandaag op buitenrit geweest, kan dan wel merken dat mn pony meer wil doen want ze sprong constant weg

japke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:58

LauEef schreef:
Mag je dus nooit met hem een buitenrit maken
Lekker saai leven heeft dat paard zeg!

Maar ik zet nooit meer een paard los in een bevoren piste want heb ervaring dat ze daar kreupel van worden

Je kunt nog altijd in de wei gaan rijden!

als de bak bevroren is is de wei dat ook lijkt me
waarom zou een paard die niet veel buiten een bak komt een heel saai leven ebben ligt eraan wat je in die bak doet

Kimbeerly

Re: wat doen als de bak te hard is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 21:41

ik heb gevraagt of ik mag wandelen maar het mag niet
dus nu maar hopen dat iedere week de bak goed is

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:24

ik stap een rondje buiten, op het asfalt en grasstroken die vlak zijn. meer kan ik niet, echt balen.

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:26

ik rij gewoon in een bevroren bak, of hij moet zo hard zijn en vol kuilen zitten dat t paard of d'r plaat gaat, ik doe dan alleen stappen op de vlake gedeeltes, of ik gooi de paarden even los.. maar in de meeste gevallen als het niet sneeuwd of er geen ijs ligt en niet glas is stap ik er wel op, dekentje eroverheen en lekker stappen
en als het dan aan het dooien is en de bak(in mijn geval moderland) is vochtig is het heerlijk om heen en weer te galloperen (paard kan nog niet gewoon galloperen)

Sjef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:56

Ik heb heel vroeger op een stal gestaan waar de bak in de winter geregeld of te nat of bevroren was.... meestal ging ik dan een eind over de weg stappen en hopen dat het snel zomer was

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 00:33

Onze paarden gaan gewoon naar buiten ook als is de wei bevroren,

Rijden kan nu niet in de buitenbak,
Ik ga naar de binnebak hier in de buurt,
Of ga gewoon buitenrijden,!

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 11:46

dan heb je altijd een willem op stal staan die de boel wel ff omploegt
willem heeft geen problemen met bevroren bakken, daar looptie net zo makkelijk in en dat doe ik dus ook gewoon. niet rijden, maar wel longeren.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 13:54

en als de bak te hard is staan er meestal paarden in en wandelen bij de stallen gaat niet want daar is het veel te klein nu maar hopen dat het niet meer gaat vriezen

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:09

Die van mij gaat gewoon de bak in als die bevroren is, tis geen debiel, als ze moeilijk loopt remt ze vanzelf af. Nu hebben wij het geluk dat het voorste gedeelte van de wei bestraat is, dus ze kunnen soiezo naar buiten. Verder ben ik vandaag een flinke buitenrit wezen maken, maar dat moet wel kunnen met je paard.
VD-en is ook leuk, voor de verandering, het is denk ik wel belangrijk dat je eerst goed de spieren losmaakt.

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:09

ik wandel steeds even

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:53

garfieldjuh schreef:
Ja daar zitten wij nu ook mee.
de bak is gewoon zwaar k.lote, al het water wil niet weglopen ( gebied waar veel water blijft liggen)
en als het dan vriest word de bak ook nog super hard. Zelfs longeren gaat niet.

We gooien ze gewoon los in de bak, of zetten ze in wei. en maar hopen dat we binnenkort weer kunnen rijden.
want binnenbak hebben we ook (nog) niet kunnen regelen.

moet je het draineren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:56

Loslaten in een harde bak, risico of niet, doe ik meestal wel. Ze loopt nl. ook los op een stuk afgezet erf en dat gaat prima.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:41

Ik heb hier ook al twee weken niet kunnen rijden ivm de bak. Ze staan overdag wel gewoon in de bevroren bak. Staan ze altijd, ze rennen vrijwel nooit en ze weten zelf wel wat welof niet kan. Ik doe nu heel veel stapoefeningen met ze in de bak. Krijgen ze iig wel wat beweging. Heb een hekel aan alleen buiten stappen. De bermen zijn hier niet te berijden. Ga af en toe een stukje met ze wandelen. Erg fijn om straks weer te kunnen draven na die weken stilstaan. Zal een fijne ontplofing worden als ze merken dat ze harder dan stap kunnen.

Poets je paard eens uit gebreid en vlecht hem in. Maak een soort hindernis pacour waarbij je niet hoeft te springen, maar met allemaal "enge" dingen. Ga wandelen. Ga als de bak begaanbaar is of desnoodst alleen op de binnenhoefslag, zonder zadel stapen en probbeer haar zo netjes mogelijk te rijden. Goede oefening, en zo kun je meteen voelen of de rug op die manier goed ontspannen is of ze haar acherbenen er goed onder zet.

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:44

Als onze bak te hard is, worden ze gewoon losgegooid en meer niet. Hebben ze in ieder geval even de benen gestrekt en een luchtje geschept.

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:49

Ik eg iedere dag de bak.. Bij mij ligt hij nu super. Gewoon lekker losjes, maar ik moet hem ook geen dag vergeten te slepen..
Helaas heeft niet iedereen deze mogelijkheid

Ik gooi nu mijn paard los en doe MR, NH & VD dingen met haar.. Gewoon omdat ik het zelf heel erg koud vind.. En dan kan ik beter gewoon met haar spelen dan heb ik het ook nog warm..
Ik laat haar nu ook vrij springen enzo.. Gewoon beetje je fantasie gebruiken.. Morgen gaan we voetballen met een skippybal.. Je moet toch wat Miss vind ze het wel hardstikke leuk

Rijden ga ik binnenkort weer doen.. Ze is nu vrij frisjes dus als ik er af mieter dan heb ik meer kans dat ik wat breek, ondanks dat mijn bak super ligt, is de laag eornder nog wel bevroren

Zwetsloot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:54

Toch eens gaan denken aan tapijt snippertjes in je bak, ik heb nog geen dag vorst in de bak gehad en kan dus (gelukkig) Altijd rijden. De oude paarden die niet meet gereden worden gaan in de zandpaddock (wel een beetje Hard), even frisse neus halen en rollen, die doen niet meer gek. Ik de bak mogen ze niet los want dan gaat de kwaliteit van de bodem achteruit en we zijn net zo blij met deze altijd rijbare bodem