Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Volgens mij is het nog best wel erg moeilijk. esperance schreef:in de begin gaat het ook niet zo hard het gemiddelde koers tempo ligt rond de 60 km, maar dit is wel een lange afstand.. de eindsprint gaat wel weer harder dat ligt dan ongeveer rond de 65 km.. ligt ook weer aan wat voor afstand het is..

esperance schreef:ja dat wel,, maar ik vond het wel mooi gefilmt, zo mee met de paarden, zo kun je ook goed kijken wat de jockey doet enzo..
. Op die manier kun je de gemiddelde snelheid en de maximum snelheid bekijken
. Apple schreef:Als je de gelegenheid hebt kun je een keer kijken of je een GPS mee kunt nemen op je rit. Op die manier kun je de gemiddelde snelheid en de maximum snelheid bekijken
.
Die van mij stapt meestal rond de 6/7 kilometer per uur, draf zit zo tussen de 12 en 18 (rustige draf versus 'eigenlijk te snel') en galop varieert tussen de 24 (rustige galop die kilometers vol kan worden gehouden), 34-40 (snelle galop, sneller moe, maar lukt ook nog wel een kilometer of 3) en rengalop (met dit paard nooit gemeten, maar met een ander paard ruim 50 km/u gehaald).
)
elinax21 schreef:jeetje wat valt me dat tegen alemaal. ik d8 dat ene beetje renpaard wel over de 70 zat. we hebben een paar jaar geleden wel met ene auto naast ene shet gereden. beestje ging 40 km per uur toen. als ik dan lees dat een fjord 28 ging , dna vind i kdit wel ene supershet haha
Equinecoach schreef:Een Quarter is inderdaad snel... Alleen niet voor lang. Vandaar de naam Quarterhorse, gefokt om een 'quarter of a mile' te racen. Na die kwart mijl (ong. 400m) nemen de meeste al gas terug... En dan kom ik met m,n Draverdie net lekker in haar ritme komt... Ze wordt een meter lager en een meter langer, in verlichte zit en daaaaag Quarter!!!
![]()
. mijn quarter neemt na 400 meter echt nog geen gas terug hoor.en die kan een behoorlijk eind snel 'racen'. Dus niks daaag quarter KiWiKo schreef:uit ervaring weet ik ............ altijd TE hard![]()
![]()
lightmorebh schreef:Equinecoach schreef:Een Quarter is inderdaad snel... Alleen niet voor lang. Vandaar de naam Quarterhorse, gefokt om een 'quarter of a mile' te racen. Na die kwart mijl (ong. 400m) nemen de meeste al gas terug... En dan kom ik met m,n Draverdie net lekker in haar ritme komt... Ze wordt een meter lager en een meter langer, in verlichte zit en daaaaag Quarter!!!
![]()
ik voel me nu wel lichtelijk aangevallen. mijn quarter neemt na 400 meter echt nog geen gas terug hoor.en die kan een behoorlijk eind snel 'racen'. Dus niks daaag quarter
KiWiKo schreef:hmzzzz dit is de oorsprong van het paard....... dus ik denk dat je je niet persoonlijk aangevallen moet voelen.......
3 2 1 en dan hoor ik jou zeggen o oliebol whaaaaaaaaaaaaaaa
Mijn Quarter gaat zo hard, dat ik bij 1 bijna achterop zijn grote dikke Quarter billen lig