Hoe hard gaat een paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 18:52

bij mij doet hij het wel.. wel vreemd.. meer mensen last van dan?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:18

Bij mij doet hij het wel, het lijkt me absoluut niet lekker zitten, zo hard en dan in zo'n houding. Zou er waarschijnlijk zo achterover afkukkelen. En dat terwijl ik mijn draver in zijn "draversdraf" prima kan uit zitten.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 19:39

Ik heb het filmpje ook gezien, maar vind het er eigenlijk niet eens zo snel uitzien, waarsch omdat de camera meebeweegt. Alleen die eindsprint van het winnende paard, wow, die kan versnellen!

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:50

@ judith_cloud haha het is wel veel trainen, je moet wel sterke bovenbeen spieren krijgen.. en dan moet je nog zo met je paard me zitten, dat je hem niet in de weg zit, en hem als het waren draagt, en naar voren duwt..

@ toydoll
in de begin gaat het ook niet zo hard het gemiddelde koers tempo ligt rond de 60 km, maar dit is wel een lange afstand.. de eindsprint gaat wel weer harder dat ligt dan ongeveer rond de 65 km.. ligt ook weer aan wat voor afstand het is..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:53

@ esperance hou het wel gewoon bij de endurance denk ik. Volgens mij is het nog best wel erg moeilijk.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 20:23

esperance schreef:
in de begin gaat het ook niet zo hard het gemiddelde koers tempo ligt rond de 60 km, maar dit is wel een lange afstand.. de eindsprint gaat wel weer harder dat ligt dan ongeveer rond de 65 km.. ligt ook weer aan wat voor afstand het is..

Vind het ook erg knap van de paarden, het is idd wel lange afstand, en dan nog zo versnellen. lijkt mij wel heel gaaf om is op zo'n paard een rondje te maken, ik doe het op mijn ponys wel maarja, die gaan écht niet zo hard hoor.
Ik rijdt nu ook een american paint, woooow, die kan ook versnellen niet normaal! Mn cap vliegt van mn hoofd en de tranen recht naar achter, echt zoo gaaf!

Maar ik denk dat het ook gewoon de manier van filmen is dat het voor mijn oog niet eens zo hard lijkt, de camera gaat namelijk mee met de paarden, als die stil zou staan (zie je niets, alleen vage voorbijschietende vlekken) maar dan zie je pas hoe snel het is denk.

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:30

ja dat wel,, maar ik vond het wel mooi gefilmt, zo mee met de paarden, zo kun je ook goed kijken wat de jockey doet enzo..

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 20:37

esperance schreef:
ja dat wel,, maar ik vond het wel mooi gefilmt, zo mee met de paarden, zo kun je ook goed kijken wat de jockey doet enzo..

Ja dat wel idd!

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:44

Als je de gelegenheid hebt kun je een keer kijken of je een GPS mee kunt nemen op je rit . Op die manier kun je de gemiddelde snelheid en de maximum snelheid bekijken .

Die van mij stapt meestal rond de 6/7 kilometer per uur, draf zit zo tussen de 12 en 18 (rustige draf versus 'eigenlijk te snel') en galop varieert tussen de 24 (rustige galop die kilometers vol kan worden gehouden), 34-40 (snelle galop, sneller moe, maar lukt ook nog wel een kilometer of 3) en rengalop (met dit paard nooit gemeten, maar met een ander paard ruim 50 km/u gehaald).

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:18

jeetje wat valt me dat tegen alemaal. ik d8 dat ene beetje renpaard wel over de 70 zat. we hebben een paar jaar geleden wel met ene auto naast ene shet gereden. beestje ging 40 km per uur toen. als ik dan lees dat een fjord 28 ging , dna vind i kdit wel ene supershet haha

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 21:55

Apple schreef:
Als je de gelegenheid hebt kun je een keer kijken of je een GPS mee kunt nemen op je rit . Op die manier kun je de gemiddelde snelheid en de maximum snelheid bekijken .

Die van mij stapt meestal rond de 6/7 kilometer per uur, draf zit zo tussen de 12 en 18 (rustige draf versus 'eigenlijk te snel') en galop varieert tussen de 24 (rustige galop die kilometers vol kan worden gehouden), 34-40 (snelle galop, sneller moe, maar lukt ook nog wel een kilometer of 3) en rengalop (met dit paard nooit gemeten, maar met een ander paard ruim 50 km/u gehaald).

En jij hebt een groot paard toch? (of herinner ik me nu de verkeerde )

GPS zou idd makkelijk zijn, gemiddelde snelheid benader ik altijd door op de kaart te meten hoeveel km ik ongeveer gereden heb en de tijd heb ik meestal wel exact bijgehouden (met uitstappen erbij) maar echt precies weet ik idd nooit.

Maar dit gaat even over morgen ook, ik ga zo met de kaart erbij plannen waar ik kan draven en waar ik dan moet stappen en zo wil ik het zo goed mogelijk verdelen, en ik moet even kijken waar ik moet beginnen met uitstappen, en hoelang ik er ongeveer dan over ga doen (zodat ik optijd kan vetrekken, en voor schemer thuis kan zijn)
dus ik daarom had ik even een benadering nodig.

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:13

elinax21 schreef:
jeetje wat valt me dat tegen alemaal. ik d8 dat ene beetje renpaard wel over de 70 zat. we hebben een paar jaar geleden wel met ene auto naast ene shet gereden. beestje ging 40 km per uur toen. als ik dan lees dat een fjord 28 ging , dna vind i kdit wel ene supershet haha

owja de snelste wat er ooit gemeten is bij een renpaard is 69,62 km per uur!

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:16

Toydoll, klopt, ik heb een groot paard

Tempo is ook afhankelijk van het eigen tempo van je paard/pony. Ik rij regelmatig met een stalgenoot met een E-pony en ze hebben ongeveer hetzelfde stap/draf tempo. Formaat van je paard zegt dus niet alles.

Mossel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:19

heb bij een boer gereden en die had een arabier die haalde in volle galop de 60

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:15

Ik heb ooit gecrosst met de auto achter ons aan. Haalde de 65km maar daar moet je wel wat km-afwijking afhalen. Overigens ging hij nog niet voluit.
Esperance, ik hoorde dat ze op de eindsprint snelheden halen van tussen de 70 en 80km p/u. Als ik dan naar Liekie kijk toen die auto erachter reed (Mario achter het stuur) dan geloof ik dat best wel.

_Noraly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:25

ja paarden kunnen een behoorlijke snelheid krijgen hoor.. rond 60/70 max wel

lightmorebh

Re: Hoe hard gaat een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:49

Equinecoach schreef:
Een Quarter is inderdaad snel... Alleen niet voor lang. Vandaar de naam Quarterhorse, gefokt om een 'quarter of a mile' te racen. Na die kwart mijl (ong. 400m) nemen de meeste al gas terug... En dan kom ik met m,n Draver die net lekker in haar ritme komt... Ze wordt een meter lager en een meter langer, in verlichte zit en daaaaag Quarter!!!

ik voel me nu wel lichtelijk aangevallen . mijn quarter neemt na 400 meter echt nog geen gas terug hoor.en die kan een behoorlijk eind snel 'racen'. Dus niks daaag quarter
Laatst bijgewerkt door lightmorebh op 16-01-06 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:51

hmzzzz dit is de oorsprong van het paard....... dus ik denk dat je je niet persoonlijk aangevallen moet voelen.......

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:51

KiWiKo schreef:
uit ervaring weet ik ............ altijd TE hard

Dat geldt ook voor mijn pony.

Marloes__

Re: Hoe hard gaat een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:52

lightmorebh schreef:
Equinecoach schreef:
Een Quarter is inderdaad snel... Alleen niet voor lang. Vandaar de naam Quarterhorse, gefokt om een 'quarter of a mile' te racen. Na die kwart mijl (ong. 400m) nemen de meeste al gas terug... En dan kom ik met m,n Draver die net lekker in haar ritme komt... Ze wordt een meter lager en een meter langer, in verlichte zit en daaaaag Quarter!!!

ik voel me nu wel lichtelijk aangevallen. mijn quarter neemt na 400 meter echt nog geen gas terug hoor.en die kan een behoorlijk eind snel 'racen'. Dus niks daaag quarter

Mijn Quarter gaat harder

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:53

whahahaha tuurlijk loes. op de skiberg ging mijn quarter toch echt harder hoor.

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:54

Zit je nou te liegen joh, lieg beest

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:56

KiWiKo schreef:
hmzzzz dit is de oorsprong van het paard....... dus ik denk dat je je niet persoonlijk aangevallen moet voelen.......

was ook niet echt serieus bedoeld hoor

en nee loes ik zit niet te liegen wedje leggen. jij vindt mijn wedstrijdjes toch altijd zo leuk 3 2 1 en dan hoor ik jou zeggen o oliebol whaaaaaaaaaaaaaaa

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:57

Wuahahahaha!!!!!! Is goed, wedje leggen Mijn Quarter gaat zo hard, dat ik bij 1 bijna achterop zijn grote dikke Quarter billen lig

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:01

okee dan mijn quarter gaat toch veel sneller want die van jou gaat na 1 pas toch lopen bokken en als ik al een kwartier sta te wachten kom jij aangelopen in een matig galopje( vindt jij al te hardt)