dorientjuh schreef:Ongevoerde dekens lijkt me nou niet echt een optie, dan zet je het paard dus wel in zijn nakie, omdat de haren door de deken platgedrukt worden, waardoor ze niet meer bol kunnen staan en voor warmte kunnen zorgen. Dus: of geen deken, of een dikke deken.
Dat dacht ik ook altijd.
Maar mijn paard had het koud zonder deken, hij wilde niet meer naar buiten en eenmaal buiten stond hij alleen maar bij het hek te piepen.
Toen heb ik hem eerst een winterdeken opgedaan, maar onder die winterdeken stond hij te zweten. Dat was duidelijk te warm.
Dus toen alleen een regendeken. Nu staat hij met regendeken buiten (als het regent of erg waait, met een lekker zonnetje staat hij in z'n blootje) en hij zeurt nooit meer.
Lijkt me toch duidelijk dat hij het zonder deken wel koud had, met winterdeken te warm en met ongevoerde regendeken lekker.

...een ongevoerde deken op leggen...de overgang van 24/7 binnen staan naar 24/7 buiten staan is te groot...het kan `s-nacht nog behoorlijk koud zijn....en overdag die gure wind...