Sportbh, oftewel pijnlijk probleempje voor vrouwen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Re: Sportbh, oftewel pijnlijk probleempje voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:23

Robijntjah schreef:
Bij mij 3 jaar geleden... Heb ontstekingen gehad, en het is gewoon slordig gedaan! kreeg na afloop ook te horen dat de chirurg het niet zelf had gedaan maar iemand in opleiding
maar bij mij lijkt het alleen maar steeds erger te worden!

Dat is inderdaad erg slordig!
Als je last hebt,wel ff naar een dokter gaan inderdaad!

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:24

Ik gebruik ook een sportbh met rijden, heb cup 80 D/DD. Niet zo heel erg groot, maar ze zijn wel ontzettend gevoelig Ik heb er gewoon één van de Kruidvat, om te proberen En hij bevalt eigenlijk prima. Hij is wat extra gevoerd idd waardoor je er niks door ziet. Lastig is wel dat de schouderbandjes niet te verstellen zijn maar die zitten bij mij gelukkig goed.
Ik wil nog wel een keer shockabsorber kopen maar heb het nog niet over mijn hart kunnen verkrijgen dat uit te geven voor een bh
Een strak truitje draag ik idd ook vaak ergens onder.

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:25

mayday schreef:
Saskia9 en robijntjah: FF off topic maarre door wie zijn jullie geholpen, bij mij is t van de zomer gebeurd en binnen 6 weken zat ik weer op mijn paardje geen centje pijn, al moet het nog wel wat bijtrekken.

Ik in Tilburg,weet de naam niet meer
Maar had een complicatieen mocht 3 weken langer niet werken,
Maar ok ik had heel weinig last en deed na 2 tot 3 weken eigenlijk dingen die ik niet mocht

Ik zou het zo weer doen in ieder geval!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:26

Bij mij zou het gedaan worden door dr rappard in het Catharina ziekenhuis in Eindhoven, maar door wie het uiteindelijk gedaan is, zou ik dus echt niet weten!
ik ben jaloers dat je nergens last van hebt
Hoelang hebben jullie na de operatie eigenlijk in het ziekenhuis gelegen?
Ik zou het ook zo weer doen, maar dan eh bij iemand anders

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:27

2 nachtjes in ziekenhuis gelegen,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:28

Hmmm, ik een week... maar was onderkoeld geweest, en had teveel bloed verloren, en nog ontsteking gehad!

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:29

Ik ging op dinsdag ochtend om 12 uur naar de OK en woensdagmiddag om 2 uur naar huis Bij mij heeft Koopmann geopereerd die heeft ook in Tilburg gezeten hij werkt ook voor schumacher ik zag hem twee dagen na mijn operatie bij make me beautiful, was wel raar.

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:30

Robijntjah schreef:
Hmmm, ik een week... maar was onderkoeld geweest, en had teveel bloed verloren, en nog ontsteking gehad!

Klinkt eng heb mazzel gehad denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:32

Ja denk het ook wel... Maar kunnen jullie me nog iemand aanraden om het een en ander recht te laten zetten?

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:35

Ja Koopmann hij is echt goed hoor naast mij lag nog iemand ze reed ook paard is na mij geholpen en ook alles goed hebben allebei geen pijstilling op ze had twee uur gereden om door hem geholpen te worden, heel veel meiden willen alleen hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:36

Keej dank u
zal eens gaan informeren!

Jokonootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:37

uhm gaat wel erg offtopic zo

ik heb zelf 80 D en heb een tijdje terug de shockabsorber gekocht en dat ding bevalt me zo goed het is gewoon een heerlijkheid...
Ook de kruisbanden vind ik een uitkomst omdat ik ook altijd last heb van afzakkende bandjes tijdens het rijden....

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:37

Hij staat op de site van schumacher, hij opereert ook in Gorinchem daar ben ik geholpen.

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:38

BeNGeL schreef:
uhm gaat wel erg offtopic zo

ik heb zelf 80 D en heb een tijdje terug de shockabsorber gekocht en dat ding bevalt me zo goed het is gewoon een heerlijkheid...
Ook de kruisbanden vind ik een uitkomst omdat ik ook altijd last heb van afzakkende bandjes tijdens het rijden....

Ik ga er ook eens zo één kopen, lijkt me een fantastisch ding heb ook altijd last van afzakken.

sophie21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:54

ik heb 70E en dat is ook een ramp (uberhaupt in het algemeen al verdomde lastig, als iemand een goede internetzaak weet of iets in groningen hoor ik het graag!). wat ik zelf doe, werkt voor mij tot nu toe het beste is een stevige katoenen beugelbh met daaroverheen een (sport)topje. het nadeel aan de meeste "echte" sportbh's vind ik dat er vaak geen beugels inzitten (gemaakt voor fitness ed) en dan biedt het mij vaak niet genoeg ondersteuning (paardrijden is toch een sport met veel geschud en gehobbel hihi). had eerder ook altijd last van afzakkende bandjes, maar dat topje houdt ze nu redelijk op hun plaats. (heb er ook wel eens een stuk elastiek tussen gespannen helpt ook wel)
een goede sportbh oogt ook veel rustiger, als je voor de rest heel stil zit maar die dingen zwieberen in het rond kan het er nog heel onrustig uit zien.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 21:28

Nou precies!
Dan ken je mijn probleem ook wel; de idiote combinatie van grote cup en kleine onderwijdte.
bij Divoza hadden ze 1 model in mijn maat en die zat natuurlijk van geen kanten.
Ik heb er nu 1 van Wehkamp, ook een dikke 50 euro en die gaat wel vrij goed. maar liefst 5 haakjes van achteren maar ok, gelukkig doet mijn man hem altijd voor me vast.
Maar die gaat wel aan alle kanten knellen als ik hem een paar uur aanheb (de bh, niet mijn man).

Soms overweeg ik ook weleens een borstverkleining...een D-cup zou al geweldig zijn.

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:03

Shoch absorber of zoiets had ik altijd voor mijn borstverkleinig! Ben van 75DD naar B, kleine C gegaan, de vorm is nu veel mooier; past bij mijn lichaam. Ik kan het je zeker aanraden. Zat na 8 weken weer op het paard! Ik heb het gedaan in Drachten. Ze hebben daar kortere wachtlijsten, maar dezelfde super goeie vrouwlijke chirurg als in Leeuwarden. Heb heel veel goeie verhalen over haar gehoord en mij littekens zijn nu, na een jaar, al bijna niet meer te zien!! Shock abrorber dus Sorry, ben zo blij met mijn operatie, dat ik altijd even reclame moet maken

sophie21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:08

al word ik er af en toe helemaal gek van, ben op dit moment redelijk ok ermee (is ook wel eens dramatisch anders geweest).
ingrijpen ben ik voorlopig psychologisch nog niet aan toe, maar misschien over een jaartje of 15 a 20 eens de boel laten liften
maar ze zijn van zichzelf vrij mooi, ik heb geen last van mijn rug, het past wel bij me en ik heb geloof ik wel geleerd om ze te accepteren en van ze te houden (haha kots)
Laatst bijgewerkt door sophie21 op 13-01-06 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:11

Hier iemand met maatje 80F. Ik had sportbh's van de Hunkemöller en die voldeden voor het fitnessen. Hadden een voorsluiting en zo'n haltervorm, maar voor het paardrijden een regelrechte ramp (bij mij) omdat ze enorm drukten op mijn monnikskapspier.
Lang gezocht en toen bij de Wehkamp de al eerder genoemde Shockabsorber (level 4) bestelt. Zodra ik die had bestelt werd ie door iemand aangeraden. Heb ondertussen er nog 1 aangeschaft want voor mij is dit een hele prettige sportbh

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:24

Naja ik heb maatje 34 en cub 75 D ( voor mijn lichaampie dus enorme ) ik heb sport bh's die er inderdaad uitzien als gewone. ik heb ze bij spord world gehaald @ Leerdam

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:32

Ik heb maat 65/70DD. Hele kleine onderwijdte dus, gewone bh's vinden is al een ramp, sportbh's helemaal. De meesten beginnen bij een onderwijdte van 75, en dat ik voor mij echt te groot, dan schuift de onderste rand omhoog, voor een deel over mijn borsten.
Ik heb een shock-absorber sportbh, ik vind het ding een absolute ramp! Zit niet lekker (veel te stug) en de bovenste rand laat gewoon striemen achter. Ik heb al snel last van het 'deuktiet' effect bij bh's, bij die helemaal erg.
Van Triumph heb ik wel een fijne (tri-action High Performance), is meer gewoon een strak topje met een fijne brede band onderaan.
Verder rijd ik met gewone bh's, en het enige probleem is eigenlijk dat de bandjes snel afzakken, van gehobbel heb ik niet zoveel last eigenlijk

sophie21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:28

ja en je zou toch denken dat tegenwoordig omdat veel meer meisjes een borstvergroting laten doen die maten wat meer gebruikelijk werden...
ben op vakantie in amerika (land of the boobjob) wezen kijken bij nota bene victoria's secret, in de VS hebben ze andere maten dus overnieuw mn maat laten opnemen, kwamen ze uit op iets wat eigenlijk een net te grote ondermaat was, dus ik zo van oh moet ik dan niet eentje kleiner, zeiden ze dat ze dat niet hadden in die cupmaat omdat dat zo'n beetje fysiologisch onmogelijk was en bijna nooit voorkwam. (?????)
als ik ooit uitgekeken raak op mn werk ga ik een lingeriezaak beginnen voor probleem maten. desnoods maak ik die krengen zelf, heb aan zo'n beetje iedere bh die ik heb (gehad) wel wat verbouwd.
en waar ik al helemaal de balen van heb is dat in die grote maten je meteen zo'n oma-model bh krijgt. heb je er het lijf voor, kun je nog bijna geen leuk sexy setje vinden.
sorry ff gefrustreerd hahaha

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:45

Voor mensen die kunnen voldoen met een gewone BH maar de bandjes af zakken, je hebt bij de meeste lingerie zaken ook BH's waarvan je de bandjes normaal en gekruisd kan dragen. Die kan dan op de rugband zegmaar losgemaakt en gekruist worden. En dan zakken ze dus niet af

Ghjkl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 13:10

ff over de rijjasjes en blousjes, in Boxtel schijnt iemand te wonen (weet helaas geen naam) die jasjes en zo op maat maakt. Je kunt zelf het model en lengte en zo bepalen, ook bv welke kleur biesjes en zo je wilt.
Ze zijn zelfs goedkoper dan een pikeur jasje!!!!

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:52

ik draag zelf altijd een champion (weet niet precies hoe je het schrijft) en ik wil nooit geen ander meer! op pagina 1 staat hij ook afgebeeld. heb zelf 80D en dat is tijdens het rijden erg ongemakkelijk en vooral eens in de maand zelfs gewoon pijnlijk! ik draag deze ook gewoon als ik niet sport, het is een soort van topje en het drukt "alles" gewoon vast tegen je aan! super fijn! je betaald er wel wat voor ongeveer € 50 geloof ik maar dat is het zeker waard!