Wat betalen jullie voor de rhino enting??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 22:56

Wij enten 11 paarden tegelijk, dus het zou raar zijn als hij voor alle paarden voorrijkosten zou willen krijgen. Ik denk dus dat die spuiten gewoon zo duur zijn. Vind het alleen gek dat het dus zoveel scheelt per arts/kliniek. Ook ik weet dat je niet tegen de gevaarlijke variant kunt enten, maar bij ons is nu eenmaal die afspraak gemaakt. Ik denk dat veel mensen bang zijn geworden, terwijl deze ziekte best vaak voorkomt.

andiamo97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 08:04

Neonlight schreef:
andiamo97 schreef:
Bij ons op stal enten ze niet tegen rhino. Ik had het wel willen doen, maar nu is mij laatst weer verteld dat het geen nut heeft om alleen mijn paarden in te enten, omdat als de rest niet geent is, ze het alsnog kunnen oplopen van niet ingeente paarden. Weet iemand van jullie of dat waar is??

Nee, is niet waar, de DA adviseerde mij om de drachtige merrie wel te enten en de rest niet, daar toch 90% van de paardenstapel in Nederland en Belgie al drager is. Alleen vanwege eventueel verwerpen is mijn merrie ge-ent.
Kosten weet ik nog niet, ze is 3 weken geleden ge-ent en de rekening moet nog komen.

Dus wat raden jullie me aan? Toch enten? Als ik dat toch gelijk doe op het moment dat de DA er is om de rest van de paarden hoe dan ook in te enten tegen influenza en tetanus, dan hoef ik ook geen extra voorrijkosten te betalen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Wat betalen jullie voor de rhino enting??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 09:11

Vraag het de DA als hij er is, wat hij er van vindt.

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 10:27

Bij ons moesten de entingen besteld worden, zal dus van te voren even bellen met de veearts om te vragen hoe en wat, als je dan beslist kan hij spuiten mee nemen.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 11:28

ik heb net de rekening binnen. ik moest 50 euro betalen voor d einfluenza/tetanus, rhino en de voorrijkosten.

als ik het op stal laat doen, dan betaal ik 45.. dus dan laat ik voortaan mijn eigen dierenarts wel komen en zorg ik dat er nog een paar met mij mee doen.. dan zijn we goedkoper uit

mariellexxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 11:44

Bij mij op de manege hadden we 2,5 jaar terug het virus rhino. 2 drachtige merries zijn hun veulentjes verloren.
Zouden hun dan niet ingeent zijn tegen rhino ?

Marietje1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:03

@andiamo97: Mijn DA rade het niet aan of af. Ik heb het gedaan, want stel dat ie het wel krijgt, dat ik mezelf niet voor me kop hoef te slaan van, had ik nu maar toch wel geent. Het geeft mij een veiliger gevoel.

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:47

Ik betaal €35,- voor beide en de voorrijkosten, spotgoedkoop dus.
En daarbij komt nog eens dat hij voor 1 paard rijd!
Ben ook wel erg blij met mijn DA!

Maar wel 1 maar, hij rekent alleen deze prijs als hij toch in de buurt is, en dat is gelukkig wel vaak.

leentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 00:44

Beetje bizar bij de DA van de pensionstal waar ik nu sta, want als hij enkel een Rhino-enting moest geven, was ik 40 euro kwijt, en toen de Rhino-enting samenviel met het moment van de tetanus/griep-enting en hij die ook ineens gegeven heeft, moest ik 45 euro betalen.

Terwijl hij beide keren niet enkel voor mijn paard moest komen, maar ook voor de andere, en beide keren hetzelfde vaccin gebruikt is (Duvaxyn)

XxXLienkeXxX

Re: Wat betalen jullie voor de rhino enting??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 11:41

elady schreef:
Stomme vraag misschien:
Maar wij enten Rhino maar 1x per half jaar en niet na 1 maand een herhaling en dan weer een half jaar wachten.
Is dit wel gebruikelijk of doe ik het op een 'goede' manier?

Wij betalen geen voorrijkosten, kliniek staat 2 huizen verder
Kosten...geen idee

Als je voor het eerst rhino ent moet je boosteren. Dus dan ent je de 1e keer en na een maand weer een 2e keer en dan is het om het half jaar.

Bij ons hebber ze vorige week vrijdag geent (ik niet want die van mij is in november geent. En dan kon je kieze Influenza was 16,50 en rhino influenza was 32,50. Dit ging dan met een groepje en was incl voorrijkosten