hoe vaak ben jij al van paard/pony gevallen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:42

Van mijn eigen paard 1x. Van andere paarden 4x denk ik? Waarvan 3x van mijn pony van toen, en de overige keer van een manegepony waarbij ik mijn bovenarm ook nog brak

Maar zo precies houd ik het niet bij hoor

annet155

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:48

haha ik heeeeel erg vaak in de 7 jaar dat ik rij.. maar de laatste tijd niet meer zoveel eigenlijk

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:49

Van mijn jonge bent ik 4 keer afgevallen. Een keer een spier op een aantal plaatsten gescheurd gehad (AUW) en een keer lichte hersenschudding.

_Rosa

Re: hoe vaak ben jij al van paard/pony gevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 15:20

van mijn vorige pony nooit, alleen 4 keer samen gevallen

van manege pony's/paarden dat weet ik echt niet meer hoor!!! best wel vaak haha vooral in het begin

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 15:37

Toen ik nog manege pony's en paarden reed ben ik er best vaak vanaf gevallen (zelfs 1 keer zonder zadel, toen stapte ik op en aan de andere kant meteen weer af )

Van mijn leaseponytje ben ik echt heel vaak afgevallen. 2 keer een herseneschudding en een keer mijn neus gebroken
Maar ik gaf niet op en na iets van een half jaar was ie braaf

Van mijn eigen paard 1 keer omdat hij ging lopen toen ik opstapte en toen kwam ik achter het zadel.
1 keer omdat ie ontzettend super firs was
2 keer omdat de paardjes in de les nogal fris waren (met zn alleen door de bak rennen enzo... )
Dat brengt het totaal dus op 4 na 2 en halve maand

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 15:58

Van de pony die ik nu heb niet zo vaak. 3 keer in 4 jaar tijd....
2 keer buiten (ik galoppeerde,ze zag een monster en maakte een sliding stop. En 1 keer toen te schrok toen er een kalf de bak binnen kwam gerend

Van andere paarden ben ik veel vaker gevallen...

Tam_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:04

in 4 jaar 4 x?
van lola
zonder zadel waren we aan het rijden ze gaf een bokje en ik glee er zo af
en nog 3 x van sonja

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:15

Van verzorgpaarden en manege paarden vaak,
Mijn eigen paard die ik bijna 2 jaar heb nog nooit
*afkloppen*

esmeejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:16

Vaak.. maar ik heb last van suikerziekte dus zaterdag in het parcour vielik ineens flauw dat heb ik de laatste tijd wel minder maar dat heb ik dan wel is maar verder sjaa.. toen ik nog klein was=P heeeeeel vaak haha(a)

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:29

Ellebel schreef:
Vaak van mijn verzorgpony's

De afgelopen 7 jaar niet meer *afkloppen*

Het is toch vandaag vrijdag de 13e?

esmeejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:39

nonixjuh schreef:
Ellebel schreef:
Vaak van mijn verzorgpony's

De afgelopen 7 jaar niet meer *afkloppen*

Het is toch vandaag vrijdag de 13e?

Jaa maar met mijn pony ging het ook zwaar goed.. ook al wat et vrijdag te 13e.. haha gewoon niet aan denken=P

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:52

Gelukkig nog nooit..

smiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:54

1 keer!
en meteen goed ook, ik had toen me arm gebroken :S

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:59

Misschien dat het niet telt omdat ik maar één keer in de week rij, maar in de 9 jaar dat ik rij ben ik er maar één keer echt zelf afgevallen.

Een van mijn toenmalige verzorgponies was altijd heel braaf. Ik zat erop en wilde hem iets meer actieveren. Ik kriebelde hem even met mijn zweep, en toen ging die over de rooie. Hij trok zijn hoofd tussen zijn benen en gooide zijn achterbenen de lucht in. Jammer voor mij, maar dat was zo'n gemene bok, dat ik eraf vloog. Hijzelf begon door de bak te rennen en heeft toen zn martingaal kapot gemaakt. Stom paard. En het erge is dat ik er dus toen pas achter kwam hoe sluw hij eigenlijk was: Normaal reageerde die amper op een tik, en dit was nog niet eens de helft. Aansteller.

Ook ben ik een keer met paard en al gevallen tijdens een buitenrit. dat was wel even eng, maar zowel ik als het paard hielden er niets aan over.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:02

Op de manege: 4 keer volgens mij of 5
Thuis ( romeo en pukkie ): ontelbaar veel keer

_Myrthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:05

1 of 2 keer van een shetje
1 keer van mn verzorgpony

AppelBoom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:07

Mag ik vragen wat voor nut deze topic heeft?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:10

Ik rij nu bijna tien jaar en ben vanaf het 4 jaar gestopt met tellen ofzo. Van mn huidige paard ben ik nog geen enkele keer van af gevallen van de pony wel, meestal uit meligheid er van afgegeleden. Viel vroerg vrij veel en snel en dat meestal alleen zandhappen. Maar ja hoe beter je leert rijden hoe harder je valt, de laatste keer dat ik viel was van het paard van mn tante die ik voor haar trainde. Heb zwakke enkels en een meilg paard paard bokt een keer ik drijf gewoon door nog een keer en ik zak door mn enkels en zij bokt. Val dr af en hoor automatisch een bandje van mn eerste intructeur afspelen bij wijze van spreken. "hou altijd je teugels vast als je valt" Niet dus paard merkt niet eens dat ik er af glij en met mn rug op de grond lig en gaat leuk verder. Schrikt dat ze ineens iets in dr mond voelt komt omhoog draait 180 graden en landt boven op mij. Arm gekneusd en overal wonden, de beugel van mn BH boorde in mn borst. Erg charmant al die littekens. Maarja vallen hoort er bij en ik hobbel nog steeds leuk verder. (ook op dat paard)

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:12

Een stuk of 20 keer..
En heb daarbij dan ook me arm, been en sleutelbeen gebroken.
Maar merendeels omdat ik ook (groene) paarden heb in-en doorgereden.

1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:20

Ik ben nu in de 3 jaar dat ik nu rijd nog maar 1 keertje van een paard afgevallen, maar deed helemaal geen zeer, en ik stapte weer vrolijk op
Dat paard was nogal vrolijk bij de galop, en bokte de hele tijd, en later maakte hij nog een rare bok, en toen verloor ik m'n evenwicht dus nog niets ernstig, en laten we dat ook maar zo houden *klopt af*(vrijdag de 13e... )

tjaanie_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:26

oej oej ben al o een kleine 5 keer gevallen in 8 jaar dat ik rijd..
najah is eigenlijk best weinig.

wel 1 x van de 5 ben ik echt hard neergekomen
ik was buiten aant rijden en ik reed vrolijk wegbij de snackbar.
had even een ijsje gegeten (A) ..
ik reed even verder over de stoep ( was erg druk om over te steken ) en heb een best raar paardje ( schrikkerig )

ik reed langs een kroeg en daar stond een fiets... in een fietsenrek waar ik maaaaakkkeeeelijk langs kon.. totdat de pony schok..hij ging naar de zijkant lopen en raakte met haar schouder de fiets.. en de fiets maakte een slinger beweging. dus die kwam tegen der kont terecht ( heb ik nooit zien aankomen ) dus me pony ging er natuurlijk als een has vandoor en ik zat heel licht int zadel dus vloog er van achter af zo op mijn rug en hoofd..

wat was ik blij dat ik een cap op had (A).

vandaar dat ik altijd zeg... mensen draag nou als je blieft in ieder geval buiten een cap

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:29

Te vaak Tot ik gestopt ben met springen, daarna nooit meer. Ze was gewoon staatsgevaarlijk en ik zat niet stevig genoeg!! De laatste springles (alweer een jaar of twee geleden) ben ik er 4 keer in één les afgegaan. Dit was genoeg!

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:52

Ik rij al ongeveer 6 1/2 jaar en ben er 2x echt afgevallen, voor de rest heel vaak aan nekken gehangen, eraf gegleden zonder zadel en op je voeten terecht komen enz. enz.

xxx

Niki_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:55

In 4 jaar toch zo'n 9 keer
En dan heb ik het nog niet over op de rug van een pony zonder zadel klimmen, om er aan de andere kant weer af te vallen

DuckyMjöll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:57

Uhm .. zo vaak !!
Van mijn Ijslandertje 0 keer
Van mijn Welsh 3/4 keer ; Ook een keertje wou hij gras eten dus deed hij z'n hoofd heel snel naar beneden. Ik zat niet op te letten en viel voorover met een koprol op de grond
En op allerlei kleine manege pony's stuk of 5/6 keer Allemaal van die kleine eigenwijze dondertjes