zwanger zijn en paardrijden wel of niet doen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:58

Ik ken iemand die tot een maand v oor de geboorte zelf gereden heeft. Hierna bracht ze tot aan de geboorte (2 weken over tijd) haar paard een paar keer in de week naar de manege zodat een ander er op kon rijden. Het in de trailer zetten en er uit halen deed ze nog zelf.
Binnen een paar weken na de geboorte zat ze weer in het zadel.
Ik denk dat het gewoon je gevoel volgen is, durf je het wel, dan doen. Durf je het niet, dan niet.

mirgino

Re: zwanger zijn en paardrijden wel of niet doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:06

ik had een brave merrie van 17jr
en het leek wel of zij voorzichtig was voor mij.

ze heeft geen stap verkeerd gezet.
ik ben in dec bevallen en toen ze op stal stond hielp de boer me met opstappen
hij legde elke dag een paar balen hooi zo neer dat ik er makkelijk op en af kon komen.
ze was 167cm en erg breed.

ik heb gereden tot 2 weken voor de bevalling,maar het rijden was een rondeje van 30 a 45 min
een rondje dijk noemde we dat ,en de boer kon mij overal zien dus mocht er wat aan de hand zijn zag hij dat wel en ik had altijd een tel bij me.

ik ben 3 weken na de bevalling weer opgestapt maar dat was na mijn zware [groot kind] bevalling te vroeg.

2 weken later ben ik weer gaan opbouwen,je kan ook teveel willen!

loveprince

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 15:20

en wat ik zo erg vind is dat ik in juli ben uitgerekend en ik vind het zo lekker om in de zomer buiten te rijden (we hebben ook geen binnenbak dus is het best koud nu) maar ik mis het wel giga.
naja een ding weet ik wel,en dat is dat mijn paard niks in de gaten heeft hij schuurt nog lekker z'n hoofd aan me,en daar is hij nogal hard mee haha

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 15:49

Proficiat!

Mijn paard was ook veel rustiger toen ik zwanger was, nét alsof ze dat weten op de een of andere manier.
Ik heb tot 28 weken doorgereden en toen heb ik hem in training gezet.

Je moet doen wat je gevoel je zegt, net als wat hierboven gezegd wordt.

ellen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:29

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik ben nu 26 weken zwanger en rij ook nog steeds. Zolang ik mij goed voel en geen pijntjes krijg die ik niet ken, blijf ik gewoon rijden. Ik ben wel minder fanatiek dan anders en rij niet elke dag meer. Maar ik kan het ook niet laten. Het op en afstijgen begint nu wel problemen te geven. Maar zolang ik erg nog op kom blijf ik rijden.

hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:00

Je moet doen wat je gevoel je ingeeft, ik heb zelf amper gereden na de 12 e week. Ook omdat het 2 x was misgegaan, ik wilde geen risico nemen. Ik heb toen veel gelongeerd, vrijheidsdressuur, en los een beetje natural horsemanship. Ik zette ze wel iedere dag buiten en deed heel veel met hem, alleen niet rijden en het terrein af. ik ben 13 jaar geleden 1x van mijn paard gevallen, daarna nooit meer, ik steek mijn hand voor hem in het vuur, maar dit was me te veel waard.

Ik ben benieuwd hoe je het gaat doen, pb leuk.

hertog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:02

En dan nog meer slecht nieuws, ik weet niet hoe anderen dit oplossen, maar ik heb amper tijd voor mijn paard. Heb hem verhuisd van een manege waar niets voor me werd gedaan en ik veel geld kwijt was, naar particulier, waar hij iedere dag buiten komt. Dus een dag niet rijden is geen probleem. Tja, Hertog was t kind, het duurtste was nog niet goed genoeg. Maar nu is de kleine man Yelte toch echt veel belangrijker. Ik wil wel dat Hertog het goed heeft, maar mijn hart is nu toch echt ergens anders.

Linda1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 15:59

Ik denk ook dat het een beetje aan je zelf ligt, zoals mijn voorgangers al zeiden. Zelf zou ik, als ik zwanger zou zijn, gewoon gaan rijden maar dan lekker rustig aan.
En wat betreft dat paarden dan veel voorzichtiger zijn wil ik wel geloven, volgens mij voelen paarden dat.